Bouwverslag HK-500GT..

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door ExtremeBB, 13 aug 2011.

  1. ExtremeBB

    ExtremeBB Guest

    Gesloten...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 aug 2011
  2. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Ik ga deze wel even volgen.
    Wil een 500-klasse oefenheli dat ik men Atom niet gelijk de grond in boor als ik inverted leer hoveren enz en was al aan het kijken naar een HK500 setup.

    Doe maar lekker uitgebreid ;)
     
  3. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Abootje!

    Stevo
     
  4. ketnet

    ketnet

    Lid geworden:
    30 dec 2007
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Brugge (Belgie)
    +bestel maar alvast align 500 ballinks en staafjes. je zal zien, de hk rods zijn kleiner qua dia en minder stevig! (er zat zelfs één gebroken bij mij!
    +de skidspipe zijn zo stevig als een rietje, buigen bij e zuchtje! dus vervangen.
    +vijzen trekken op geen reet! de koppen draai je zo kapot, gaat dan bvb over de vijsjes die in de front tailboom house gaan.
    +Kijk ook maar al na als de tailbelt lang genoeg is of de buis kort genoeg!
    ik kreeg met mijn cmt de buis niet correct in het voorste tailhouse! +-3mm verschil! spande als gek!
    +De lipotray-mod doen: tray laten zakken tot onder de huidige hoogte en dan de overschot van carbon wegzagen.
    +canopy is veel te donker, gewoon afschuren en geel spuiten of alternatiefje kopen..
    van de landinggear was ik zeer tevreden, om de goede reden dat ie niet breekt maar mooi terugbuigt!

    nog een tip. koop liever 510's van align dan die turnigy servos! daarvan zijn de armpjes niet goed en de vorm van de servo-neus is niet goed, het armpje krijgt niet genoeg throw en je raakt dus niet aan je max uitslag op de servo zelf!

    enjoy

    (had persoonlijk ook beter gewoon e 2de hands esp gekocht... zou me evenveel gekost hebben)
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2011
  5. ExtremeBB

    ExtremeBB Guest

    EDITed...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 aug 2011
  6. ketnet

    ketnet

    Lid geworden:
    30 dec 2007
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Brugge (Belgie)
    780 gp is zeker een goede gyro!
    als er nog iets in mij op komt dan plooi ik het erbij!
     
  7. ExtremeBB

    ExtremeBB Guest

    EDITed...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 aug 2011
  8. bruteforce

    bruteforce

    Lid geworden:
    31 aug 2009
    Berichten:
    1.065
    Locatie:
    Noord Brabant
    Vreemd dat er vaak nogal wat aan te merken is op de HK producten, ik vind het gewoon waar naar het geld. Ik heb de HK250 en HK500CMT vliegend en een HK450 onderweg. Met een paar kleine Align upgrades is er een geweldig vliegende heli van te maken. Omdat ik er al geruime tijd naar volle tevredenheid mee vlieg, hierbij mijn mening.

     
  9. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Die discussie is al vaak gevoerd en daar kom je nooit uit. Ik heb een HK450. Is afgebouwd door een forumlid voor mij. Ook ingevlogen en het is volgens zijn zeggen een uitstekende heli. Kan het zelf nog niet beoordelen want ben maar een beginner en heb hem nog maar 1 keer kunnen hoveren voor mijn vakantie. Dat er problemen worden gemeld met klonen zal deels met kwaliteitscontrole te maken hebben maar ook omdat klonen natuurlijk enorm vaak worden gebruikt door beginners die dus beginnersfouten maken. Ik denk dat een Align in de handen van een beginner onbetrouwbaarder is dan een HK in handen van een ervaren bouwer..
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2011
  10. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Kan tellen op je CV en goed genoeg voor mij.:)

    Stevo
     
  11. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Zou denken ook als je de prijs beetje wil drukken toch voor Align servo's over Turnigy's gaan. Ik vind de vorm van die HK canopies ook wel een beetje vreemd of is dat mijn indruk? De bordeaux rode kleur aan de andere kant vind ik wel ZEER mooi.

    Veel succes en plezier met de bouw ExtremeBB :)

    Leuke werkbank heb je ook. Ik ben ook bouwverslagje begonnen voor men nieuwe project (zie signature) maar ik heb helaas een onnozel klein bankje om op te werken.
     
  12. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Weet je nu al iets meer over je keuze van elektronica? Motor/ESC?

    Servo's ga ik je zelfs niet vragen omdat daar je zin in vinden...dat is pas onbegonnen werk ;)
     

Deel Deze Pagina