DEEL 4 & Maiden!
Nou maiden was zaterdag en ging goed…. Maar dat komt nog wel. Eerst de rest van de bouwverslag

Staart was al in elkaar gezet, dus ook allemaal los gehaald en alles nagelopen;
Staartunit wordt geborgd met een zij schroef. Ik heb zelf wel die gaatje net een 1mm groter gemaakt. Zo kan je de tailunit meer naar achteren trekken en geef je torguetube nog meer ruimte om heen en weer te gaan en zijn plek te vinden en zorgt als het goed is voor nog minder trilling.
.

.

.

.

Tailshaft recht zetten tegenover mainas;

.

.

Op de tailshaft heb je 2 plekken waar je hem kan vastzetten, waarschijnlijk wordt ie ook gebruikt op andere kits van gaui. Ik gebruik de buitenste, zo haal je dan meer pitch.

.

Op de motor zit 4mm goldconnectors, maar die haal ik eraf en zet ik 5mm erop. Lekker overkill

.

.

.

Voor lipo ga ik een hyperion s 35C 4200mah gebruiken.
.

.

.

Alles is nu klaar, nog linkages en de servos afstellen en ben ik dan klaar;

.

.

Jumper van kontronik heb ik verlengd, zo kan ik altijd makkelijk erbij om te programmeren.

.

.

Alle draden met hotglow vastgezet, zo komen ze niet per ongeluk eruit.

.

Ik was even mee bezig, maar hij is perfect in balance nu, regelaar moest wat naar achteren.

.

.

.

.

En klaar is ie. Alleen bladen erop en kan ik vliegen.
.

.

.

.

Wat stickers erop

===================================
Nou Zaterdag was maiden. Ik had nog niet mee gevlogen en had ik mijn eerste crash al! hij viel van de dak van mij auto

en ja hoor een van de skids was gebroken, gelukkig had ik seconde lijm bij me en kon ik na 5minuten toch de lucht in. In een woord WOW! Wat me meteen opviel was hoe licht en snel hij was. 4 points tictoc was gewoon perfect en dat kwam puur door een mega hangtime. Want met 4point tictoc ben ik meestal niet echt op mijn best. Voelde net als mijn logo 600 toen ik 600Se van had gemaakt. Hangtime was in een keer enorm geworden! Ik zat eerst wel te twijfelen om carbon staart bladen erop te zetten tijdens het bouwen, maar org plastic tailbladen wat erbij zit deed gewoon wat ie moest doen. Hij voelde zo lekker licht aan dat ik moest gewoon direct gaan wegen. Er waren meer mensen bij van HCW club dus gingen we alle hellis een voor een wegen.
Gaui X5 was 1.98kg
Trex550 2.35KG
Outrage550 was 2.63kg
Logo500 hadden we ook gewogen maar weet ik niet precies meer uit mijn hoofd. Die was
ook zwarder.
Alle helis gewogen zonder lipo.
Vandaag weer gevlogen, meteen na 10 seconde viel de motor uit en kontronik geeft overcourent aan door 8 keer knipperen! Dat kontronik nou soms met scorpion motoren niet goed werkt is geen nieuws. Ik denk dat ik mode 10 KSA moet gaan programmeren. Schade was skids en een van de linkages. Het was meer een hele harde landing dan crash, daarom valt de schade reuze mee gelukkig.
Morgen een nieuwe skids en linkage erop en ga ik met mode 10 vliegen. Anders gooi ik YGE erop en ga ik vbar gov uitproberen. Daar zit ik al heel lang aan te denken. Paar mensen die ik ken vliegen met vbar gov en zijn zeer tevreden.
Al bij al ben ik erg tevreden, maar eerst afwachten of hij nog steeds goed vliegt na 50 vluchten of er geen gekke dingen naar boven komen.