Ik ben begonnen met een nieuw project. Uit 1990 komt deze machine, de Honda NSR 250, destijds bereden door de japanner Shimizu. De te plamuren onderdelen eerst verlijmd, daarna geplamuurd en geslepen/geschuurd. Uitlaten gestyleerd, 3 verflagen lagen aangebracht, op de kappen zelfs 4 lagen omdat deze transparant waren en de binnenzijde zwart moest worden. Aangezien de buitenzijde wit is was de dekking pas bereikt na 4 laagjes verf. Daarna alles in de blanke lak gezet . De kleine onderdelen gewoon in het raamwerk laten zitten en van de juiste kleuren voorzien.
Ik gebruik humbrol en revell, ik kijk meestal niet naar de aanbevolen kleuren in de beschrijving. Alleen voor de grotere vlakken zoals kappen etc. Ik zoek de originele motor op internet en meng het daarna vaak zelf. Met name alle metalic, zilver,brons, koper tinten lijken altijd anders op een schaalmodel. De uitlaat heb ik met verschillende metaal kleuren gedaan en blauw, paars, nat in nat zodat het in elkaar vloeit.
De foto's uit mijn eerste bericht zi jn verdwenen, hier onder het verslag van de vorderingen. foto van de doos. plamuren, schuren en slijpen. Aanvang van het schilderwerk, de witte kuip, kappen in 4 lagen gezet om de gewenste dekking te krijgen. Begonnen met het aanbrengen van de decals.
Er komt langzamerhand steeds meer model in. Nog een paar onderdelen zoals cockpit, stuur het aanbrengen van decals op de kuipdelen. Als laatste her en der bijwerken met de penseel. De eindfoto's volgen nog.
Eindresultaat Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, ik ben best tevreden met het resultaat van dit machientje.
Knap gedaan zo met die hittesporen op de uitlaat. Zou dat ook kunnen op aluminium? Wat een detail zit er in zo`n bouwkit.
Bedankt Re entry from the 80`s, als je met een kritisch oog kijkt dan zie je een paar dingetjes zoals het voorspatbord die een beetje te veel omhoog staat, bij de echte racer raakt hij bijna de band. Ook is de reklame decal van Showa aan de rechter voorvork niet voldoende naar de zijkant aangebracht. Als antwoord op je vraag kan ik zeggen dat het op alle materialen in princiepe mogelijk is, op aluminium heb je een primer nodig, daarna kun je het verder bewerken.
Of zou je aluminium gewoon echt warm kunnen maken om zo`n verkleuring te krijgen? Gaan we eens proberen.
Bedankt voor het compliment Sander. Re entry vroeg of je aluminium echt kunt verhitten om een blauwe hitte verkleuring te krijgen. Ik denk dat het afhangt van de dikte van het aluminiun en hoe warm je het maakt natuurlijk, voordat je het weet smelt het weg. Ik denk dat als het mocht lukken je het niet zo mooi krijgt als bij een echte uitlaat die door de hitte van het rijden is verkleurd.