bouwverslag jacht

Frédéric

Oh dat is best een gaaf scheepje hoor :roll:
En als je toen 16 was vind ik het een hele.
Prestatie om zoiets te bouwen hoor
mvg
Frederik :D :D

Bedankt, maar zo een prestatie was het nu ook weer niet. Het was een bouwdoos van Graupner :oops: .
Ik kreeg ze van mijn vader toen ik 9 was. Een beetje te hoog gegrepen! Buiten de ABS-romp en een paar beslagdelen is alles uit hout.
Mijn vader begon de bouw maar raakte door tijdgebrek niet verder dan het dek.
Toen ik 15 was nam ik de bouw over en werkte het model af (zo tegen m'n 16de). De afwerking was niet schitterend, alles met penseel geverfd, ik had wel al de kunststof reling (die brak te dikwijls) vervangen door messing.
In 1996 bracht ik een vakantie in de VS door. Daar hadden we een motorboot ter beschikking op Lake Geneva in Wisconsin.
Op een dag zag ik daar het origineel van m'n boot liggen (foto's ook in het Picasa-album); de passie begon weer! Na mijn thuiskomst, bootje terug bovengehaald, volledig gestript tot op het hout, mooi geplamuurd, met airbrush nieuwe verf aangebracht en afgewerkt. Toen was ik toch al 26...
Dankzij internet heb ik ontdekt dat het een Chris-Craft is. Graupner heeft toch niet erg nauw gekeken en, alhoewel ik het nog steeds een mooi model vind, zal ik er niet meer aan verderbouwen. De basis is niet natuurgetrouw genoeg en ik heb het nu meer voor oudere modellen.
Maar dit is eigenlijk allemaal off-topic :roll: ...

Om terug even op de Windstorm te komen, Gerben, bouw zo licht mogelijk! Hoe zwaarder, hoe trager en hoe meer Power je er moet insteken. Een yacht dat niet "vooruit gaat" is maar niets...

Frédéric

hoi erik ik heb de schroefassen op een 1/4 van de breedte.
ik zal nog wel even proberen om er nog een paar foto,s van te maken.
gerben

Hoi Gerben,

Gerben Buijk zei:
hallo

maar als ik dan twee regelaars gebruikt met een mixer kan dat dan wel op een twee kanaals zender?

gerben

ja, juist wel. Het ene kanaal gaat via de mixer naar het roer, het andere gaat via de mixer naar de regelaars van beide motoren.
Als je stuurt gaat het roer zoals verwacht, en de mixer zorgt ervoor dat de ene schroef wat harder gaat draaien en de andere zachter. En met gas geven reageren beide motoren, als het roer rechtuit staat beide dus ook even hard...

VrGr,

Theo

hallo allemaal

ik ben weer bezig geweest met mijn boot.
ik heb de roeren en de schoerasssen er in gemaakt. heb er ook nog wat foto,s van gemaakt.
cimg0399qz0.jpg

cimg0405xn0.jpg

cimg0406rq7.jpg

en ben ook nog bezig geweest om het intereur pas te maken
hier de keuken
cimg0400cb1.jpg

cimg0404zn2.jpg

een de bank en een tafel alles moet nog een keer geverfd of gelakt worden
cimg0401za4.jpg

cimg0403tu0.jpg

en de tv
cimg0410lb4.jpg

gerben

ik ben weer wat verder
de standaard voor de boot is klaar
cimg0416cw8.jpg

cimg0417ji2.jpg

[[url]http://img263.imageshack.us/img263/3721/cimg0421ii7.jpg/img][/url]

[img]http://img517.imageshack.us/img517/612/cimg0425mx4.jpg
ik ben ook verder gegaan met de rubberboot
de buitenboordmotor is in een ruwe vorm klaar
dsc00110re9.jpg

gerben

hey dat word al leuk !

ben erg benieuwd naar je vorderingen ,ook heel leuk dat je zo ver in detail gaat met je interrieur ,ga je alles verven of laat je hout in het zicht en lak je dat ???

mzzlss
erik

hoi erik
ik verf de meubels wit en de deurtjes die zijn gemaakt van lignaflex die ik daarna lak is ze met rambo hooglans lak
ongeveer drie keer.
hier heb ik nog een foto met de vloer er onder de keuken is nou helemaal af.
ik vind hem zelf erg goed gelukt.
dsc00214kz2.jpg

dsc00216uy0.jpg

ik heb nog even wat geprobeerd voor een mooie tegel vloer te krijgen weet nog niet zeker of ik hem ga gebruiken.

dsc00213js7.jpg

gerben

een tegel vloer in een jacht ??

okee ieder zijn smaak natuurlijk ,ik zou zelf persoonlijk dit proberen na te maken ...

