bouwverslag jacht

hallo allemaal
ik ben nieuw op dit forum
en ik ben bezig met het bouwen van een luxe jacht.
ik had de tekeningen van internet gehaald en zelf een beetje aangepast.
hij is ongeveer 95 cm lang en 23 cm breedt
ik zal regelmachtig foto,s op het forum zetten om te latten zien hoe ver ik ben.
zeg mar wat jullie er van vinden.

alle spanten zijn uitgezaagd en in elkaar gelijmd.

heel de romp is bekleed en is klaar om geverfd te worden

hier is de romp voor de eerste keer geverfd ik heb hem helemaal in de spuitplamuur gezet
bijna een heel spuitbus door.

dat moet de echte kleur worden.

het redingsbootje is van een oude bezemsteel gemaakt en heb daar met de draaibank punten aan gedraaid

ik ben ook vanplan om het hele intereur te maken.
hier ben ik bezig met een bank

dit is de keuken de deurtjes moeten er nog goed op gemaakt worden ze zitten nu met plakband vast.

zover ben ik nu met bouwen zeg maar wat jullie er van vinden.

das nou mijn dagelijkse werk ,dat interrieur ,maar dan int echt natuurlijk !erg leuk int klein !welke schaal hou je aan ???
en maak je hem ook rc of alleen als statisch model??

ook leuk dat er nog iemand is die een jacht bouwd ,hier zijn er neit veel van als je het mij vraagt !ben zelf nog aan het tekenen,100%eigen ontwerp!

mzzls
erik

ik zit nu nog op school mar ik ben vanplan om na deze school ook iets met intereur of meubel maker te worden
school van de boot is 1:20
hij wordt wel bestuurbaar weet alleen nog niet wat voor motoren ik er in ga doen
500 serie of 600 serie??????
mar er zijn mar weinig mensen die echt jachten bouwen volgens mij???

Gerben

Hallo,

ziet goed uit hoor!
Ik denk dat je voor een 600 motor moet gaan, er mag bij een jacht best snelheid achterzitten.
Maar ik ben niet zo thuis in motoren :wink:

laurens

ja ik ben bezig met de windstorm 60 alleen heb ik er zelf een paar dingen aan aangepast :P
mar het wel een mooie boot volgens mij??? :D

dat moet een leuk bootje gaan worden !

ik ben zelf een jacht aa het tekenen,veel plaatjes kijken en dan alles zelf ontwerpen !
leuk maar erg intensief/veel denkwerk enz!

suc6 met de windstorm!

mzzlss
erik

Hoi
Dat ziet er goed hoor, ik zou willen dat ik het kon :D Ik ben zelf ook bezig met een eigen ontwerp jacht en er zijn inderdad maar weinig mensen die jachten bouwen..
Het meerendeel is bezig met slepers zou ik zeggen.. Als ik jou was dan zou ik er wel een pittige motor inzetten, een jacht moet snel gaan toch 8)

Casper

Hoi,

even ingaand op die vraag over twee motoren op een regelaar:

ja dat kan. Als je regelaar maar goed is afgestemd op twee motoren, ie goed regelbereik EN groot genoeg qua vermogen voor maximaal verbruik van beide....

Je boot zal dan wel grote bochten maken omdat sturen terwijl twee schroeven die niet het midden van de boot zitten beide even hard vooruit duwen.
Ik heb eens een model geprobeerd zonder roeren, maar met twee schroeven, en dat stuurde al verdraaide goed. Maar als je een regelaar hebt met veel vermogen dan kun je twee motoren op een regelaar zetten ja. En eventueel later er een mixer en twee regelaars in bouwen om beide schroeven apart aan te sturen.

Mijn voorkeur is om ze beide op een eigen regelaar aan te sluiten, maar dat had je waarschijnlijk al wel door :-) . Dan kun je waarschijnlijk met een iets kleinere, goedkopere regelaar toe (wel 2 ipv 1), maar dan bouw je later een mixer erbij in en heb je volle controle over de richting van je boot, met veel scherpere draaien dan daarvoor. Maar goed, das persoonlijk natuurlijk ...

VrGr,

Theo

Hallo,

Dat probleem van brede bochten had ik ook.
Ik heb dan het middenste roer vervangen door twee andere die elk achter een schroef zitten. Draait perfect.
Maar, inderdaad, twee appart regelbare motoren zijn veel realistischer, maar duurder...

Groetjes,
Frédéric

Frédéric zei:
Hallo,

Ik heb dan het middenste roer vervangen door twee andere die elk achter een schroef zitten. Draait perfect.
Groetjes,
Frédéric

Ja ja als je dan ook nog becker roeren had gebruikt had het nog beter gegaan.
Mvg
Frederik :D :D

Ziet er mooi uit :thumbsup: Leuk om iemand van mijn eigen leeftijd te vinden die ook geinteresseerd is in (scheeps)modelbouw :lol:

Veel succes nog :D

F.van.Gent zei:
Frédéric zei:
Hallo,

Groetjes,
Frédéric

Mvg
Frederik :D :D

beckerroeren op een yacht?
wordt dat niet alleen bij slepers gebruikt?

TheHawk
Ik heb het systeem al gezien op een Jacht hoor :roll:
Als ze maar slecht willen draaien
Gaan ze het vanzelf doen hoor :idea:
mvg
Frederik :D
Er zijn ook binnenschippers, die ook nog wel een jachtje hebben aangeschaft.
Na dat ze in de beroepsvaart zijn gestopt,
En het systeem er op hebben toegepast,
Het gaat uiteindelijk om het sturen he
mvg :D :D

ho eis de verdeling van je schroefassen achter jou boot ,is dit steeds op 1/3de dus boot in 3 delen en dan op 1/3 van de kant een schroefas,zit dit te zoeken voor me eigen ontwerp maar kan het nergens vinden ....misschien kan je helpen,als ik dat weet kan ik dat intekenen en me spanten pakket uitzagen,en eindelijk mijn eigen bouwverslag beginnen!!

en hoe gaat het bij jou ,al weer bezig geweest????nieuwe foto's???

ben benieuwd!

mzzlss
erik

Goeiemorgen,

Code:

Dat klopt maar toen ('k was toen ook maar 16) wist ik niet eens dat zoiets bestond. En internet en een forum om te leren was er toen ook nog niet :wink: .
Nu vaar ik er niet meer mee. 'k ben te bang om ze te beschadigen en ik heb echt geen zin om mijn tijd in reparaties te steken; ik bouw nu liever eens wat anders. Na vele jaren dienst en een grondige restauratie staat ze nu maar op een kast. ( http://picasaweb.google.fr/Cezane15/Commodore )

Frédéric

Back