Bouwverslag F550 transportkoffer voor de hele hobby

Ik kwam ik per toeval een flightcase op marktplaats tegen welke ik voor 15 euro heb kunnen over kopen. En deze ga ik verbouwen naar transportkoffer voor mijn F550, Spektrum DX8 zenderset en toebehoren. Hiervan zal ik een klein bouwverslag maken...

Zo zag de flightcase eruit toen ik hem ophaalde:
scaled.php

fligtcase2.jpg

Thuis heb ik de binnenkant leeg gehaald en even gecontroleert of het F550 frame wel gaat passen, zoals je kan zien past het precies mooi. Ik hou iets meer dan 1cm ruimte aan elke kant over (Inmiddels heb ik het verschillende (hard en zacht) schuim voor in de koffer besteld).

img0059small.jpg

Omdat het oude binnenwerk door de buitenplaten heeft vast gezeten, bleven er een aantal gaatjes zichtbaar waar de schroeven hebben gezeten. Ik was eerst van plan om de buitenkant te gaan schilderen, maar heb nu een betere/mooiere oplossing gevonden (vind ik zelf), ik heb de koffer beplakt met 3M carbon folie ;) Ook heb ik even de twee sluitingen vernieuwd, want die waren zo vies dat ik ze niet meer mooi schoon kreeg...

img0090small.jpg

Vandaag is ook het hard en zacht-schuim voor de binnenkant binnen gekomen:

img0106small.jpg

img0124smallf.jpg

Nu eerst een mal tekening (DFX file) maken, zodat het schuim in de juiste vorm gesneden kan worden. Het is namelijk de bedoeling dat straks het F550 frame, zenderset en toebehoren er in weg vallen....

En hier is dan het eind resultaat:
dsc00117small.jpg

dsc00096small.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb geen idee nog, ik heb afgelopen vrijdag pas mijn nieuwe Spektrum DX8 ontvangen die ik bijna een maand geleden had besteld. Dus binnenkort ga ik een afspraak maken met Frank die mij dan gaat helpen bij het instellen van alle funktie's. Ik ga een ieder geval met Hyperion G3 VX - 3S 5400mAh (35C) accu's vliegen.
Als ik meer info heb zal ik het je laten weten...

Laatst bewerkt:
ziet er een mooie koffer uit! kan je me vertellen waar je dat hard en zacht schuim besteld hebt?

alvast bedankt!

Vandaag de tekening laten maken (met dank aan Jan van Workum) zodat het schuim gesneden kan worden op de snijmachine.
Als het een beetje mee zit wordt deze week het schuim nog gesneden ;)

Hier een voorbeeld van hoe het schuim moet gaan worden:
kofferschuimf550small.jpg

Laatst bewerkt:
Vandaag een foto ontvangen van het gesneden schuim.
Als de post dus mee werkt dan kan ik van het weekend de koffer afmaken ;)

cidimage0small.jpg

Laatst bewerkt:
Nou het heeft iets langer geduurd dan geplant maar dat kwam omdat het zacht schuim niet helemaal naar wens was na het snijden. Marcel heeft toen geheel kostenloos een nieuw stuk schuim gesneden wat iets harder is (mijn dank daarvoor).

Zo ziet het er nu uit:
dsc00117small.jpg

dsc00096small.jpg

Er staan twee doosjes op elkaar dus ik kan 4 extra accu's mee nemen
dsc00110small.jpg

Ik ben heel te vrede over het eind resultaat :)

Ben benieuwd of dat goed gaat. Even goed kijken of je onder 1 minuut volledige sat lock hebt dus geen knipperende rode ledjes meer. Zo ja staat die daar prima. ZO nee, toch een langere paal gebruiken.

Ben benieuwd of dat goed gaat. Even goed kijken of je onder 1 minuut volledige sat lock hebt dus geen knipperende rode ledjes meer. Zo ja staat die daar prima. ZO nee, toch een langere paal gebruiken.

Ik dacht jij toen schreef dat je hem nog lager had op de arm en juist veel sneller sat verbinding had ?
Heb je dat toch weer terug verbouwd nu dan ?

Heb die post even opgezocht: [154587] dji-wookong-m-arf-post2461998

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja heb hem weer terug verbouwd. Kreeg van het ene op het andere moment toch problemen met de sat ontangst. Gps op een hogere paal en probleem opgelost. Maar ik zou hem bij jou in eerste instantie gewoon zo laten zitten. Waarschijnlijk zit die daar uitstekend. Wel even goed calibreren voor je eerste vlucht.

Back