Bouwverslag Fairmount Sherpa BB

goedenmiddag iedereen, zal me ff voorstellen: ik ben Simi en ga een bouwverslag bijhouden van de bouw van de (zoveelste) Fairmount Sherpa, tenminste dat ga ik proberen.
Ik heb jullie bouwverslagen met veel interesse gevolgd en zal jullie tips en probleemoplossingen zeker nodig gaan hebben!!
ook is het fijn dat, mocht ik toch met vragen zitten, ik deze altijd in het forum kan stellen.

Nou, heb m'n vorige modelletje ( loodstender Explorer) verkocht dus er is weer plaats voor een nieuwe uitdaging: de Fairmount Sherpa. Ik heb deze bruut al eens in het echt mogen bewonderen toen deze bij ons aan de kade lag :pim:

Vanochtend was het zover: bouwdoos is afgeleverd dus... beginnen maar!
Zodra ik een eindje op weg ben zal ik wat foto's plaatsen

Leuk :D Zo komen we misschien toch nog aan de 5 fairmount slepers

Ik doe ook een abbo ;)

op t spel shipsimulator extremes kan je ook met een fairmount varen,kan je ook virtuele tour over t schip maken
t is maar ff een tip

gr oase

Dag Arjan Ik heb de Summit varend met werkende sleeplier. De schroeven en straalbuizen zijn aangepast van de orginelen tekening. de Summit trekt 2,3 kg dit is ook bijna op schaal.Grt Rob.

ben me eens aan het verdiepen voor het inbouwen van een boeg- en hekschroef. heb de combinatie Raboesch 108-04 (dia 25mm) en 108-20 (dia 16mm) langs zien komen, vanwege de geringe ruimte t.p.v. de hekschroef. maar is er iemand die deze combi getest heeft; het verschil in diameter straalpijp is nogal wat, dus zal de opbrengst ook wel verschillen...

gr. simon

Back