Bouwverslag Extra-Fun 2 Meter onder 4,5 kg

Gaat het lukken onder 4,5 kg ?

• Total voters
    371
Om de kleine metalen bougie stecker zit normaal een veerring .
Deze was er niet meer op en de stekker was daar door open gegaan en zo heb je geen goede afscherming meer van de elektronische ontsteking .

Zou het niet mogelijk zijn geweest dat de bougiedop door het ontbreken van de veer ging trillen? Hierdoor krijg je knak-pulsen en storing, heb dit een keer gezien bij een Moki 60cc boxer.....

Grt.

de vraag is of dat op 2.4 gigahertz gaat storen. ofwel, dat de frequentie van hetzij de knakpulsen hetzij de door de ontsteking gegenereerde electrisch/magnetische velden op op 2.4 ghz idd invloed heeft. Het zou mij verbazen...

de vraag is of dat op 2.4 gigahertz gaat storen. ofwel, dat de frequentie van hetzij de knakpulsen hetzij de door de ontsteking gegenereerde electrisch/magnetische velden op op 2.4 ghz idd invloed heeft. Het zou mij verbazen...

Is zelfs al bewezen;

op de 2,4 GHZ heb je geen last van de standaard storingen (knakpulsen) opgewekt uit vanuit je kist. (mechanisch dus)

Misschien is de ontsteking zelf een ander verhaal...

gr,
niels

Misschien is de ontsteking zelf een ander verhaal...

gr,
niels

Zonder motorloop hat ik geen storing , die begon bij lopende motor en werd bij het gas geven meer . :(

Reso kan ik nog niet aanbouwen omdat de bocht van typ "biglift" niet ver genoeg naar beneden gaat .

Morgen bij Zimmermann effe een laten maken . :cool:

Mvg Johan

Nieuwe reikwijdte test is zo gepiept toch? (desnoods in de eigen achtertuin)

Niets is vervelender dan naar het veld gaan en weer naar huis moeten zonder gevlogen te hebben....

Grt.

Nieuwe reikwijdte test is zo gepiept toch? (desnoods in de eigen achtertuin)

Niets is vervelender dan naar het veld gaan en weer naar huis moeten zonder gevlogen te hebben....

Grt.

Doen we ook nog wel.

Nu is het wel heeeeel nat buiten . :D
Kijken hoe het morgen is .

Mvg Johan

Ps : kan je een enquête ook dicht maken/stoppen.
Het was 54 nee en 69 ja stemmen (nu 71 ja )

Laatst bewerkt:
Vandaag toch effe een korte vlucht gemaakt .

Storing was dus zoals gezegt de bougiedop . ;)

Het waaide wel heel veel voor zo´n lichte vlieger .

De landing was een beetje hard waar door een been van het landingsgestel in de knik is beschadigt ,de lagen carbon zijn van elkaar gegaan .

Dit ga ik opnieuw met GFK lijmen en er komt een spandraadje met veer tussen zodat hij niet meer so ver kan door buigen .

Verder is nog niet veel te zeggen over het vlieggedrag , zwaartepunt moet ook nog iets naar voren , wacht nu effe op de nieuwe bocht voor het reso rohr .

Mvg Johan

Ondertussen meerdere keren in de lucht gehat , maar hij gaat nu in de verkoop omdat ik nieuwe kisten klaar heb en hij weer op de zolder staat .

Dus als er interesse is hoor ik het wel .

Mvg Johan

Back