Bouwverslag HobbyKing X666 Frame met KK2.0 LCD en Turnigy 9X

  • Topicstarter Topicstarter Drommels
  • Startdatum Startdatum
Je bent welkom hier in Gilze, al is dat net wat verder als 100km.
Ik kan hier op een of andere manier het filmpje niet bekijken dus kan helaas ook niets zeggen over de werkwijze in het filmpje .

Eigenaardig dat ik op u PM nu 2X gereageerd heb en dat ik niets zie staan bij verzonden berichten.
Ik hoop dat dit toch ook niet verkeerd loopt.
 
Wel ik heb nog de originele 1.2 versie.
Ik had die layout van het KK bordje vroeger al uitgeprint met heel de uitleg erbij.
Ik had ook alles aangesloten zoals aangegeven en dat leek ook goed te zijn.
Maar nu gij het hier zo schrijft begin ik te denken ... zou mijn firmware niet kapot zijn? Die aansluitingen liggen volgens mij niet meer hetzelfde.
Bijvoorbeeld; eerder zat THR op CH3 nu zit die op CH2 :confused:
Ik heb eerder wel eens geprobeerd om de nieuwe firmware te flashen maar Windows 8 herkende dat flashtoestelletje niet. Het flashen is toen zelfs niet begonnen dus.

Maar ik heb wel gisteren eens even de nul en de data kabel verwissel zou dat de firmware kunnen kapot maken?
Of mijn instellingen op de zender zitten niet meer juist ... misschien de verkeerde mode gekozen :confused:
Enfin, ik weet het niet meer, mijn hoofd begint pijn te doen van al dat gepieker. :mad:8O

Oké snap wel dat het niet wil op windows probleem had k eerder ook gewoon ff goeie driver voor je usb downloaden... dan werkt hij wel:)

Maar ligt denk ik niet aan je firmware maar aan je zender als ik zo lees dan heb je de kanalen verwisselt in je zender.. dus zou als ik je was daar even naar gaan kijken...
 
Kalm blijven...
Stap voor stap controleren of alles het nog doet en goed staat ingesteld.
Alleen een + en - wissel truuk kan veel schade aanrichten.
Kun je er nieuwe of dezelfde oude firmware er opzetten? Weet je meteen of hij het nog doet
 
Eigenaardig dat ik op u PM nu 2X gereageerd heb en dat ik niets zie staan bij verzonden berichten.
Ik hoop dat dit toch ook niet verkeerd loopt.

Alles is ontvangen :)

Zender moet op Mode 2 staan, dan zit gas en rudder op de linker stick en elevator en aileron op de rechter stick

Firmware zet ik morgen gelijk de nieuwste versie er op.

Zorg maar dat de accu's vol zijn, morgen middag vliegen! ;)
 
Dummy, het forum slaat je verzonden berichten standaard niet op. Dit moet je even aanpassen in de settings van je profiel.

@Markjuh, dank voor het helpen van Dummy. Door tijdgebrek ben ik er niet aan toegekomen om te reageren in dit topic!
 
Zo, dankzij Markjuh zijn mijn problemen voorlopig van de baan.
Ik ben bij hem mogen op bezoek gaan en samen (vooral hij) hebben we de problemen opgelost.
Eerst hebben we de laatste nieuw firmware geflashd en dan alles opnieuw ingesteld.
Uiteindelijk bleek er ook een motortje niet in orde te zijn.
Gelukkig had hij er nog eentje op voorraad en zo is alles toch nog in orde gekomen.
Wij zijn dan nog even gaan proefvliegen op een veldje in de buurt.
Fantastisch hoe mooi dat zelf gebouwd quadje vliegt (als hij het bestuurt) Ik moet nog leren vliegen, crashen gaat al goed :Fade-color gelukkig is mijn quadje toch wel stevig gebouwd.
Enfin, voor mij een heel geslaagde maar veel te korte dag.
Nogmaals dank, ook aan de anderen die mij geholpen hebben.
 
Laatst bewerkt:
Dummy, het forum slaat je verzonden berichten standaard niet op. Dit moet je even aanpassen in de settings van je profiel.

@Markjuh, dank voor het helpen van Dummy. Door tijdgebrek ben ik er niet aan toegekomen om te reageren in dit topic!

Ik heb het opslaan van verzonden berichten dan toch kunnen vinden ...
de enige optie denk ik die in het Engels staat.
Bedankt voor de tip.:)

Ik dacht al dat je het druk had, ik zag je nergens meer op dit draadje.
Maar ja, er zijn soms andere prioriteiten hé en dat kan niemand u kwalijk nemen.
 
Mede X666 vliegers,

Wie van jullie vliegt met deze setup met twee lipo's? Ik heb van de week een splitter gemaakt, en getest kwa gewicht, hij komt wel van de grond maar heeft het wel moeilijk.

Hoe kan ik nu testen of de motoren/esc dit goed aankunnen?

