Bouwverslag Graupner reddingsboot Hecht

Hallo,

Ik ben sinds kort in bezit van de Hecht en ga proberen van deze reddingsboot van de DGzRS een bouwverslag te maken met als het lukt ook nog wat foto's erbij.

K0LDcbxDwqmJmawSCU03ks3CwibY0103kskXLz2Jrnr1c.jpg

als ik de bouwdoos open blijkt die behoorlijk vol te zitten. Dit komt doordat de boot grotendeels uit ABS is gemaakt en die delen nemen nogal wat ruimte in. De bouwtekening is gewoon goed duidelijk en de beschrijving eveneens. Ook zitten er wat in abachi? hout gestanste delen in welke bestemd zijn de servo's en de jetaandrijfunit. Die jet aandrijvingsunit moet je tezamen met een zg omkeer systeem en een klein beslagsetje nog erbij kopen. Als motor heb ik de aanbevolen Speed 700 gekocht.

De ABS delen zijn netjes en het dek past zonder problemen op de romp.
3lIhYXRCoJEolgYR7T03ks3CwibY0103kskXLz2Jrnr1c.jpg

Het dekhuis is geleverd met opengewerkte ramen: je hoeft dus niet zelf te gaan vijlen oid.

4nsgNaS3po0L1iXx0503ks3CwibY0103kskXLz2Jrnr1c.jpg

In diverse ABS platen zitten overige onderdelen. Die kun je uitknippen met een schaar en daarna netjes op maat maken. Achterop de boot komt een grote luchtkast. De delen daarvoor zitten een soort kant en klaar in de doos erbij. Het is tenslotte ook een zg "schnellbaukasten".

Helaas was bij mij de passing van de luchtkast aan de matige kant en ik heb het deel wat eringelijmd moest worden dan ook in drie delen geknipt en passend gemaakt. Ook met de gestanste Abachi delen was ik niet zo tevreden. De enen keer vallen de delen letterlijk uit de plaat, en de andere keer is het stanslijntje zo ondiep dat als je probeerd de delen eruit te drukken dat ze breken. Ik heb ze uitgezaagd met een figuurzaagje.
Ook bij de doos het materiaal om de standaard te maken.

Hey,

Deze ga ik volgen :wink: . Héérlijk "bootje", je kan hem erg spectaculair varen. Succes met de bouw.
Speed 700 is leuk, maar hij kan wel veel meer aan. Destijds heb ik hem gevaren met de 820BB en 30 cellen. Tegenwoordig met het BL verhaal en de lipo's wist ik het wel :wink: .

Greetz van Aldert

Aaalie zei:
Hey,

Deze ga ik volgen :wink: . Héérlijk "bootje", je kan hem erg spectaculair varen. Succes met de bouw.
Speed 700 is leuk, maar hij kan wel veel meer aan. Destijds heb ik hem gevaren met de 820BB en 30 cellen. Tegenwoordig met het BL verhaal en de lipo's wist ik het wel :wink: .

Greetz van Aldert

zoals al eerder aangehaald in een ander draadje hier op het forum is deze om te kijken of het "leuk" is met Jet aandrijving. Zo ja dan volgt een 2e maar dan wel met het max aan vermogen dat de boot kan hebben. Ik denk dan aan een Plettenberg motor en inderdaad 3 of 4 lipo cellen. Lood in de kiel zodat de boot ook zelfrichtend word.

Back