bouwverslag hulp gevraagd catamaran tornado schlutter

Discussie in 'Zeilschepen' gestart door eclipse86, 17 nov 2019.

  1. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    Hallo,
    bij een zolderopruiming heb ik deze geerft... zelf vlieg ik al vele jaren, maar ooit wou ik wel eens een zeilboot maken, en nu kwam deze dus in mijn handen.
    ik heb geen ervaring met dit soort modelbouw, (al rij ik wel met een rc zeilwagen)

    bij deze de foto's wat ik heb. Ik heb ook wel hulp en tips nodig. op zich zit alles erbij, natuurlijk weet ik niet hoe stevig de rompen nog zijn enzo....

    ik zou een groot deel van de rompen mss best opspuiten met schuim. ook wil ik ze gaan kleuren(welke verf)...


    de roerservo ook in de romp werken (is het best van 1 of 2 servo's te gebruiken hiervoor)...
    welke winchservo is er nodig,... welke rc...

    alle bevindingen, tips, ervaringen,... zijn zeker welkom!
    zelf heb ik volgende 2 draadjes gevonden
    maar er komt veel nieuwe vakkennis bij te pas die momenteel nog chinees is voor mij
    http://rcsailing.net/forum/index.ph...chlueter-the-oldest-rc-cat-building-kit.7642/

    https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?1969735-Catamaran-Tornado-(Schlueter)


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    eric_laermans vindt dit leuk.
  2. DioM

    DioM

    Lid geworden:
    25 jul 2019
    Berichten:
    278
    Locatie:
    Amsterdam
    Leuke vondst !! Is dit die uit omg Eindhoven??
    Volgens de bouwtekening plaatje 5 gebruik je 1 stuurservo en gaat het door gelinkt verder .
    En een drumwinch in de andere romp zie tekening links boven.
    Dan nog een ontvanger en accu en varen maar ;).
    Het is zeker 30 jaar geleden dat ik er een heb zien varen ,weet nog wel dat die persoon er een reddings bootje bij had hij kieperde zo nu en dan voor over

    Groeten Dimitri
     
  3. eclipse86

    eclipse86