Bouwverslag Happy Hunter

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Freek-Johan, 8 feb 2014.

  1. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Hallo ik zal me eerst even voorstellen, mijn naam is freek woon in hollum en ben 26 jaar.
    Ik ben van plan om de happy hunter van robbe te gaan bouwen en wil hier een bouwverslag gaan bij houden, ik heb in het verleden aardig wat met rc auto`s gedaan en heb de paula lll van robbe 2 jaar terug gekocht en af gebouwd. Mijn intresse voor de happy hunter is met name gekomen door het lezen van verschillende bouwverslagen hier en een paar jaar geleden had ik dit model ook al gezien en vond het toen ook al een prachtig model.

    groetjes freek
     
  2. Etapje

    Etapje

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    1.308
    Locatie:
    Oldebroek, Gelderland
    Dag Freek. Welkom en leuk dat je een verslag gaat bijhouden van dit prachtige model. Ga je volgen als mede bouwer en schroom niet te vragen.
    [​IMG] [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Hey stefan dank je wel, ik heb je bouwverslag met heel veel plezier een paar keer door gelezen en ik moet zeggen wat een prachtig schip is het geworden. En als ik vragen heb zal ik ze hier zeker plaatsen.
    Ik hoop dat dat ik uhm maandag of dinsdag binnen heb, als het goed is is het pakket vandaag op de post gegaan.
    Gr. Freek
     
  4. Etapje

    Etapje

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    1.308
    Locatie:
    Oldebroek, Gelderland
    Dank je Freek, ben nog lang niet klaar hoor. Even een bouwstop vanwege andere zaken maar hoop binnenkort weer te kunnen bouwen.
     
  5. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    @ Stefan
    Ze zeggen wel al het goede komt langzaam dat vind ik bij modelbouw ook, en ik trek hier ook geen bepaalde tijd voor uit ik zie wel waneer het project klaar is ik maak er geen over haaste klus van, ik zie wel waneer het klaar is. Gewoon rustig de tijd er voor nemen dat heb ik al wel geleerd uit de bouwverslagen die hier te vinden zijn. Gr. Freek
     
  6. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Hallo Freek,

    Mooi dat je een verslag bij gaat houden van jouw Happy Hunter. Ik heb haar ook gemaakt en er heel veel plezier aan beleefd met het bouwen en nu ze gereed is ben ik een trotse kapitein tijdens het varen. Een geweldig mooi schip. Evenals Stefan geldt ook voor mij, mocht je vragen hebben of ergens mee vastlopen is een berichtje genoeg om antwoord te krijgen. Dus schroom niet!! Ik ga je in ieder geval volgen. Ook nog even een fotootje van mijn HH.

    Vriendelijke groet
    Sjoerd


    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  7. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    @ Sjoerd
    Ik heb je verslag ook een paar keer gelezen net zo als die van Stefan en moet zeggen jullie hebben prachtig mooie schepen gebouwd, ik ben nog niet echt ervaren in het bouwen van modelschepen heb alleen nog maar de Paula lll voor een gedeelte gebouwd (zat al voor een gedeelte in elkaar) maar met een beetje gezond verstand en door zettings vermogen en uiteraad de goede hints en tips van de mede bouwers hier moet het helemaal goed komen
     
  8. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Ik had eigenlijk al wel een vraag welke lijm kan ik het best gebruiken om de kunststof delen aan elkaar te lijmen heb al verschillende topics gelezen maar kan er niet helemaal uit komen.
     
  9. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Hallo Freek,

    In mijn verslag heb je kunnen lezen dat ik geen Robbe Bouwpakket had maar alles scratchbouw. Mijn romp is polyester en de dekken en opbouw zijn van styreen. De lijmen die ik gebruikt heb is 2 komp. epoxy van Bison en Contacta van Revell. Styreen delen met Revell en styreen aan het polyester met Epoxy. Volgens mij is het materiaal van Robbe ABS. Hier heb ik geen ervaring mee. Mogelijk dat Stefan hierop kan antwoorden.
     
  10. Etapje

    Etapje

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    1.308
    Locatie:
    Oldebroek, Gelderland
    Hoi Freek. Ik gebruik uhu allplast en Ruderer L530. Voor het fixeren van onderdelen die grote krachten krijgen b.v. de assen gebruik ik Bison Kombi Power. Voor de secondenlijm gebruik ik Patex industrie.
     
  11. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    @ stefan
    oke bedankt lijm voor de assen had ik vorige week al gehaald alleen de andere moet ik nog bestellen, zal ik vandaag nog even doen heb ik dat dinsdag ook binnen.

    Er zitten bij dit pakket al assen van graupner ( had de vorige eigenaar al besteld )zijn deze goed genoeg of kan ik beter andere bestellen?
     
  12. Etapje

    Etapje

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    1.308
    Locatie:
    Oldebroek, Gelderland
    Ik heb geïnvesteerd in goede assen en schroeven van Raboesch. Ik kan niet oordelen of de assen van Graupner niet goed zijn want ik heb er geen ervaring mee.
     
  13. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Oke dan zal ik hier op het forum nog ff rond zoeken misschien dat er iemand anders is met ervaring van deze assen
     
  14. Mauricc03

    Mauricc03

    Lid geworden:
    7 aug 2007
    Berichten:
    380
    Locatie:
    Maassluis
    Ik verlijm alles met industriele seconden lijm (Zap of Pattex), Stabilit Express, UHU Plast en een goede waterbestendige houtlijm. Het hangt natuurlijk af wat je met elkaar wilt verlijmen.

    Ik heb assen van Graupner gebruikt. Raboesch zal wellicht beter zijn, alleen met het weinige varen wat ik er mee doe, gaan ze vast lang genoeg mee.


    Succes met bouwen, mijn fotoverslag kun je terugvinden in de MBF community: Smit Nederland.
     
  15. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Oke dank je wel maurice daar kan ik wat mee wat de assen betreft, het gaat om het lijmen van de de kunstof delen van bijv. de hut en het dek.
     
  16. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Zo lijm en nog wat gereedschap besteld en nu wachten tot de happy hunter komt, dan kunnen we lekker beginnen
     
  17. Etapje

    Etapje

    Lid geworden:
    1 nov 2010
    Berichten:
    1.308
    Locatie:
    Oldebroek, Gelderland
    Welke lijm ga je gebruiken Freek?
     
  18. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Ik heb de: jamara lexan kleber en de uhu hart hout-kustof alles lijm besteld. Volgens de gegevens ware dit een beetje de zelfde lijm als als die uhu alleskleber welke je zei alleen die was uitverkocht daarom heb ik deze besteld en voor de schroefassen heb een bison 2 componenten lijm liggen speciaal voor metaal soorten op abs. Ik hoop dat ik hier een goede keus mee heb gemaakt.
     
  19. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Vandaag helaas de happy hunter nog niet binnen gekregen, dus dan zal het morgen wel komen is zaterdag verstuurd. En bericht gehad dat de lijm en hulpmiddellen vandaag ook zijn verstuurd. Dus hopelijk morgen beginnen.
     
  20. Freek-Johan

    Freek-Johan

    Lid geworden:
    20 jan 2014
    Berichten:
    700
    Locatie:
    Hollum Ameland
    Vanmiddag de Happy Hunter binnen gekregen, dus alles gelijk uit gepakt en begonnen met de romp zal proberen vanavond of ik de schroef assen en de straal buizen er onder krijg. Als alles mee zit plaats ik straks ook nog ff wat foto's
     

Deel Deze Pagina