003.jpg

ff deze ,kon zo gouw gene vinden waar je de vloer bij de keuken kan zien maar deze is het zelfde als onder de tafel van de dinette/rondzit.

verder heel erg mooi ,word ook al erg strak zo te zien ,hoe heb je dat wasbakje en kraantje gemaakt,of is dat tekoop in een bepaalde schaal ??

mzzlss
erik

die tegel vloer komt alleen in de badkamers.
in de keuken komt er een teak vloer.
die wasbak is van een stukje pvc elctra buisje gemaakt en daar heb ik een plaatje onder gelijmd.
en daarna chroom gespoten.
die kraan is van een rond messing profiel gemaakt van 2.5mm.
die heb ik de vorm gebogen en daarna twee stukjes hout als knoppen gebruikt.
en daarna ook weer chroom gespoten.

heb jij al meer foto,s van je jacht??
ben nu trouwens bezig met het maken van de douche cabine zal zo snel mogelijk weer wat foto,s er van maken

gerben

yep heb mijn bouwverslag eerder vanavond geupdate hoor !

thanks voor de tips ,ziet er leuk uit ,en aangezien ik een bak(of 2) aan boord wil hebben kan het nog wel eens van pas komen !
de foto is trouwens een stuk van het interrieur van ons eigen jachtje,een ruim ingerichte 9 meter.
deze hebben we afgelopen winter van binnen geheel gestript en opnieuw opgebouwd!

ben benieuwd naar je douchcel,en hoe ga je alles nu laten zien,ik bedoel maak je hem dicht en kan je door de ramen kijken,of het bovendeel afneembaar ??

mzzls
erik

hey erik
op mijn stage was ik op een jacht van 50 meter bezig hij koste rijm 20 miljoen euro.
hier onder een foto die ik zo even snel had gevonden er van
naamloostn4.png

hier zijn al vast wat foto,s van de dousche cel
hij is hier voor de eerste keer gespoten.
dsc00228mr2.jpg

dit word het glas in de douche cel.
het is plexieglas van 0.5mm met een er om heen een klein u profiel
dsc00232nn8.jpg

gerben

die grote jachten zijn alijd erg mooi van buiten ,en natuurlijk lekker impulsant ,van binnen vind ik ze altijd alleen wat minder ,vaak hokkerig gebouwd,en "kant en klare "bankstellen kasten en bedden ,die op plek worden gezet.

niet het fijne werk wat je vind in de kleine jachtbouw tot 15meter ongeveer..

wel in wat jij nabouwd ,erg leuk en dus een hele uitdaging !

wat ik bouw gaat meer richting waar jij een voorbeeld foto van laat zien ,hierbij doe ik dus ook geen interrieur !

douch cel word al leuk ,maar hoe ging je nou alles achteraf laten zien ??

mzzlss
erik

hoi
ik ga het dek zo maken dat ik het er helemaal af kan hallen.
en boven op komen ook nog ruiten en als je daar door kijk kan je het intereur ook al wel zien.
er er komt dan ook nog verlichting kleine gloeilampjes.
dan is het ook niet zo donker in boot.

gerben

hallo
ik ben bezig met het maken van een badkamer in mijn boot.
alleen weet ik nog niet waar ik een spiegel van kan maken het iemand een idee
het moet eigelijk niet dikker zijn als 2mm.

gerben

stukje alluminium folie misschien ,mooi strak plakken waar je hem hebben wil ...beetje hoogglans autolak er op spuiten ,maak eens een proefje ...

mzzlss
erik

Hallo Gerben,

Aluminiumfolie is, denk ik, een goed idee. In plaats van er autolak op te spuiten zou ik er een draagglaasje voor de microscoop voorplaatsen; als dat tenminste groot genoeg is voor de gebruikte schaal. Of beter, plaats de folie tussen twee glaasjes, dan blijft ze mooi vlak.
Kijk anders wat rond naar make-up doosjes of doosjes voor contactlenzen in op te bergen, daar vind je dikwijls een fijn spiegeltje in.

Succes,
Frédéric

Gerben Buijk

Hallo Gerben je heb van die cd(tjes) :!:
Met zo.n spiegelkant er op daar een stukje van uit knippen :idea:
Mooier kan het niet toch :roll: :roll:
Zijn maar zo.n 1.5 mm dik
Mvg
Frederik :D

Back