Bouwverslag Happy Hunter

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Macrabbit, 30 nov 2011.

  1. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Hallo allemaal,

    Ik ben al geruime tijd lid van dit forum en heb hier al veel informatie vergaard en ook regelmatig contact gehad met medebouwers. Ik vind het geweldig dat er zoveel informatie wordt gedeeld. Ik ben niet nieuw in de modelbouwwereld en heb de laatste jaren een Smit Nederland en de Bounty van DelPrado gemaakt. Daarnaast ben ik in het bezit van een romp van de Smit Lloyd 14 in een gevorderd stadium. Deze ligt op dit moment even stil door omstandigheden. Echter heb ik een begin gemaakt met een Happy Hunter in de schaal 1:50. Het is geen romp van Robbe maar een polyester exemplaar. Deze heb ik overgenomen samen met tekeningen van de heer Nijenhuis uit Zevenaar. Volgens mij zijn deze echter niet compleet. Er was al een begin gemaakt maar ik heb besloten om de niet goed gemonteerde schroefassen en de schroeftunnels er uit te dremelen en opnieuw te plaatsen. Ook het motorspant en de houder voor de stuurservo zijn verwijderd, evenals diverse houtconstructies voor het dek. Daarnaast behoeft de romp ontzettend veel schuurwerk. Deze is zeker niet zo glad als die van Robbe. ( wel steviger) In ieder geval wil ik hiervan een bouwverslag bijhouden en uiteraard met bijbehorende foto,s. Met die foto,s wil het nog niet echt lukken maar ik blijf het proberen. ( Suggestie's?) Gezien mijn eerdere ervaringen op dit forum zal ik hopelijk tijdens het bouwen voldoende feedback krijgen om deze mooie sleper tot een goed einde te brengen. Bij voorbaat mijn hartelijke dank.

    Met vriendelijke groet
    Sjoerd
     
  2. Martin '70

    Martin '70

    Lid geworden:
    7 jan 2006
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Spijkenisse
    Hallo Sjoerd,