[bouwverslag] Hoverthings Flip FPV frame: Het ideale dji f450 upgrade frame ? + Manual instellen Naz

Prop moeren regelmatig gewoon goed controleren. Bij crash of landing waar prop de grond of iets anders raakt opnieuw controleren. Of zelf borgende moeren gebruiken, of links en rechts draad op de prop assen. Dan draaien ze ook niet meer los. Je kan de lockbond in de motor gaten doen maar dat doe ik niet. Dat beetje wat eventueel op de armen komt doet er geen kwaad hoor.... Je moet ook niet te moeilijk willen doen ;)
 
[bouwverslag] Hoverthings Flip FPV frame: Het ideale dji f450 upgrade frame ?...

Voor props gebruik je Lock nuts oftewel borgmoeren. Daar zit een plastic rand bovenin waardoor lostrillen onmogelijk is.

(Edit: hmm tapatalk refreshed net en dubbelle reply ach ja, net zoals locktight dubbel zo goed dus :-)
 
Er zijn weer wat updates toegevoegd in de diverse begin posten.

Ik heb er weer erg van genoten. Het is een mooi frame, en zeker een leuk upgrade frame. Ik ga er iig met veel plezier mee vliegen. Wie weet komt er later wel een FPV setje op, maar dit weet ik niet zeker.. Hij is er wel op voorbereid. ;)
Bedankt voor het lezen en volgen van dit verslag...
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit!
Nu heb je me weer aan het twijfelen gebracht.
TBS Discovery of deze Flip (met MikroKopter flight-ctrl unit, navi en gps).

Doe je toevallig je oude TBS frame in de verkoop? :murder:
 
Heb ook een TBS , maar mij bevalt ie niet zo
rechtuit vliegt ie super maar bochten pfffff (mijn mening dan he)
met een FLIP heb ik nog niet gevlogen …..
 
Vlieg je de tbs ook met naza? Daar hoor je dat wel vaker van.
Ben daarom benieuwd of het met de MikroKopter flight-ctrl beter zal zijn.
Kreeg net van TBS support al een berichtje dat je gewoon de gaten op het board kunt gebruiken en dan softwarematig alles aanpassen. Volgens hun vliegt de "developer" ook vaak met die setup, dus dat zit wel goed.

Nu nog even een TBS op de kop tikken voor weinig.

Maar eigenlijk hoort dat hier niet thuis in het Flip draadje... excuses daarvoor...;)
 
Tbs is leuk met naza op rustig vliegbeeld. Wil je raggen en wat sportiever, dan andere flight controller. APM multiwii naza, naze etc zijn goed.. Probleem zit hem in het verschil van hoek van armen.

Flip is wel leuk met naza op manual en atti en zelfs in gps als je dat wilt....
 
Laatst bewerkt:
Danny,
dan wordt het eens tijd dat we samenvliegen. Mag je mijn "Flip" in fluoriserende kleuren eens proberen, met Naza (+GPS, maar die zet je zo uit).

Vliegt Super.....

(ook al is het een 1 op 1 copy van mijn orgineel)
zie mijn Avatar
 
Danny,
dan wordt het eens tijd dat we samenvliegen. Mag je mijn "Flip" in fluoriserende kleuren eens proberen, met Naza (+GPS, maar die zet je zo uit).

Vliegt Super.....

(ook al is het een 1 op 1 copy van mijn orgineel)
zie mijn Avatar

volgens mij heb je mijn Crash-Remix'en nog niet gezien
weet je dat wel zeker .. achja je hebt toch een portaalvrees :mrgreen:
heb je zaterdag tijd? :cool:
 
Tuurlijk ga ik mee zaterdag....

neem drie modellen mee, de "flip" en het "insect" en de mini (heb wel nog steeds geen props)

Een reserve frame "Flip" neem ik dus ook maar mee... heb er toch nog.

Waarom altijd zwart???

