Bouwverslag HK 250 GT door beginner

Nog een vraagje trouwens.. Bij de aan te schaffen electronica staat 1 x Servo voor tail (HXT900 of de MG16). Wat is het voor en nadeel van de MG16? Of maakt het niet uit welke ik voor de tail gebruik?

Op de staart zou ik een digitale servo zetten, ik heb zelf de Turnigy ds 480 en die bevalt goed!

Groeten

Dat is idd wel een digitale, de HXT 900 niet ;)

Tevens moet je ook op de snelheid van de servo letten, zeker bij zo'n kleine heli.
De MG16 heeft een Speed van .08sec, lekker snel en dat heb je nodig voor de staart!

Groeten

Dan hou ik die aan.. Ik lees veel over staartproblemen bij de 250 en wil alles doen omdat te voorkomen :)

Ziet er goed uit. Is de plaatsing van de electronica op een vaste plek gepositioneerd of is dat naar eigen inzicht erin bouwen? Met name dan de ontvanger, esc en gyro?

Ik volg de instructies van Nuttcaze op Youtube. Die heeft een hele serie filmpjes gemaakt hoe je deze HK 250 opbouwt.

Weer veel geschreven voor de laatste keer dat ik heb gekeken:D
Goed bezig hier;)

Dit is wel even andere koek dan een FP heli;), hier moet je nu veel meer rekening houden met de verschillende elementen.

Ben ook erg nieuwschierig hoe deze jou gaat bevallen

Niet waarschijnlijk omdat het een kleine zenuwenlijer is.. Maar goed.. Rustig aan beginnen en geen gekke dingen doen..

Ok, wat heb ik ondertussen gedaan.. Featheringshaft is nu van Align. Baseplate van Align en nu passen de skidbars wel.. Maingear nu van Align. Volgende week de canopy en dan is ie zoals ik hem wil hebben.. Dan de electronica..

5736686137_088fa414fb_z.jpg

De canopy is binnen dus de heli ziet er nu uit zoals ik in gedachten had.. De onderdelen zijn besteld maar deel is in backorder dus zal geduld moeten hebben. Hopelijk over een paar weken afbouwen en dan de maiden..

5761421019_c7393f175b_z.jpg

Back