Bouwverslag hiper bipe van prop-er

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door _monster_beetle, 21 jan 2006.

  1. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Vreemd dat jij nergens triplex (=plywood) kan krijgen.
     
  2. Ik heb het bij de modelbouwzaken nagevraagd. Ik kan het anders eens bij de paxis oid vragen...
     
  3. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.015
    Locatie:
    Moordrecht
    Jules,

    Mijn ervaring is dat alle modelbouwzaken (ook diegene die bijvoorbeeld enkel modelspoorspul verkopen) dun triplex op voorraad hebben. Ik betaal ongeveer € 10,- voor een plaatje 0,3mm dik van 30x40cm.

    De Praxis heeft het gegarandeerd niet.

    Het is voor het motorschot, hè? Probeer het eens met plastic van een CD-hoesje. (Ik heb geen idee of dat een beetje te zagen is...) oude credit-card of bankpasjes, hout van een sigarendoosje, etc.
     
  4. Ik zal het eens proberen met een cd doodsje ;) altijd leuk om te testen :p
     
  5. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    zweefman, hoe groot moet dat stukje zijn, misschien dat we het dan toch op de een of andere manier bij jou kunnen krijgen.
     
  6. laten we zeggen iets van 15*15 of 10*15
     
  7. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.473
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    hier in emmeloord ligt er genoeg in de bouwmarkt
    hier heet het vliegtuig-triplex
    3mm
     
  8. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    @Zweefman,
    Dit dunne tri- of multiplex is gewoon te koop in de modelbouwzaak, in Amersfoort (10KM fietsen) bij Steven Volp in de Krommestraat, ligt er altijd wel op voorraad.
    En als je wel eens in Bussum komt bij 2 Brothers ligt zeker genoeg voor een hele luchtvloot ...

    @Raymon,
    3 mm is wel héél dik, 0,8 mm is meer dan voldoende voor een versterking van Depron®......
    En dat Modelbouw "triplex" is ook veel taaier dan dat "bouwmarktspul" ...
    Grootste voordeel van dat dunne triplex is dat je het gewoon met een schaar kunt knippen ....
     
  9. Tja, ik ben al bij steven volp geweest, en daar heb ik naar plywood gevraagd. Dat kende ze niet, ik had misschien gewoon naar triplex moeten vragen... :$ En het is een kleine moeite om het daar te halen want zit ijn a'foort op school dus...

    Ik heb ook gecontroleerd hoe mijn fietsbel in het toestel zou komen. Ik heb alleen gezien dat voor mijn fiets bel de fire wall een centimeter á anderhalf te ver naar voren zit. Zal ik hem verder naar achteren plaatsen of gewoon zo laten? (dan steekt hij echt uit...).
     
  10. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.473
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    @dirk

    ik wist niet om welke dikte het gaat
    sorry
    maar 0.8 is ook bij hangar modelbouw te krijgen hoor:D
    ik heb wel is een cd hoesje gebruikt maar is niet te zagen en snijden duurt best wel lang maarj het is te doen....
     
  11. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Zweefman, Sinds Ger Kattenvilder weg is (met pensioen) bij de firma Volp, is de kennis van producten foetsie.

    Ik moest "laatst" wat onderdelen hebben voor mijn Cox motoren, de nieuwe verkoper zij dat hij ze niet had ... ik moest zelf de la aanwijzen waar ze (al decenia) in zaten ...

    Dat is het voordeel als in de zaak de laaste 40 jaar niet veel veranderd is (en ik heb er vroeger gewerkt in de vakanties, en de tegelvloer in het "nieuwe" deel heb ik ook geleverd, en daarna helpen inrichten).

    Voor hout en dergelijke kom ik er nog steeds (ik werk er 10 minuten lopen vandaan), alleen op RC gebied zijn ze ver in de vorige eeuw gestopt met de ontwikkelingen te volgen .... volgens mij denken ze nog dat een "escapment" nog steeds gebruikt wordt en dat "bang-bang" nog steeds de meest gebruite vorm van RC is ....
     
  12. Klopt, en voor vliegtuigen moet er ongeveer helemaal niet zijn, hebben ze bijna niks van. En op mijn club zeggen ze dat ze er ook bijna niks van weten.

    Ik heb ook gevraagd of ik daar van de vakantie kon werken, maar dat mocht niet...
     
  13. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    kom, bouwen jongen !

    ik wil fotokes kieken :wink:
     
  14. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.015
    Locatie:
    Moordrecht
  15. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.015
    Locatie:
    Moordrecht
    [​IMG]

    Kom op Jules, je loopt achter! :wink: :wink: :wink: :D
     
  16. Haha, ik had het van deweek druk met school...
    Ik heb gister de bovenvleugel gemaakt ;) Foto's volgen vandaag
     
  17. Zo, ik heb weer tijd. Nu zit de bovenvleugel er op en ik heb het triplex :D . Ik zit nu alleen met het probleem dat de fietsbel dikker is dan de voorgeschreven motor. Zal ik nu de firewall gewoon een stukkie verder naar achter plaatsen?
     
  18. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.015
    Locatie:
    Moordrecht
    Jules,

    Ik heb even een nieuw motorschot, en nieuwe posities voor de benodigde sleufgaatjes voor je getekend:

    http://www.rcplans.nl/RC foto-album/Fietsbel.PDF

    Ondertussen heb ik ook een 1000mm spanwijdte hiperbipe bouwtekening klaar voor 6mm depron. Leeggewicht circa 250 gram. Vlieggewicht tussen de 450 en 550 gram. Uitermate geschikt voor een fietsbel....

    :?
     
  19. Hmmm, wat doen we dan, gaan we hiermee verder of...?
     
  20. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.015
    Locatie:
    Moordrecht
    Choices, choices....

    Je moet zelf beslissen of je er mee door wilt, of opnieuw wilt beginnen. Je hebt er immers al aardig wat tijd in zitten.

    De kleine versie zal behoorlijk overpowered en zwaar zijn, en dus snel en zenuwachtig vliegen.

    De grote versie is vele malen makkelijker te vliegen. Maar dan heb je wel weer 6mm depron nodig. (of 2x3mm verlijmen)
     

Deel Deze Pagina