Bouwverslag "Faimount Alpine" van Billing Boats

• Topicstarter Topicstarter Edwin Zuijdwijk
  • Startdatum Startdatum
Edwin, Ga zo door. Ziet er echt heel mooi uit!!!!

Ik hoor hier veel mensen zeggen dat ze dit gif groen niet mooi vinding. Ik vind het wel wat hebben.

Kijk al uit naar het eind resultaat.

Gerrald

Klein updatetje: SB zijde nu ook zo goed als strak. Achterdek klaar, moet nog wel iets verzinnen tegen het krom trekken, waarom dat is geen idee.
Volgende stap is verdikking bij anker BB zijde klaar maken en dan alle RC erin bouwen.
Heb voor een leuk prijsje een F14 zender met toebehoren kunnen kopen, accu's zijn binnen, alleen de regelaars nog......
Dan eerst een proefvaart gaan maken voordat ik de romp helemaal afmaak.

sbspuitklaar.jpg

achterdekklaar2.jpg

hekrolspuirkl.jpg

hekrolschroefen.jpg

Mvg Edwin.

Even misschien een domme vraag tussendoor. Hoe kan ik de 2 motoren onafhankelijk van elkaar laten draaien in combinatie met de F14 zender? Op welke kanalen sluit ik de regelaars dan aan? Ben even het spoor bijster... misschien zie ik iets over het hoofd....
Heb een standaard F14 zender nog zonder xtra's...

Mvg Edwin.

Hallo,

ik heb op mijn FC-16 de 2 motoren op kanaal 2 en 3 zitten, op deze 2 kanalen heb ik ook een mixer geprogrammeerd in de zender zodat ik de 2 motoren los kan bedienen of samen op kanaal 3. Een losse schakelaar in de zender zorgt ervoor dat ik deze mixer aan en uit kan zetten.
Ik weet niet of de F-14 dit ook kan ?!

verders heb ik op kanaal 1 het roer zitten en op kanaal 4 de boegschroef (ook met een motor-regelaar).
Als laatste heb ik op kanaal 7 de 16-kanaals multi-switch zitten !

Succes, Harrie

hallo edwin

je kan ook die navy-twin stick op je f14 inbouwen, dan heb je net dezelfde 2 hendels als de echte slepers om voorwaarts en achterwaarts te varen, als je de 2 motoren ook appart wil sturen heb je natuurlijk ook 2 regelaars nodig

mvg/koen

hallo edwin

je kan ook die navy-twin stick op je f14 inbouwen, dan heb je net dezelfde 2 hendels als de echte slepers om voorwaarts en achterwaarts te varen, als je de 2 motoren ook appart wil sturen heb je natuurlijk ook 2 regelaars nodig

mvg/koen

Hallo Koen en andere forumleden,

Heb idd al 2, nee 3 vaarregelaars, dat is duidelijk. Ik zal het eens (als het zover is) zoals Willem beschrijft proberen. Vind ik dit niet handig dan zal het idd wel de Navy Twin Stick worden. Zoals Harry beschrijft voor de FC16 kan helaas niet bij de F14, ik had verwacht van wel, misschien wat beter moeten laten informeren, ivm mijn wensen....het zij zo....
Bedankt voor de reakties.

Mvg Edwin.

Ik vind dat groene wel leuk!
Zie ik het goed of spuit je die schroeven mee?
Gr. Jeroen
Ben idd beetje dom geweest en ze vergeten af te plakken, inmiddels heeft de aceton ze weer blinkend gekregen......

Mvg Edwin.

Het handigste is om een Robbe NAVY TWIN STICK for F-14, FC-16 nr. 1-F1564
aan te schaffen.
Kost wel € 96,90
Heb je twee sticks waarmee je de motoren kunt bedienen.
Kijk even op deze site:
RC-Point & 2ehandsRC Webshop en Modelbouwwinkel Beugen
Kijk bij zender toebehoren, Robbe.

ciao,
Ronald

Hoi Ronald,

Heb idd op die site er 1 gevonden. Als ik deze erbij neem, ben ik nog steeds goedkoper uit, dan wanneer ik hem kant en klaar had gekocht, dus dat is mooi meegenomen.

Mvg Edwin.

Hoi Ronald,

Heb idd op die site er 1 gevonden. Als ik deze erbij neem, ben ik nog steeds goedkoper uit, dan wanneer ik hem kant en klaar had gekocht, dus dat is mooi meegenomen.

Mvg Edwin.

Is een dure inverstering en je hebt precies het zelfde als je kanaal 2 en 4 pakt van je zender, ik persoonlijk vindt het onnodig zo een twin stick, het is al een vrij dure hobby.. ik zelf heb ook gewoon me linker en rechter stick gebuikt voor me motoren en werkt net zo goed en een stuk goedkoper,

Maar Edwin, ziet er echt netjes uit ...... :thumbsup:

Mvg Vincent,

De rede dat ik een twinstick heb is voor het rechtuit varen.
Met de standaardsticks moet je ze voortdurend gelijk houden,
en bij de twinsticks kan je de twee sticks koppelen.

ciao,
Ronald

Beste Ronald,
Je hebt er geen idee van hoeveel er het toch tegen de wind doen....

Als ik spring dan springt u toch ook niet,. het is de bedoeling volgens mij dat er hier en daar advies word gegeven, de persoon zelf moet bepalen of hij of zij het volgt of verder kijkt of er nog andere mogelijkheden zijn,... en er staat toch ook DUIDELIJK in mij reactie van " ik persoonlijk vindt het onnodig "

En niet iedereen heeft een dikke beurs,.

Mvg Vincent,

De rede dat ik een twinstick heb is voor het rechtuit varen.
Met de standaardsticks moet je ze voortdurend gelijk houden,
en bij de twinsticks kan je de twee sticks koppelen.

ciao,
Ronald

ik heb zelf in mijn fc 16 ook de navy twinstick zitten,deed t eerst ook met kanaal 2 en 4 , maar was daarna superblij met mijn twinstick,geen kramp in mijn handen meer en vaart veel makkelijker en nauwkeuriger

groeten

Best Vincent 1971, gelieve mijnbericht 04/03/11 als niet geschreven te beschouwen, is heel anders bedoeld.

Iets anders.
Kroes geeft ergens het type ander op, nl AC 14 etc.
Robin Rozedaal geeft een web op.
Kan er iemand mij het bestelnummer van dit bepaalde anker opgeven, daar ik niet weet hoe het er moet uitzien.
Dank bij voorbaat en vriendelijke groeten.

ik heb zelf in mijn fc 16 ook de navy twinstick zitten,deed t eerst ook met kanaal 2 en 4 , maar was daarna superblij met mijn twinstick,geen kramp in mijn handen meer en vaart veel makkelijker en nauwkeuriger

groeten
Hallo Oase,
Ik moet me nog een zender kopen. Die twinstick vind is wel leuk, maar kan je die in een 2.4 zender steken??
Nb ben helemaal leek in electronica.
Mvg en dank bij voorbaat

Hallo Oase,
Ik moet me nog een zender kopen. Die twinstick vind is wel leuk, maar kan je die in een 2.4 zender steken??
Nb ben helemaal leek in electronica.
Mvg en dank bij voorbaat

ben zelf ook een ardige leek op zender elektronika hoor

gr oase

Back