[bouwverslag] Hoverthings FLIP FPV

Zo ook over naar de Hoverthings Flip FPV. Hierbij de start van het bouwverslag :)

Vandaag het frame binnen gekregen in een nette verpakking. Zou bijna denken dat het door een brievenbus zou passen.

full
full

Na alles er uitgehaald te hebben ziet het er als volgt uit. Alles is inbegrepen qua schroefjes/spacers/schroevendraaier.

full

Door netjes de handleiding te volgen begin je langzaam met de bouw van de middelste plaat. Er is door allerlei ruimtes rekening gehouden met de mogelijkheid om schroeven aan te draaien wanneer alle deks op elkaar zitten.

full

Na de bouw nog een aantal schroeven over en spacers. De lange spacers nog niet gebruikt. De schroeven voor het bevestigen van de motoren ook niet.

full

Bij het bevestigen van de motor kom ik er achter dat bij de oranje armen alles goed zit maar bij de zwarte armen ze de boor hebben verwisseld. Hierdoor zijn de motorgleuven net geen 3mm en passen de schroefjes niet :(

full
full

Alle gaatjes op de oranje arm zijn 2.8mm? maar die heb je niet nodig voor schroeven. De gleuven voor de motorschroeven zijn ze 3 mm. Op de zwarte arm zijn alle gaatjes 3mm. Echter zijn de gleuven die je nodig hebt voor de motoren 2.8mm? :confused:

Na contact met de multirotorparts over het probleem krijg ik direct antwoord (19:36) dat er naar gekeken wordt en ik op de hoogte wordt gehouden en uiteraard nieuwe armen toegestuurd krijg.

5 minuten geleden het volgende mailtje gehad:

22:20 Ik heb contact hierover opgenomen met de fabrikant. Er blijken inderdaad een aantal meldingen te zijn van armen waar de sleuven iets te krap zijn. In principe moeten ze nog bruikbaar zijn door de schroeven er met een draaiende beweging in te zetten.

Dat neemt niet weg dat het niet goed is en dat het niet de kwaliteit is die van een Hoverthings frame verwacht mag worden. Mijn voorstel is dan ook dat ik je per post 2 nieuwe zwarte armen toestuur. De armen die je al hebt kun je dan eventueel als reserve gebruiken.

De schroeven er hard indraaien in volgens mij geen goede optie omdat je de motoren nog een beetje heen en weer moet bewegen om recht in de arm te zetten. De enige andere oplossing zou het uitboren van de bestaande gleuven zijn. Dit ga ik is proberen wanneer de nieuwe armen binnen zijn, zou niet weten wat voor boor (ijzer/hout?) ik hiervoor zou moeten gebruiken.

Maar al met al ben ik zeer te spreken over de snelle en nette response van de leverancier bij deze productie fout. Ik dacht even, oh heb ik weer maar ik heb er alle vertrouwen in dat t goed komt :)

<edit> 23:13 krijg net het bericht dat er een bestelling is verzonden. Neem aan de nieuwe zwarte armen. TOP!! </edit>

Mijn verdere setup wordt

Verdere setup
- Hobbyking F30-A ESC met SimonK firmware
- Sunnysky X-2212 kv980 II motoren
- Naze32 Acro
- 9,5" HQ propeller.
- 4000mah 4S LiPo batterij
- HQ9.5 props

verdere bouw volgt!

Iemand nog tips Qua lipo? zou graag +- 10 min flight time willen hebben met wat acro mogelijkheden.

Dit is m geworden:
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat je vraagt kan eigenlijk niet.
Wanneer je acro wilt vliegen moet je een lichte 4S accu hebben.
2500 - 3000 Ma.
Wanneer je 10 minuten wilt vliegen kom je bij een 4000 - 5000 Ma accu uit.

Succes met de opbouw , het is een super frame!
Met een 3000 mah 4s vlieg ik 10 minuten rustig rond , als ik ga knallen is het binnen 5-6 min leeg ;)

Als ik jou was zou ik er een nanowii opzetten , met 2.2 firmware en standaard PID's vliegt het super!

Succes met de opbouw , het is een super frame!
Met een 3000 mah 4s vlieg ik 10 minuten rustig rond , als ik ga knallen is het binnen 5-6 min leeg ;)

Als ik jou was zou ik er een nanowii opzetten , met 2.2 firmware en standaard PID's vliegt het super!

Tnx voor de tips. Naze32 vs Nanowii? Heb al de naze32, vliegen ook vele op. Is de Nanowii zoveel beter? Jij hebt beide gevlogen.. (nano op je flip, naze op je tbs)

Tja , neem je quadje maar eens mee en we zien wel wat stabieler en beter is , deal?

Je doet alsof ik geen klote van ken , heb ze beiden getest op verschillende quads..

laten we het gezellig houden, het is altijd nog een bouwverslag. Tnx voor de tips MPX en Roni. Ik denk dat de Naze32 acro een prima fc is. Misschien niet volgens iedereen de beste maar ik zal ik het even mee moeten doen. Als ik me groen en geel erger aan dat ding zal ik nog is denken aan de nanowii :D

Misschien moet je de juiste software eens op je Naze32 zetten met de juiste instellingen.
Maar als jij denkt dat de Nanowii beter is, is het vandaag helemaal jouw dag hoor :)

Lilinin , beiden zijn goed Fc's dont worry , is een persoonlijke keuze.
Anyway, succes met de opbouw , de flip is ''zo goed als'' onbreekbaar dus daar kan je serieus mee knallen ;)

Laat je nu niet gek maken.
Nanowii 8 bit 16Mhz
Naze32 32 bit 72Mhz

Dat klopt idd, maar het maakt verder totaal geen verschil. De boardjes lopen op dezelfde firmware met dezelfde sensoren.. dat er een grotere chip op zit maakt geen verschil in vlieggedrag. Dat is gedaan om het evt groeien van de code op te vangen. Timecop zag dat met de 8bit chips het al proppen werd om de code erop te krijgen. Je merkt daar in snelheid helemaal niets van.

8 bit of 32 bit heeft niets met aantal KB's geheugen van de chip te maken.
32 bit kan sowieso al veel meer data/sec verwerken en daarbij draait ie ook nog eens op een hogere snelheid.
Als je tegen iemand zegt die een Naze32 heeft dat ie een Nanowii moet nemen , is hetzelfde als je tegen iemand die in een Mondeo rijdt zegt dat ie beter een Focus kan kopen :)

Back