Hallo Docter,
ik denk eerder dat met "losse batterij" bedoeld wordt dat het om losse cellen gaat

.
Als je het hebt over de 1,2 a 1,5V variant die je meestal aantreft als "penlites", "AAA", "AA" etc. batterijen. Bij een 4,5V blok staan er drie van die cellen in serie met elkaar. Dan is een "losse batterij" dus bijvoorbeeld 4,5V maar de afzonderlijke cellen zijn altijd slechts 1,2 a 1,5V (de oplaadbare meestal 1,2, de zinkkool en alkaline etc. batterijen 1,5). Maak maar eens zo'n platte 4,5V batterij open (als je ze nog vindt), dan zie je drie cilinders erin zitten. Dat zijn de cellen. Maar al die "AAA"'s etc. zijn batterijen van slechts een cel.
Voor LiPo batterijen geldt dat ze per cel 3,6V geven. Vandaar de dichtstbijzijnde grootte van 10,5 (10,8) V.
De lader wordt trouwens dan wel heel speciaal. Misschien is het beter ze stuk voor stuk te laden en dan in de boot in serie te zetten. Dan kun je ze stuk voor stuk laden met een normale lader.
(Als je koeling op de motoren moet gaan zetten kun je trouwens beter NiMH cellen nemen, die zijn goedkoper, en die koeling doet het gewichtsvoordeel anders meer dan teniet ...)
Groeten,
Theo