Bouwverslag: JConcepts BJ4 Worlds Edition

Pasqual zei:
@FASTER->you
Dit zijn de diff's uit een Asso TC3 of TC4 en heb geen idee of ze in Tamiya passen denk het niet. Allemaal US maten enzo..

yep ik zou het zeker niet proberen. Het kan werken maar dat zal voor veel trial and error zorgen!

Gister helaas niet toegekomen aan het inbouwen van de motor en de regelaar :( Me soldeerpunt van me soldeerbout is niet goed meer zit een gat in :-k Wel heb ik de kap en de spoiler uitgeknipt en op maat gemaakt deze kan ik snel gaan spuiten. De stuurservo heb ik wel ingebouwd en op de onderkant van de bodemplaat een dik beschermfolie geplakt die er bij was geleverd. Straks even een nieuwe soldeerpunt halen zodat ik me motor en regelaar kan inbouwen.

19.jpg

20.jpg

21.jpg

22.jpg

23.jpg

ziet er zeer strak uit !!
dit wordt iets als ik een keer de lotto win :-)

groetjes willem

Ziet er goed uit die auto.
Ik vind alleen die shoktower een beetje kwetsbaar gemonteerd zo, zo hoog, en dan ook zo bijna helemaal vooraan.

BTW, ik snap wat je bedoeld met die dempers, ik heb het ook vaag genoeg gehad met xray dempers, daar zijn de huizen van plastic en de caps van alu, schreef eropdraaien ofzo en dan gaan ze lekken :roll:

marvin zei:
Ziet er goed uit die auto.
Ik vind alleen die shoktower een beetje kwetsbaar gemonteerd zo, zo hoog, en dan ook zo bijna helemaal vooraan

das een spoiler voor de wind die langs achteren komt :lol:

Als ik ook op verschillende forums lees dan is de GTB met 5.5r te snel voor een 4WD auto op een redelijk kleine baan als MVB. Dan komt die shocktower aan de voorkant goed van pas om hem iets zachter te laten lopen op het rechte stuk :P 2 Weken terug op MVB ook die Kyosho ZX5 zien gaan en die loopt ook erg leuk op het circuit daar gaat erg hard en netjes door de bochten.

Wat ik ook gelezen heb van de BJ4 is dat die voor shocktower bijna niet breekt. Zeker niet eerder dan de shocktower die op een B4 of iets anders zit. Maar heb er zoizo 1 spare dus mocht het gebeuren zit er zo een nieuwe op. Aan onderdelen komen is ook niet zo'n ramp maandag besteld dan wil het nog voor vrijdag uit de US binnen zijn dus is goed te doen. Maar we zien wel als alles meezit dan zondag uitproberen op het circuit van MVB :)

Pasqual zei:
Na veel openen, draai je ze er wel is scheef op. Kan je weer nieuwe halen. Gaan ook zwaar zodat het best irritant is om erop te draaien. Die aluminium caps gaan veel makkelijker en je shocks bouw je dan nog sneller en beter.

he pasqaul,

bij die alu caps zitten daar ook de blauwe ringen bij voor op de shocks of moet je die apart bij kopen.

kris

Zijn van Trinity.

Brushless is ook ingebouwd en zat eerst nog te bedenken of ik connectors tussen me regelaar en motor zou doen maar heb het zonder gedaan omdat ik ze nergens mooi kwijt kon zonder dat ze in de weg zaten. Nu zit het super strak moet alleen nog even de condensator een mooi plaatjes geven ergens op de bodemplaat.

Pasqual zei:
Zijn van Trinity.

Brushless is ook ingebouwd en zat eerst nog te bedenken of ik connectors tussen me regelaar en motor zou doen maar heb het zonder gedaan omdat ik ze nergens mooi kwijt kon zonder dat ze in de weg zaten. Nu zit het super strak moet alleen nog even de condensator een mooi plaatjes geven ergens op de bodemplaat.

ok bedankt, alle bij.

kris

Zo alles op de transponder na zit er in en past goed :) Alleen nog de servodraden wat netter weg werken maar ik kan rijden. Kap is nog ff snel simpel gespoten maar ooit komt er wel een mooi geairbrushed BJ4 kappie.

24.jpg

25.jpg

26.jpg

27.jpg

Het spijt me te moeten zeggen, maar ik vind de kap echt niet mooi.....

Daar had wel wat meer aandacht aan besteed kunnen worden.

Dan is die van Kyosho toch beter gelukt en de Yokomo gaat ook nog wel. Ik weet dat het om de prestaties van de auto gaat, maar het oog wilt ook wat.

Oude kap van de BJ4 was nog lelijker deze is al een stuk mooier. Misschien komen ze nog is met een mooiere. Als ik wat meer tijd heb en geduld om een kap te spuiten ga ik nog 1 airbrushe dat maakt een kap al veel mooier.

JConcept is in ieder geval goed bezig ook met kappen voor andere modellen. Zo hebben ze wel een hele mooie B4 kap.

Voorlopig 1 actie foto van afgelopen zondag. Ik had geen cam bij me Edwin ook niet en een aantal andere hebben nog wel foto's gemaakt maar die staan nog niet ergens online. Hier alvast 1 dan en is goed te zien dat er nog wel wat aangepast moet worden aan de afstelling.

28.jpg

Pasqual waarom rij je de verkeerde kant op?? Moet er ZO veel aan je afstelling gedaan worden :Wink:
(Op het BNK reden ze immers de andere kant op :P )

Groet Robert

Back