Bouwverslag: Hansa’s Prins Willem 1:100 Corel

Misschien nu een iets beter beeld, dit is het resultaat na 2 lagen mat vernis.

full

.:eek:

Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien nu een iets beter beeld, dit is het resultaat na 2 lagen mat vernis.

full

.:eek:

Nu is de kleur beter te beoordelen, persoonlijk zou ik het zo laten, wil je meer tekening in het onderwaterschip dan zou je een gelige wash lukken proberen (maar test dit eerst uit op een proefstukje).

Andy

Ik vind het een heel natuurlijke uitstraling hebben. Zo kan het heel goed geweest kunnen zijn.
Wat doe je met de bevestiging van het roer, laat je dat wit,of wordt het zwart?

Klinkt ook wel logisch.

ik heb het geluk dat Andy een uitermate goed verslag neerzet en heel wat verder is dan ik met De Prins Willem. Ik ben bijna toe aan de tuigage wat vervolgens ook nog wel eens een jaartje knoopjes leg plezier zal geven. Daarna mijn volgende project de Soleil Royal waar alles toch niet zo logish zal klinken.

Ook ik wens iedereen een Gelukkige Kerst en een heel fijn Nieuw jaar. Tevens wil ik ook de waardering uitspreken voor alle reacties op mijn bouwverslag dit geeft mij veel plezier en een extra drive het nog mooier en zorgvuldiger neer te zetten ik dank u allen.
:p

:help:
Ik zit al een tijdje met de vraag waar onderstaande messing stripjes voor zijn op de tekeningen kijk ik er wellicht overheen en kan het part nummer ook niet vinden op het forum gezocht maar helaas :confused:

full

Als ik de benaming zou weten kom ik al een heel eind verder :cool:

:help:
Ik zit al een tijdje met de vraag waar onderstaande messing stripjes voor zijn op de tekeningen kijk ik er wellicht overheen en kan het part nummer ook niet vinden op het forum gezocht maar helaas :confused:

Ook niet in mijn bouwverslag Hans? :yes:

Het zijn de sleeën (=plaatjes) nr1 in de rakken van de ra's

full

Hier gebruikt in na gezwart te zijn:
full

Ze bestaan in 2 en 3 gat uitvoering de driegats zijn voor de grote en fokkenra.
Voor de driegast uitvoering zijn de bijgeleverde raketten (=kralen) te groot en moet je zelf nieuwe maken:

full

Ik heb daarvoor houten kralen gebruikt die bijgevijld en zwart geverfd zijn.

Andy:pim:

Oei helemaal overheen gelezen, het stuk over de kralen en afmetingen heb ik inderdaad gevolgd. Waarschijnlijk heb ik gefocust op de messing kleur :sleeping: Maar wederom bedankt Andy. Het is weer helemaal duidelijk :p

Ik vond het op schaal 1/50 al errug klein, op jouw schaal is hetwaarschijnlijk niet te doen of je zou ipv blokjes vislood oid moeten gebruiken.

Leuk dat er meer mensen aan het priegelen zijn met kanonnen en paarden

Back