Oké, nu even de laatste loodjes!
Eerst even de boutjes in de vleugel lijmen. Daarvoor plastic op het kapje leggen, M3-boutjes op de magneetjes klikken en dan in de vleugel drukken. Er zijn dan vier gaatjes ontstaan, die met een boor van 7mm diameter worden opgeboord en gevuld worden met epoxy. Dan het geheel er weer indrukken en laten uitharden:
Resultaat een perfect passend bodemdekplaatje:
Dan nog een versteviging aan de onderkant maken:
Ach ja, jullie kennen het nu wel; insoppen met epoxy, droogwrijven en uitknippen:
Plastic er af en dan heb je dit:
Ook hier geen vacuum, maar dicht plakken:
Ook dit weer laten uitharden en weer doorgaan aan de bovenkant. Daar moet een soort scharnierend deksel komen (die open en dicht kan

).
Hier meer van hetzelfde:
Hier het scharnier; een bosje aramidedraad...
Eerst heb ik de vleugel ietsjes ingesmeerd met epoxy. Daarop leg ik dan een stuk plastic, in de vorm van het toekomstige deksel. De lagen glasmat plakken straks dus niet aan de vleugel vast:
Hier het 'scharnier'. Was lastig om netjes verdeeld te krijgen...
Daarna de glasmat erop en weer afplakken, net zoals bij de onderkant. Ook dit weer laten uitharden. Na lossnijden van de randen, een beetje open en dicht klappen van het deksel en een kleine schuurbeurt, heb je dit:
O ja, wat ook nog moest gebeuren de kielvlakken aan de vleugel lijmen:
Toen nog even openingen in de vleugel snijden voor ontvanger en accu. Op deze manier ligt het zwaartepunt goed:
Het deksel wordt met twee magneetjes dichtgehouden. Ook hiervoor worden twee M3 boutjes in de vleugel gelijmd.
En dan....
...is de vleugel klaar! Nu nog even wachten op beter weer...
Norbert
.