Bouwverslag F4U-1 Corsair (Nick Ziroli)

Hallo,

Eindelijk,na ongeveer een maandje dubben over welke F4U-1 Corsair is de keuze eindelijk gevallen.
De opties waren de twee kits van Top Flight of bouwen van de plans van Ziroli.
De keuze is dus gevallen op Nick Ziroli omdat ik toch wel graag een bouw uitdaging aan wil gaan dus vandaar dat ik ga bouwen vanaf tekening schaal 1/5
Inmiddels al een boek besteld over de Scale&Details om de Corsair zo goed mogelijk op schaal te gaan bouwen.

Gr Patrick
ps alle tips zijn welkom.

Laatst bewerkt:
En als je nu eerst eens gaat google.
Dan vind je heel veel.
Net 10 min bezig geweest.
Weet al bijna hoe dat ding inelkaar moet.

Groeten Han.
Heb ik gelijk een arbotje.

Wat denk je electro natuurlijk wat anders.

Paar speakers erin met een soundmodule en je hebt een maximaal realitisch geluid.

Ton

Goede keus! Motoren heb je heel veel keuze in, zowel zenoah als saito is goed maar er zijn nog veel meer mogelijkheden, gewoon kijken wat je zelf het liefste hebt denk niet dat er maar één goede keuze mogelijk is.
Hier nog een leuk voorbeeld van composite arf corsair, ook erg mooi :D
_T9_7EfwnkA[/media] - F4U-1D Corsair

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo al een belangrijk item is binnen:F4U corsair in detail &scale ,van Bert Kinzey.
Is wel handig als je een schaalkist gaat bouwen.

Gr Patrick

Motor voor de Corsair

Hallo Daar,

Een mooie motor voor zo'n Corsair is bijvoorbeeld de in Nederland gefabriceerde Brown Bear 54cc Penta, perfect voor dit model. Motoren 5cilinder van 54cc tm. 102cc en 7cilinder motoren van 120cc tm. 165cc, tot nu toe.

Als voorbeeld zie het onderstaande You tube filmpje, van de laatste LMA meeting in de UK, van 20-06-2008.

Ron Ton met z'n Corsair in aktie............................

Dit is de You Tube Link waar dit filmje te vinden is.
YouTube - 1/5 Scale F4U Corsair Ron Ton LMA Meeting

Groeten Defox....

Brown Bear Motors

Laatst bewerkt:
Ik ben nog op zoek naar een elektrische fuguurzaag,zijn er nog evt tips waar ik het beste op kan letten als ik er eentje aan ga schaffen?

Corsair F4u

Idd mooie motoren maarre.....€€€€€€??

Nou dat is ook wat, gewoon ff mailen naar de motorenbouwer (Dick)

Zondag as. te zien in Nederweerd.

Het is natuurlijk duurder als een Zenoah...............maar daar heb je ook een hele mooie sound voor terug, een geweldig startend motor en top vermogen, gaat jouw kist volgende week al in de lucht? nee! gewoon ff doorsparen voor zo'n juweel............................:cool:

Groet Defox.

Zie ook: YouTube - 1/4 Scale Boeing Stearman LMA Meeting

Zo inmiddels al een elektrische figuurzaag en een kolomboormachine aangeschaft.
Nu nog even wachten tot ik de tekeningen binnen heb,ze zijn vorige week verstuurd door Ziroli plans dus ik verwacht ze begin van deze week en dan kan ik bij Hobby-inn hout gaan halen en gaan beginnen

Zo inmiddels al een elektrische figuurzaag en een kolomboormachine aangeschaft.
Nu nog even wachten tot ik de tekeningen binnen heb,ze zijn vorige week verstuurd door Ziroli plans dus ik verwacht ze begin van deze week en dan kan ik bij Hobby-inn hout gaan halen en gaan beginnen

wat is het voor zaag geworden? Ik wil er ook nog een aan gaan schaffen en ben benieuwd naar ervaringen van anderen of tips voor een goed merk

Back