Bouwverslag Happy Hunter

Oke mooi dan komen er gewone 4 blads messing schroeven onder, moet binnenkort toch nog bestellen kunnen die er dan meteen mooi bij.

Hallo Freek-Johan,

Ik vaar uiteraard niet constant op topsnelheid. In dat geval zou ik theoretisch 2 uur moeten kunnen varen. Mijn langste vaardag, lees vaaruren, is 4 uur geweest over een hele dag en de accu,s waren nog niet leeg. Ook geen teken dat ze zwakker werden. Voor mij dus lang zat.

Dat valt me dan nix tegen sjoerd.

Ik kreeg vanmiddag bericht dat de accu's en regelaars zijn op gestuurd dus heb ik die hopelijk morgen binnen, kan ik dat spul inbouwen en dan het dek er op.

Helaas niet veel tijd gehad af gelopen week om aan de hunter te werken, wat ik tot nu toe heb gedaan is de motoren ontstoord en in gebouwd, accu's geplaatst, regelaars aan gesloten en getest, achterdek geplaatst, begin gemaakt met het bemannings verblijf, het voordek pas gemaakt zodat die geplaatst kan worden en ik heb haar in bad gehad om te kijken of ze waterdicht was helaas ging de eerste keer niet helemaal goed omdat ik vergeten was de schroefjes van de boegschroef vast te draaien maar dat was daarna snel opgelost.
Ik hoop vanavond weer wat foto's te kunnen maken en te plaatsen.

Vanavond nog even snel wat foto's gemaakt
full

achterdek geplaatst, moeten nog wel wat puntjes af gewerkt worden

full

accu's en regelaars geplaatst, was puur even om te testen wil het spul nog wat beter weg werken zekeringen en schakelaars moeten er nog tussen geplaatst worden

full

voordek en bemannings verblijf even los op de romp gezet voor een leuk plaatje

Laatst bewerkt door een moderator:
Denk dat het straks wel wat langzamer gaat dan komt wat meer priegelwerk, nog bedankt voor je link van de foto's stefan denk dat ik daar wel wat aan heb.

Graag gedaan. Tip, hou tordatie van de romp goed in de gaten. Bij mij was de romp om de lengte as iets getordeerd

Na een tijdje niet bezig zijn geweest met de hunter, wegens een gebroken duim en drukte met mijn andere hobby ga ik nu weer bezig met de bouw en een poging doen dit bouwverslag up to date te houden.
Ik heb af gelopen week een nieuwe zender besteld en messing schroeven, die zijn onder tussen binnen en gemonteerd

Hier nog even wat foto's die ik gister heb gemaakt

full

messing schroeven gemonteerd

full

nieuwe zender met navy control

full

test in de badkuip of alle aandrijf onderdelen werken

full

Relais en vaartregelaars op een plankje geplaatst die ik in de boeg van de hh kan plaatsen, de relais zijn zo aan gesloten dat ik met 1 schakelaar alle 3 de regelaars in werking kan zetten. De regelaar van de boegschroef moet nog geplaats worden.

full

en geplaatst in de boeg, vanavond of morgen aan sluiten en hopen dat het morgen mooi weer. Dan maar eens een proefvaart in een vijver of plas.

Dank je, het leek mij wel fijn varen je kunt ze koppellen voor in het ruimere water zodat beide motoren even snel draaien en voor in krapper water kun je ze los gooien zodat je de motoren onafhankelijk kunt bedienen. Maar de praktijk zal het uitwijzen kan het zo ombouwen.

Vandaag helaas geen proefvaart kunnen houden van wege het weer, het heeft hier bijna de hele dag geregend, dus vandaag ff een paar uurtjes aan het bouwen geslagen.

full

spuigaten aan 1 kant uit gesneden

full

Een paar details gemaakt en los op het dek geplaatst

full

en nog een foto van het dek.
Morgen avond maar weer verder met bouwen

full

nog een paar spuigaten uit gesneden vanavond

full

tevens het bad dek geplaatst en de ankerlier in elkaar gezet

full

even een foto van het complete plaatje

Hallo Freek,

Zo te zien goed bezig. Puntje wat je nu nog makkelijk mee kan nemen, Het luik in het dek achter het sleepschot zou ik veel groter maken. Kun je makkelijker bij de onderdelen komen die er onder liggen. Bij mij ligt er een 6 Volts batterij onder. Deze is ook ideaal voor de gewichtsverdeling. Hoe heb je trouwens de waterfdichting van de luiken gemaakt? Ook zou ik even bij de bouwverslagen van mij en Stefan kijken voor de diverse details op het sleepdek zoals oa het grote luik. Succes.

Bedankt voor de tip 1 nadeel dan moet ik wel even een plaatje abs bestellen. Zal het vanavond even opzoeken in jullie verslagen, bij mij ligt er ook een 6volts accu onder. Ik was van plan een laagje vaseline er tussen te doen.

Back