Aangezien m'n trainer op niet eigenlijke wijze de grond geraakt heeft en het meer tijd kost om te repareren dan een ARF'je in elkaar te zetten, hier een verslag.
Alléz hé, misschien wel niet het spannenste om te bouwen. Kan eerder spreken van in elkaar zetten.
Maar wellicht dat er hier en daar nog interessante info aan toegevoegd kan worden voor andere beginners zoals ik.
Het gaat om een Hobbico Superstar 40 ARF (monokote).
De bedoeling is, het geheel binnen aanzienbare tijd in elkaar te zetten.
Spullen in bouwen en weer m'n vlieglessen vervolgen.
Hierbij wat foto's van de doos en inhoud, het ziet er allemaal mooi en verzorgd uit. Compleet met brandstof tankje, spinner, wielen etc.
En hier alle onderdelen bij elkaar op de bouwtafel.
In een ander draadje al wat vragen gesteld m.b.t. CA Hinges (welke ik ga toepassen) en de manier waarop de motor wordt bevestigd (m.b.v. straps)
Hierover ook op andere forums (rc univers etc.) zitten bladeren, maar geen rare berichten gelezen m.b.t. die straps. Zelf even voor de lol de motor gemonteerd op deze manier en het voelt stevig en strak aan....dus....
De romp komt met voorgemonteerde motorsteun en neuswiel. Deze losgehaald aangezien de bouten vanaf fabriek niet voorzien zijn van een threadlock.
En ik de binnenkant van die ruimte eerste nog even wil voorzien van 2 componenten lak.
tot zover
Alléz hé, misschien wel niet het spannenste om te bouwen. Kan eerder spreken van in elkaar zetten.
Maar wellicht dat er hier en daar nog interessante info aan toegevoegd kan worden voor andere beginners zoals ik.
Het gaat om een Hobbico Superstar 40 ARF (monokote).
De bedoeling is, het geheel binnen aanzienbare tijd in elkaar te zetten.
Spullen in bouwen en weer m'n vlieglessen vervolgen.
Hierbij wat foto's van de doos en inhoud, het ziet er allemaal mooi en verzorgd uit. Compleet met brandstof tankje, spinner, wielen etc.



En hier alle onderdelen bij elkaar op de bouwtafel.

In een ander draadje al wat vragen gesteld m.b.t. CA Hinges (welke ik ga toepassen) en de manier waarop de motor wordt bevestigd (m.b.v. straps)

Hierover ook op andere forums (rc univers etc.) zitten bladeren, maar geen rare berichten gelezen m.b.t. die straps. Zelf even voor de lol de motor gemonteerd op deze manier en het voelt stevig en strak aan....dus....

De romp komt met voorgemonteerde motorsteun en neuswiel. Deze losgehaald aangezien de bouten vanaf fabriek niet voorzien zijn van een threadlock.
En ik de binnenkant van die ruimte eerste nog even wil voorzien van 2 componenten lak.
tot zover
Laatst bewerkt: