Bouwverslag Happy Hunter vanaf tekening NVM

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door christiaan1961, 28 jul 2020.

  1. christiaan1961

    christiaan1961

    Lid geworden:
    24 nov 2018
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Delfzijl
    Hallo medebouwers,

    Na het bouwen van de Banckert en tijdens de bouw van mijn Zwarte Zee 4, heb ik gekozen voor een extra model.
    Na veel rondgekeken op internet en natuurlijk dit forum, werd ik heel vrolijk van de Happy Hunter.
    Tekeningen besteld en na veel lezen en informatie ben ik begonnen en zal omdat dit mijn eerste model vanaf tekening is nog zekers met vragen komen. Maar voor nu eerst wat foto's.

    Groetjes Chris


    20200726_191334.jpeg 20200727_201050.jpeg 20200728_132626.jpeg
     
  2. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.117
    Locatie:
    Oostvoorne
    Leuk om van tekening te bouwen Chris. Blijven de spanten in het schip? Dan kun je waarschijnlijk beter het binnendeel weghalen. Kijk anders eens hier.
    https://www.modelbouwforum.nl/threads/multiknikspant-coastertje.229450/
    Heeft me een hoop support opgeleverd en uiteindelijk tot een beter resultaat geleid. Bouwen vanf tekening vereist een heel andere benadering dan bij een bouwdoos. Succes verder! Gr. Klaas.
     
    christiaan1961 vindt dit leuk.
  3. christiaan1961

    christiaan1961

    Lid geworden:
    24 nov 2018
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Delfzijl
    Hallo Klaas,

    De binnenkant van de spanten wordt nog leeggehaald, alles staat nog los en is ook nodig anders past straks de elektronica niet.
    Bedankt voor de link, heerlijk leesvoer.

    Gr Chris
     
  4. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.117
    Locatie:
    Oostvoorne
    Ach, Grunnegers onder mekoar, doar ken ja wainig aan stuk! Ben wel n stukje oafdreven, mor t gevuil is ter nog altied. Gr. Klaas.
     
    christiaan1961 vindt dit leuk.
  5. M.Osinga

    M.Osinga

    Lid geworden:
    5 nov 2016
    Berichten:
    213
    Locatie:
    Friesland
    Praat mar Frysk :):)
     
    christiaan1961 vindt dit leuk.
  6. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Wat Klaas al zegt, je hebt achteraf heel veel plezier van het feit dat je de spanten "hol" maakt. Nog een stapje verder is het geheel verwijderen van al het hout wat je gebruikt op de romp te maken. We spreken dan over een "plug. Is eigenlijk niet veel anders dan dat je nu doet, alleen haal je na het bekleden van de plug met epoxy of polyester de hele plug er uit. Zijn hier op het forum meerdere voorbeelden van aanwezig. Zelf heb ik dit ook al meerdere keren gedaan en beschreven. Ook Klaas heeft hier voorbeelden van.
     
    christiaan1961 vindt dit leuk.
  7. christiaan1961

    christiaan1961

    Lid geworden:
    24 nov 2018
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Delfzijl
    Hallo Macrabbit,

    Ga dit zeker in overweging nemen (de plug) inmiddels al gekeken bij je bouwverslagen. Zijn duidelijk en zeer nauwkeurig maar ook zeer verslavend om door te lezen, vierkante ogen inmiddels maar geef je dikke pluim voor alle details in je werk. Chapeau.

    Gr Chris
     

Deel Deze Pagina