Nadat mijn eerste heli een flinke crash had gemaakt, zo erg dat het (veel) goedkoper zou zijn een nieuwe te kopen dan te repareren had ik besloten om alle elektronica eraf te slopen en er een vliegtuig van te maken. Nou, toen ik dat eenmaal af had had het bouwvirus al toegeslagen
.
Toen 2 van mijn vrienden het over een zelfbouwproject hadden kreeg ik er weer zin in, en we hebben toen besloten om al onze elektronica samen te bestellen bij hobbyking om de verzendkosten te splitsen.
goed, om een lang verhaal kort te maken, hier is wat ik tot nu toe heb gedaan:
de fuselage:
vanbinnen (hoek bovenste driehoekjes ~80-85 graden voor v-stelling) :
basis voor de v-stelling van de vleugels erop:
even voor de vorm met schilderstape vleugels erop (fuselage is niet scheef maar de tape zit wat los) :
heb de vleugels uitgesneden uit schuim, er komen nog koolstof staven in
Het plan is er een rudder, elevator, ailerons in te bouwen en evt. nog een iets om waterballonnetjes ofzo te lossen. Als je 6 kanalen hebt moet je ze wel gebruiken
Motor is een brushless met 8x3.8 prop met ong. 700g~800g stuwkracht.
spanwijdte is 1.50m
lengte fuselage is 75 cm
geschatte vlieggewicht is >600g
Alles hiervan is voor mij een eerste keer, dus tips en opmerkingen zijn welkom
Ik zit ook nog een beetje te twijfelen over de vorm van de neus, is ie een beetje te log en moet ik hem wat spitser laten toelopen of gaat dit prima zo in de lucht ?

Toen 2 van mijn vrienden het over een zelfbouwproject hadden kreeg ik er weer zin in, en we hebben toen besloten om al onze elektronica samen te bestellen bij hobbyking om de verzendkosten te splitsen.
goed, om een lang verhaal kort te maken, hier is wat ik tot nu toe heb gedaan:
de fuselage:

vanbinnen (hoek bovenste driehoekjes ~80-85 graden voor v-stelling) :

basis voor de v-stelling van de vleugels erop:

even voor de vorm met schilderstape vleugels erop (fuselage is niet scheef maar de tape zit wat los) :

heb de vleugels uitgesneden uit schuim, er komen nog koolstof staven in

Het plan is er een rudder, elevator, ailerons in te bouwen en evt. nog een iets om waterballonnetjes ofzo te lossen. Als je 6 kanalen hebt moet je ze wel gebruiken

Motor is een brushless met 8x3.8 prop met ong. 700g~800g stuwkracht.
spanwijdte is 1.50m
lengte fuselage is 75 cm
geschatte vlieggewicht is >600g
Alles hiervan is voor mij een eerste keer, dus tips en opmerkingen zijn welkom
Ik zit ook nog een beetje te twijfelen over de vorm van de neus, is ie een beetje te log en moet ik hem wat spitser laten toelopen of gaat dit prima zo in de lucht ?