bouwverslag great planes flat-out extra 300s

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Senne, 19 jan 2007.

  1. sjoerd

    sjoerd

    Lid geworden:
    12 okt 2006
    Berichten:
    856
    Locatie:
    sibculo
    ik vrees het niet,

    ik ben begonnem met de knuffel (shock).
    eerste vlucht zonder begeleiding.......
    na 3 loopigs en een paar rollen......... crash :p
    nieuwe gesneden maar wel naar de club.
    poosje mee gevlogen maar na 2 accu`s tog crash
    (en soms snel even de zender over geven :p )
    ik heb nu nog les met brandstof trainer (calmato)
    en vlieg m`n eigen moddellen zonder crashen (meestal :roll: )
    een holiday een knuffel (alweer ja :p ) en nu een depron tigermoth.
    maar ik denk als je veel op de sim hebt geoefend dat het wel lukt.
    (heb ik nooit gedaan en tog ging het best goed na m`n eerste ervaring)
     
  2. Peter v/d Riet

    Peter v/d Riet

    Lid geworden:
    3 dec 2006
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    Sint Oedenrode
    Ik heb ook altijd op aerofly ge oefent
    na een tijdje kon ik hoveren
    en nu een rollende harier buiten zonder een doen
    het werk dus wel , maar men shockie ziet er al wel uit maar heb al een yak besteld
    en een nemesis nog nieuw kompleet gebouwt aan de muur hangen dus
    komt goed
    Gr peter
     
  3. Senne

    Senne

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    960
    Locatie:
    maasmechelen
    ok,sorry het bouwen staat even stil,veel huiswerk,veel verjaardagen,...
    ik hoop in de week te kunnen verderbouwen!!
     
  4. Terry

    Terry Guest

    :D Ik blijf er bij dat in depron zelf maken goedkoper is hoor! :D

    Grtz,

    Terry
     
  5. Terry

    Terry Guest

    Maar ik hoop dat je er veel plezier aan beleeft...
     
  6. ariekraakjr

    ariekraakjr

    Lid geworden:
    17 aug 2005
    Berichten:
    570
    Locatie:
    Leeuwarden
    Ik zou het even anders doen.
    Eerst leren vliegen met de kopie.
    en als je het een beetje onder de knie hebt lekker het orgineel gaan vliegen. :D

    Ik wil je wel een foto van mijn bling v.3 laten zien(gaatje hier, deukje daar, scheurtje zus).......en ik heb al aardig wat uurtjes ervaring. 8)
    Als je besluit om aan gebrek aan indoor buiten te gaan vliegen...wacht dan op echt windstil weer.
    Ik was namelijk ook eigenwijs tussen de flats gaan staan...."lekker uit de wind" 8O
     
  7. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ook niet geschikt voor de gevorderde vliegers.... ik heb er 1tjeuit de flatout serie gezien tijdens de maak (volgens het boekje) hij was zo licht als hij kon zijn 1 keertje zachtjes op zijn neus geland na een slechte vlucht en hij knalde uit elkaar en was niet te reparesren.
    het toestel was zwaar vloog slecht en erg breekbaar, 1 pluspunt hij ziet er mooi uit maar dat is voor mij het minst belangrijke punt.
     
  8. MeX101

    MeX101 Guest

    haha dat is me wat
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 okt 2008
  9. P@T

    P@T

    Lid geworden:
    14 jul 2004
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Barendrecht
    En ?? Hoe vliegt hij? (of heeft gevlogen? :wink: )

    Zit zelf ook te denken aan zo'n model voor erbij.
    Voor mij wordt het dan een cap 580 van dezelfde serie.
    @ Alexzzz: Heb jij hem gevlogen met de motor die erbij zat?
     
  10. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Nope, met een 6/3D brushless, ik zou je ook eerder een shocky aanraden uit de serie van Ikarus, bijvoorbeeld de Yak-54...

    Grt.
     
