Bedankt, maar zo een prestatie was het nu ook weer niet. Het was een bouwdoos van Graupner

.
Ik kreeg ze van mijn vader toen ik 9 was. Een beetje te hoog gegrepen! Buiten de ABS-romp en een paar beslagdelen is alles uit hout.
Mijn vader begon de bouw maar raakte door tijdgebrek niet verder dan het dek.
Toen ik 15 was nam ik de bouw over en werkte het model af (zo tegen m'n 16de). De afwerking was niet schitterend, alles met penseel geverfd, ik had wel al de kunststof reling (die brak te dikwijls) vervangen door messing.
In 1996 bracht ik een vakantie in de VS door. Daar hadden we een motorboot ter beschikking op Lake Geneva in Wisconsin.
Op een dag zag ik daar het origineel van m'n boot liggen (foto's ook in het Picasa-album); de passie begon weer! Na mijn thuiskomst, bootje terug bovengehaald, volledig gestript tot op het hout, mooi geplamuurd, met airbrush nieuwe verf aangebracht en afgewerkt. Toen was ik toch al 26...
Dankzij internet heb ik ontdekt dat het een Chris-Craft is. Graupner heeft toch niet erg nauw gekeken en, alhoewel ik het nog steeds een mooi model vind, zal ik er niet meer aan verderbouwen. De basis is niet natuurgetrouw genoeg en ik heb het nu meer voor oudere modellen.
Maar dit is eigenlijk allemaal off-topic :roll: ...
Om terug even op de Windstorm te komen, Gerben, bouw zo licht mogelijk! Hoe zwaarder, hoe trager en hoe meer Power je er moet insteken. Een yacht dat niet "vooruit gaat" is maar niets...
Frédéric