bouwverslag fourstar 40

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door drenth, 18 jul 2007.

  1. stefan_riemens

    stefan_riemens

    Lid geworden:
    17 feb 2006
    Berichten:
    1.069
    Locatie:
    Eersel
    Welke boormaten bedoel je?

    Stefan
     
  2. drenth

    drenth

    Lid geworden:
    24 aug 2006
    Berichten:
    418
    Locatie:
    hapert (NB)
    van de motor steun
     
  3. stefan_riemens

    stefan_riemens

    Lid geworden:
    17 feb 2006
    Berichten:
    1.069
    Locatie:
    Eersel
    Jeroen,

    Die kun je vrij eenvoudig zelf nameten. Gewoon even aftekenen op je motorschot met potlood. Wel overal metrisch doen ipv de meegeleverde duimse draad. Even bij de dhz-zaak een paar inslagmoeren halen, en bouten, en vastzetten die boel :!: Je hebt kans dat ze geen m4 inslagmoeren hebben, die zul je dan bij de modelbouwzaak halen. Meestal houdt het bij m5 op bij dhz zaken.

    Stefan
     
  4. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.333
    Locatie:
    oss
    wat de boormaten op de motorsteun zijn zou ik zo echt niet meer weten...

    ik dacht dat de steunen 36 mm uit elkaar moesten liggen, maar dat waren niet de boorgaten, maar gewoon de binenmaten van de motor...

    ikzelf heb op de mijne pas de gaten geboord toen ik de motor had, is ook het beste..

    op het motorschot heb ik 36mm afgetekend, dus een lijn door het midden en aan beide kanten 1,8 centimeter eraf weer een lin trekken, en de rand van de motorsteun moet daar gelijk aan liggen...
     
  5. drenth

    drenth

    Lid geworden:
    24 aug 2006
    Berichten:
    418
    Locatie:
    hapert (NB)
    kan je er eigenlijk nog goed bij als je de romp ongeveer in mekaar hebt zitten om de motorsteun vast te zetten?

    Jeroen
     
  6. stefan_riemens

    stefan_riemens

    Lid geworden:
    17 feb 2006
    Berichten:
    1.069
    Locatie:
    Eersel
    Ja, kan opzich wel. Ik zou de inslagmoeren erin doen op de goede plek en dan het motorschot vastlijmen. Dan kun je daarna heel eenvoudig je motorsteun monteren... Het is ook handig om met het lijmen van je motorschot meteen de boel rondom de tank in te smeren met epoxy. Bij mij kwam ik voor het zwaartepunt met mijn accu uit onder de tank, helemaal vooraan. De tankruimt had ik afgesloten met een balsa schotje om de rest van de romp en de electronica te beschermen. De ontvanger had ik op dat schotje zitten, dat werkte prima. Ik had geen look nodig. (os 46 ax op de neus)

    Stefan
     
  7. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.333
    Locatie:
    oss
    zou ik niet doen...
    ik heb bij mijn four-star 60 de motorsteun ook losgelaten totdat ik de motor had...

    bij de four-star 40 had ik de gaten al voorgeboord omdat ik wist dat het motorhuis 36mm breed was, daar kon ik de gaten dus al voor voorboren....

    zoiezo eerst gaten boren en de inslagmoren inhameren, en borgen met epoxy ( zorg dat het uit de schroefdraad blijft!!!!), voordat het motorschot ingelijmd word....


    je doet er trouwens wel lang over, de mijne zat al na 2,5 dag ruwbouw in elkaar :lol:
     
  8. drenth

    drenth

    Lid geworden:
    24 aug 2006
    Berichten:
    418
    Locatie:
    hapert (NB)
    ik heb er ook helemaal geen haast bij :lol:

    groeten Jeroen
     
  9. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.333
    Locatie:
    oss
    dat had ik ook niet :lol: :wink:
     
  10. drenth

    drenth

    Lid geworden:
    24 aug 2006
    Berichten:
    418
    Locatie:
    hapert (NB)
    het bouw tempo zal nu wel omhoog gaan want ik heb vandaag mij charter gecrasht (stak een calmato over)
     
  11. Baron Bonanza

    Baron Bonanza

    Lid geworden:
    6 jan 2007
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Bladel
    Hoi Jeroen,
    Dat vind ik nu vette pech voor jou. Ik hoop dat je de charter nog kunt herstellen want ik vind het een mooie kist. Sucses met de Fourstar. Ik zal met het vliegen goed uitkijken met mijn calmato.

    Baron Bonanza
     
  12. drenth

    drenth

    Lid geworden:
    24 aug 2006
    Berichten:
    418
    Locatie:
    hapert (NB)
    ik kan hem nog wel repareren maar eerst even me fourstar afmaken (nu heb ik servo's en een ontvanger)

    groeten Jeroen
     
  13. drenth

    drenth

    Lid geworden:
    24 aug 2006
    Berichten:
    418
    Locatie:
    hapert (NB)
    kan ik voor de rolroeren een gewoone c577 gebruiken of moet daar een zwaardere in?

    groeten Jeroen
     
  14. stefan_riemens

    stefan_riemens

    Lid geworden:
    17 feb 2006
    Berichten:
    1.069
    Locatie:
    Eersel
    Hoi Jeroen,

    dat is bagger... die crash

    Over je vraag: die servo is prima, lekker doorbouwen nu!

    Stefan
     
  15. drenth

    drenth

    Lid geworden:
    24 aug 2006
    Berichten:
    418
    Locatie:
    hapert (NB)
    toch ook maar even een update
    [​IMG]

    groeten jeroen
     
  16. stefan_riemens

    stefan_riemens

    Lid geworden:
    17 feb 2006
    Berichten:
    1.069
    Locatie:
    Eersel
    Hoi Jeroen,

    Heb je dit al gelijmd? Ik vond het erg eenvoudig gaan zoals het in de handleiding staat. Gewoon de boel in elkaar schuiven met elastieken eromheen en dan met ca lijmen. Motorschot met epoxy... Ging bij mij uitstekend!

    Stefan
     
  17. drenth

    drenth

    Lid geworden:
    24 aug 2006
    Berichten:
    418
    Locatie:
    hapert (NB)
    het is nu wel gelijmd daar had ik het even in mekaar gestoken

    groeten Jeroen
     
  18. drenth

    drenth

    Lid geworden:
    24 aug 2006
    Berichten:
    418
    Locatie:
    hapert (NB)
    weer een beedje verder.

    [​IMG]

    groeten Jeroen
     
  19. tip

    tip

    Lid geworden:
    9 mrt 2007
    Berichten:
    636
    Locatie:
    Denekamp
    ah mooi vliegtuig. is het moeilijk om een sig fourstar te maken?
     
  20. drenth

    drenth

    Lid geworden:
    24 aug 2006
    Berichten:
    418
    Locatie:
    hapert (NB)
    @ tip
    nee, valt hardstikke mee hoor alles past mooi

    groeten Jeroen
     

Deel Deze Pagina