Bouwverslag GWS Messerschmidt ME109

ja dat maakt vrij veel uit qua stevigheid in de lucht en soms met crashes ;)
denk ook dat je vleugels dan minder snel kunnen breken.

grts

Ja maar ik bedoel ivm het gewicht van het toestel...

Dus het is niet aan te raden, om met een niet "geglasmatte" GWS ME109 met die fietsbel enzo te gaan vliegen?

kwa de krachten dat erop komen wel denk ik.
hoe was het al weer als je een bochtje van 60graden(rols en up) pakt dat je dan al 2G postitive trekt dus als het kistje 500gram weegt krijgen de vleugels 1Kg op hun donder.

En kan zo'n stukkie schuim dat trekken? Dus is dat schuim stevig genoeg...

Geen zin om bij de 1e roll gelijk alles kapot te trekken :P

hmmm denk niet dat zo'n styropor dat aankan :?
dus dat idee van freak is idd wel goed om hem geheel in glasmat te leggen, maar hoelang heeft hij daar over gedaan? :P

grts

en hoe ga je dat doen dat is een geknikte vleugel he?

als je diet een stuk doorzaagt en terug krimpkous errond doet dan is er veel stevigheid weg hoor.

gewoon een lichte setup; outrunnertje wat ik er in heb zitten op 2 cellen lipo, 1000 mah
KNMI een beetje volgen; vlieg je 't minste kapot

je moet gewoon niet proberen van een GWS kist een Multiplex kist te maken; het is een heel ander concept: het is semi-schaal, het vliegt dus niet echt als een chartertje en dus moet je 'm licht houden en dus is het logisch dat die dingen gewoon piepschuim zijn en minder zware constructietjes enzo hebben

vandaag trouwens weer ff gevlogen; ging prima
door de wat hogere snelheid en de beperkte uitslag(mogelijkheden) op de roeren is dit een kistje dat met een beetje wind toch het fijnst vliegt als je iets meer ruimte hebt; m'n Minimag is een stukkie groter en die heeft net zo veel ruimte nodig
ik ben benieuwd hoe een kleine Formosa 't zou doen met de setup die ik nu heb; die zou toch (nog) beter moeten vliegen

verder heb ik propjes besteld om deze kist eens te proberen met 2 cellen lipo; ik heb nog 2 van die lipo's liggen van 800 mah, dus ik ben benieuwd!

ziet er leuk uit, maar met 2celen 800mah ga je toch niet echt lang in de luchthanhen, als je er grote props opsteekt ;)

grts

samuel speltdoorn zei:
ziet er leuk uit, maar met 2celen 800mah ga je toch niet echt lang in de luchthanhen, als je er grote props opsteekt ;)

grts

vandaag kwam die prop binnen (APC 10x4,7 SF); 'toch wel erg fors voor dit type kist, meer voor 3D-werk op een shockie met de zelfde span!

Back