Motoren: Turnigy D2830-11 1000kv
Frame: X666
ESC: RCTimer 30A (SimonK)

Lipo's: 2 x Turnigy Nano-tech 2200 mAh

Props: 10" 4,5

Graag hoor ik van jullie, ik moet nog een weegschaal zien te vinden om me setup even goed te wegen. Uiteindelijk is het de bedoeling om zo'n klein simpel Boscam FPV setje er nog op te maken.
 
Hi Stefan,

Dat ziet eruit als dezelfde setup als mijn quad. Het enige verschil is dat ik een 3300mah lipo heb. Ik heb power zat, hover bij ongeveer 40% throttle.
Aangezien jij 4400 mah hebt, gok ik dat het verschil in gewicht tussen jouw quad en de mijne ongeveer 100 gram is. Dat zou dus niet zoveel uit moeten maken.
Mijn quad weegt in totaal ongeveer 1250 gram.

Ik vermoed dat er wat anders aan de hand is.
- Worden je ESC's erg warm?
- Hoe staan de ESC settings?
- Lopen je motoren soepel?
- Zitten de motor lagers goed in de olie/vet?
 
Hi Stefan,

Dat ziet eruit als dezelfde setup als mijn quad. Het enige verschil is dat ik een 3300mah lipo heb. Ik heb power zat, hover bij ongeveer 40% throttle.
Aangezien jij 4400 mah hebt, gok ik dat het verschil in gewicht tussen jouw quad en de mijne ongeveer 100 gram is. Dat zou dus niet zoveel uit moeten maken.
Mijn quad weegt in totaal ongeveer 1250 gram.

Ik vermoed dat er wat anders aan de hand is.
- Worden je ESC's erg warm?
- Hoe staan de ESC settings?
- Lopen je motoren soepel?
- Zitten de motor lagers goed in de olie/vet?

Ha Drommels,

- ESC's worden niet echt warm
- ESC's heb ik geen additionele settings gedaan out of the box van RCtimer met SimonK
- Motoren lopen heel soepel.

Was meer bang dat het misschien te zwaar was en dat ik me motoren/esc's zou overbelasten. Ik zal van het weekend proberen een filmpje te maken hiervan.

De lipo's wegen per stuk ongeveer 250g. Ik zal zo snel mogelijk een weegschaal halen om mijn setup te wegen, dan kan ik met concrete cijfers komen.

Dank alvast voor de snelle reactie!
 
Hoi Stefan, ik ben ook met een x666 bezig , iets andere setup maar denk hetzelfde probleem.

Motor NTM propdrive 28-26 1000kv// AfroEsc 30A// 10x3.8 2 blad prop.(HKi86 flight controller)

Alles klopte maar bij 50% throttle alleen hoveren op grond-effect, bij meer gas geeft de liposaver red-alert. Ik gebruikte een 3cell 2200mah van 25C (55Amp max) en een 3cell 3000mah van 20C (60Amp max). 1 motor loopt op vol toerental keurig 17A zoals in de specificaties aangegeven... 4x 17A= 68A gaat nét niet dus. Op 50% throttle zou het toch moeten werken, gewoon niet 100% gas geven... euh nee dus... het vliegt simpelweg niet.
Heb een 4cell 3300mah 60-130A eronder gehangen. Tot dusver werkt het goed. Hoveren bij 45% throttle ongeveer, hij is in totaal zo'n 1,8 kg met alles erop en eraan...tikkie zwaar dus.
Dus check even de C waarde van je lipo en je geschatte max amperage van je motor-prop combi.
(ik kwam hier eigenlijk om Drommels te complimenteren met zijn zeeeeer uitgebreide bouwverslag van z'n X666... drommels goed man!)
 
De 2830 motoren trekken met een 10x4.5 prop minimaal 22Amp. Die ben je dus aan het overbelasten.
Zet er 9x 4.7 props op en het zal een stuk fijner vliegen.

Hoeveel C hebben je lipos btw?
 
De 2830 motoren trekken met een 10x4.5 prop minimaal 22Amp. Die ben je dus aan het overbelasten.
Zet er 9x 4.7 props op en het zal een stuk fijner vliegen.

Hoeveel C hebben je lipos btw?

Ha Markjuhh,

Die begrijp ik niet helemaal, ik had al vaker gelezen dat het soms beter is om de 9x 4,7 props te gebruiken maar nog niet echt concreet waarom dit moest worden gebruikt.

Ik heb eindelijk een weegschaal en dit is het gewicht:

Complete set met 1 lipo: 1175 gram
Complete set met 2 lipo's: 1402 gram

Ik vlieg met Turnigy Nano-Tech 2650 mAh 35-70C discharge lipo's.
 
Heel simpel,
De motoren mogen maximaal 21A trekken,
Met 10x4.5 prop trekken ze 22A, wat meer is als wat ze veilig aan kunnen.
Met 9x4.7 prop trekken ze 17A, wat binnen de grenzen valt en dus veilig is.
 
Back
Top