Na veel ARF'jes nu dan toch een eerste echte bouwdoos.... Er vliegen veel fourstars op onze club, een aantal 40's, een 60 en binnenkort (gezien het tempo waarin Johan bouwt
) ook een 120. Ik wilde eigenlijk een 120 bouwen met daarop een benzinemotor maar omdat de 120 geen lasergesneden kit is en ik het wel leuk vond om een wat grotere electrokist te hebben ben ik voor de 60 gegaan. Ik ben absoluut geen bouwer, echt een vlieger..... dus het zal wel een tijdje duren voordat de boel klaar is. gelukkig bouw ik 'm samen met mijn vader die veel ervaring heeft met houtbouw van schepen. Op dit moment leert ie vliegen met een easystar en het zou leuk zijn als ie komende zomer ook met deze kist zou kunnen vliegen. De voornaamste reden om hier een bouwverslag van te maken is dat ik graag hulp heb van ervaren bouwers en zo probeer om grote blunders te vermijdenn
Vandaag kwam de kit binnen via Hobbyin, zal er ff wat fotootjes van plaatsen.
Wil voordat ik ga bouwen wil ik eerst naar de setup kijken die ik wil gaan gebruiken. Zeker met het oog op de ruimte en bereikbaarheid van de lipo's. Ik heb een viertal 5S 3300 lipo's maar voor mijn gevoel is 5S voor een kist van 1,80m span echt te weinig....... 6S of 8S is wellicht beter. Ik wil geen power te kort hebben maar wel redelijke vluchttijden kunnen maken. Als iemand sugesties heeft qua setup dan graag. De bedoeling is om de hele setup bij Hobbycity te bestellen.

Vandaag kwam de kit binnen via Hobbyin, zal er ff wat fotootjes van plaatsen.
Wil voordat ik ga bouwen wil ik eerst naar de setup kijken die ik wil gaan gebruiken. Zeker met het oog op de ruimte en bereikbaarheid van de lipo's. Ik heb een viertal 5S 3300 lipo's maar voor mijn gevoel is 5S voor een kist van 1,80m span echt te weinig....... 6S of 8S is wellicht beter. Ik wil geen power te kort hebben maar wel redelijke vluchttijden kunnen maken. Als iemand sugesties heeft qua setup dan graag. De bedoeling is om de hele setup bij Hobbycity te bestellen.