20130905_161524.jpg
 
Update 24-11-2013
Gemfan 10x5 carbon versterkt (multirotorparts) versus Graupner E prop:
Lijken identiek komen goed gebalanceerd, net als de graupners, (echter dien je altijd na te balanceren op bv een DU-BRO balancer!) Ze zijn goed stijf en voelen degelijk aan. Voelen hetzelfde en vliegen prima Ze zijn echter een heel stuk voordeliger!, maar op onze quad iets minder efficient. Nu zegt dit niet zoveel, het kan best zijn dat ze bijvoorbeeld met wat meer payload weer zuiniger zijn. Met full climb doen ze niet voor elkaar onder wat betreft het aantal ampères wat het trekt..

Getest met een 3200mah 3s accu op hover:
Gemfan= 11,4amps
Graupner 10,5 Amps


Hoi Emil, ik zie dat je het verslag een kleine update hebt gegeven met de Gemfan carbon verstevigde propellers. Kan het verschil in ampères ook te maken hebben met de koudere temperaturen van de laatste dagen of maakt dat bij het meten niet uit. Welke apparatuur gebruik je eigenlijk?

Een stuk voordeliger; tja Graupners zijn fantastische propellers maar ze zijn 4x zo duur als de Gemfans :rolleyes:.
 
Hoi Emil, ik zie dat je het verslag een kleine update hebt gegeven met de Gemfan carbon verstevigde propellers. Kan het verschil in ampères ook te maken hebben met de koudere temperaturen van de laatste dagen of maakt dat bij het meten niet uit. Welke apparatuur gebruik je eigenlijk?

Een stuk voordeliger; tja Graupners zijn fantastische propellers maar ze zijn 4x zo duur als de Gemfans :rolleyes:.

Dat kan, het kan zijn dat bij warmer weer ze gelijk presteren of zelfs beter. Want bij testen op rc groups in wat warmer was hadden deze props zelfs een betere efficiëntie! (statische testen op testbank) En laten we eerlijk zijn, zon wereld van verschil is het ook weer niet.. We moeten het wel in perspectief gaan zien... Zeker als je de prijs met elkaar vergelijkt... ;)

Annyway:
Bij het meten is gebruik gemaakt van een Unisens module op een f450 dji quad, met gps. Beide testen zijn gedaan met een 3s 3200mah rc python plus accu, achterelkaar, (dus in een tijdsbestek van minder dan 15 minuten op dezelfde dag zelfde plek, zelfde weer, zelfde temperatuur) )en heb het gemiddelde genomen van 5 metingen, onderling waren de afwijkingen minder dan 0,1 ampere. De metingen zijn om en om genomen, om zaken als opwarmen en efficiëntie te vermijden.. Als er al een afwijking in zat is deze constant geweest,en dus prima bruikbaar voor een vergelijkbare en eerlijke test.

Ik zal dit er nog even bijzetten, ik zie dat dit verwarring kan geven...
 
De gemfan props worden efficienter bij hogere toeren dan graupners.
Voor de echte prop testen moet je ze echt wel op een testbank leggen en eigenlijk niet op een quad. Want props hebben verschillende karakteristieken bij verschillende toeren. Ik geloof dat ze wat stijver zijn en dat het daardoor onderin wat minder efficient is.

voor max efficientie zou je eigenlijk een slow flyer moeten pakken.
 
Yep ECHT en grondig props testen is meer dan even een vergelijk maken wbt ampere.. maar goed voor deze toepassing geeft het wel een indicatie.
 
Hoi, ik heb sinds gisteren nu ook een F450.
Maar eigenlijk zie ik dat je "slechts" 3 modi van de 4 kan instellen op je zender (futaba T8Fg)
Heeft hier iemand een oplossing voor ? is gear gelinkt aan kanaal 5 op een 3 standsknop
Ik zou graag alle modi kunnen gebruiken, en zeker die HOME function ;-)

Enige tips?
ik probeer eens met function iets te vinden.. ;-)
 
Laatst bewerkt:
3 modi ? Ik snap je niet, wellicht geeft dit duidelijkheid..


Enfin:

gps atti manual/(failsafe) mag op een kanaal . Dat zijn 3 modi. mag op 3 standen schakelaar op je zender.

Dan ioc. off, home lock, course lock dat zijn dus ook 3 , mag ook op 3 standen schakelaar.

Dan kan je ook nog als je wilt een aparte rth knop maken (mixen) op een knop van je zender...
 
Back
Top