bouwverslag eigenontwerp jacht

• Topicstarter Topicstarter Her Docter
  • Startdatum Startdatum
Zoals beloofd een paar foto's. Het zijn niet de beste ooit gemaakt maar het zij zo

178201284_6_V7c5.jpeg

178201283_6_0H4S.jpeg

178201282_6_sIwy.jpeg

Dat rompje is al een stuk gladder, de aanhouder wint. Die openingen achteraan zijn de uitlaten voor de jets? Zo ja, dat zal vooruit gaan.

Dat zijn inderdaad de uitlaten voor de jets en ik hoop dat ze inderdaad vooruit zal gaan

Als je er de juiste motoren aan koppeld vast wel :D Wat zet je er voor motoren op? :)

Een tweetal motoren van Graupner, uit de 700 serie of zoals de fabrikant voorschrijft 820 motoren. Dus ik denk dat het wel gaat lukken.
Ik heb trouwens familie wonen in Elburg Botter, is een leuk stadje vind ik

Ok leuk :D Stuur me anders eens de naam en adres via PB.. misschien ken ik ze :)

Christian.

Even een vraag tussendoor. Als motoren heb ik besloten graupner speed 700 9,6 volts motoren te nemen. Maar wat voor baterijen moet ik met deze motoren gebruiken. Het moeten niet al te zware batterijen worden ivb gewicht. Iemand suggesties?

Hoge capaciteit en lichtgewicht, LiPo waarschijnlijk. 3cellen geven 10,5V, maar die motoren kunnen tot 12V aan. Je hangt dan wel vast aan een speciale lader.

Hallo Casper,

Vroeger heb ik ook veel gedaan met plexiglas. Het verlijmen wil het beste met chloroform, maar ja, daar kan je wel erg moeilijk aankomen ;)

Lichte krasjes en beschadigingen heb ik altijd eruit kunnen krijgen door het plexiglas te schuren met het fijnste watervast schuurpapier en dan MET water schuren.
Eigenlijk polijst je het dan.
Probeer maar eens op een proefstukje hoe het gaat.

Succes,
Roelof

hallo,
de Speed 700 9.6V motoren mogen gerust 14.4 volt krijgen, op voorwaarde dat je ze tijdig laat afkoelen of, er een koeling op zetten.:yes:
Mvg. Speedy Bob.

Dank allemaal voor antwoorden. misschien dat het plexiglas nu weer normaal word. Maar met cellen worden daarmee losse batterijen bedoelt?

Hallo Docter,

ik denk eerder dat met "losse batterij" bedoeld wordt dat het om losse cellen gaat :-).
Als je het hebt over de 1,2 a 1,5V variant die je meestal aantreft als "penlites", "AAA", "AA" etc. batterijen. Bij een 4,5V blok staan er drie van die cellen in serie met elkaar. Dan is een "losse batterij" dus bijvoorbeeld 4,5V maar de afzonderlijke cellen zijn altijd slechts 1,2 a 1,5V (de oplaadbare meestal 1,2, de zinkkool en alkaline etc. batterijen 1,5). Maak maar eens zo'n platte 4,5V batterij open (als je ze nog vindt), dan zie je drie cilinders erin zitten. Dat zijn de cellen. Maar al die "AAA"'s etc. zijn batterijen van slechts een cel.
Voor LiPo batterijen geldt dat ze per cel 3,6V geven. Vandaar de dichtstbijzijnde grootte van 10,5 (10,8) V.
De lader wordt trouwens dan wel heel speciaal. Misschien is het beter ze stuk voor stuk te laden en dan in de boot in serie te zetten. Dan kun je ze stuk voor stuk laden met een normale lader.
(Als je koeling op de motoren moet gaan zetten kun je trouwens beter NiMH cellen nemen, die zijn goedkoper, en die koeling doet het gewichtsvoordeel anders meer dan teniet ...)

Groeten,

Theo

Die lipo cellen leken mij soieso al niks, te veel moeilijkheden bij laden en gebruik. En ook te gevaarlijk. Dus het worden gewoon normale batterijen, maar dan met een hoog voltage.
Je mag me ook gewoon casper noemen hoor :P klinkt wat minder afstandelijk dan docter.

Back