  11. Senne

    Senne

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    960
    Locatie:
    maasmechelen
    dag,na een lange pauze toch maar terug verder beginnen bouwen,maar niet volgens het plan,ik heb hier en daar de dingen wat vergemakkelijkt en bv. de vleugel niet helemaal onderaan de shock maar tegen de "romp" aan,ik ga deze week ook nog(voor pasen) de setup hiervoor halen,gaan 3 towerpro 9g servo's worden en dit motortje en deze regelaar denk ik,ik zal straks nog een foto'tje posten van zijn staat tot nu toe :wink:


    gr.senne
     
  12. Peter-Jan

    Peter-Jan

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    1.576
    Locatie:
    (LVC) Emmeloord
    Die regelaar is exact dezelfde die ze bij RcTechnics hebben voor €16.95 als ik me niet vergis. :eek:
    Waarom geen 6 gram servo's?
    Zijn lichter---->lichter vliegtuig------>beter vliegen.


    Naja,wacht met spanning op de foto's

    :bye:
     
  13. Senne

    Senne

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    960
    Locatie:
    maasmechelen
    ja dat klopt,ik had nog 1 9gram servo liggen dus ff vergist,ik haad 2 towerpro 6 gram servo's erbij,die van 9gram is voor de rolroeren

    hmm die regelaar,ik ga direct eens kijken,foto's komen straks ook!
     
  14. Senne

    Senne

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    960
    Locatie:
    maasmechelen
    nee toch niet,die van rc technics is van Himodel,die van perba staat geen merk op :lol:
     
  15. Senne

    Senne

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    960
    Locatie:
    maasmechelen
    hier de foto

    [​IMG]


    gr.senne

    [edit] sorry voor de grote foto :oops:
     
  16. Peter v/d Riet

    Peter v/d Riet

    Lid geworden:
    3 dec 2006
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    Sint Oedenrode
    Dat model is toch normaal en laagdekker toch??
    gr peter
     
  17. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Nope.
     
  18. Peter v/d Riet

    Peter v/d Riet

    Lid geworden:
    3 dec 2006
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    Sint Oedenrode
  19. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Vreemd, bij de flat-out serie hebben ze de Extra 300s als laagdekker uitgevoerd, vreemde keuze, maar je hebt toch gelijk Peter :D

    Grt.
     
  20. hezik

    hezik Guest

    Van dit specifieke model durf ik het niet met zekerheid te zeggen, maar ik denk eigenlijk dat je gelijk hebt, shockiefly.

    Ik heb zelf de Cap uit deze serie en die zit ook in elkaar zoals op jouw plaatje.

    Ik denk dat Senne ervoor gekozen heeft de vleugel op deze manier te bevestigen, omdat er op meerdere plaatsen op het internet te vinden is dat dat beter is, steviger voornamelijk.

    Ik heb met mijn Cap nog steeds niet gevlogen, maar vrees dat de kritieken waar zijn. Ik denk dat Senne de geplande 200~250 gram wel uit z'n hoofd kan gaan zetten en eerder aan ~250 - 300 gram kan gaan denken. Ik dacht eerst ook 'ah die andere mensen zijn sukkels, hebben 'm niet goed in elkaar gezet', maar als je de kale onderdelen gewoon op de weegschaal legt (stock motor, aanbevolen accupakketje, alleen die onderdelen die gebruikt worden en 5 grams servo's) kom je al boven het opgegeven gewicht uit en dan heb je nog niets gelijmd.

    Het lijmen van dit ding vond ik persoonlijk een crime. Je lijmt ronde buizen op platte vlakken, dus je moet al aan het schuren om e.e.a. een beetje goed passend te krijgen en dan nog laat de sterkte van de verbinding te wensen over.

    Ik betwijfel ook of het depron is, waarbij ik wel moet toegeven nog nooit met 'echte' depron gewerkt te hebben. Het is een heel broos schuim wat tussen twee geprinte lagen zit. De stevigheid moet uit die lagen komen, niet uit het depron. Dat heeft als nadeel dat als iets ook maar ietsje te ver buigt (dat is niet ver) dat dan de toplaag scheurt en je onderdeel gewoon doormidden ligt.

    Ik kocht de mijne voor € 20 bij McModelbouw, dat was ook de reden dat ik het wel aandurfde. 20 euro voor al die spullen (hoop koolstof buizen etc) en met motor is niet iets waar je je snel een buil aanvalt.

    Ik hoop oprecht dat ik te negatief ben, maar gezien o.a. ook Alexzzz's commentaar op dit toestel (en de vele anderen op andere fora die zijn mening delen), ben ik bang dat dit toestel qua toestel een teleurstelling zal worden.
     

Deel Deze Pagina