bouwverslag fennek 1/8

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door hendrik van den brink, 9 jun 2020.

  1. hendrik van den brink

    hendrik van den brink

    Lid geworden:
    17 mei 2020
    Berichten:
    3
    Locatie:
    barneveld
    ben van plan om een fennek rc schaal model te gaan maken 1/8
    ben 39 jaar. kom uit barneveld
    heb zo,n 16 jaar las ervaring, en zins een jaar of 4 tekennaar werkvoorbereider,
    werk voornamelijk met inventor. (wat hierbij handig lijkt te zijn)
    aangezien we de beschiking hebben over een 3d printer en draai freesmachine, en conectie hebben met plaatwerk, lijkt mij het een enorme maar leuke uitdaging om dit te realiseeren.
    ben nieuw op deze form, maar lijkt mij ontzetend leuk om mensen met de zelfde intresse mijn ervaring te delen,
    ga er vanuit dat het een meer jaren project word,
    ga voornamelijk eerst 3d tekenen,
    waar ik voornamelijk hulp bij nodig zal hebben, is de eclectro aandrijfing, gezien het model rond de 20 kilo gaat wegen,
     

    Bijgevoegde bestanden:

    RFAC en Mark300 vinden dit leuk.
  2. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    20 kg voor een 1/8 model? Prachtige opzet hoor, mooi project met alle mogelijkheden bij de hand.
    Het forum is er om de vorderingen te volgen en te helpen!
     
  3. RFAC

    RFAC

    Lid geworden:
    5 aug 2004
    Berichten:
    536
    Locatie:
    Den Helder
    Gaaf project man ik heb er eentje staan in schaal 1 op 43. Heb de eer gehad om 7 jaar erin te rijden.

    Welke uitvoering ga je maken?

    20 kilo is wel aan het gewicht. Dat zal een laag aantal kv motor worden voor het koppel.
     
  4. hendrik van den brink

    hendrik van den brink

    Lid geworden:
    17 mei 2020
    Berichten:
    3
    Locatie:
    barneveld
    mijn zoon (12 jaar) is een model 1op 35 aan het maken. daarvandaan haal ik de afmetingen vandaan.
    heb een kennis waar ik foto materiaal van heb, wat voor uitvoering is mij niet bekend, zal daar eens na infomeren,
    maak de body van ijzer plaat materiaal, om dat ik dat makkelijker te bewerken vind, co2 lassen in tiggen,
    onder plaat 2mm dik, en de rest 1.5mm qua body.
    zit nu al de 9 kilo inclusief differentieel.
    qua electro opzet zal voor mij nog een uitdaging worden, maar hoop op goede feedback, kom dan vast een heel eind,
    eerste fase word het bedenken en maken van onderkant body, incl (sper)differentieel +. aandrijving naar de wielen ophanging en vering,
    uitvoering
     
  5. hendrik van den brink

    hendrik van den brink

    Lid geworden:
    17 mei 2020
    Berichten:
    3
    Locatie:
    barneveld
    hierbij een schets, van diftrentieel
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Tazzy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina