Bouwverslag "je" Protech F-15

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door tronn, 29 dec 2007.

  1. tronn

    tronn

    Lid geworden:
    30 apr 2007
    Berichten:
    72
    Locatie:
    Lille Belgie
    [​IMG]

    Enkele maanden geleden kwam ik toevallig op 2dehands.be dit toestel tegen
    en omdat ik toch al enige tijd rondliep met de gedachte me nog eens iets "snel" aan te schaffen heb ik hem maar gekocht,voor 70 euro nib kon ik hem moeilijk laten staan :)
    Eerst had ik me voor genomen het toestel te voorzien van elektroaandrijving
    maar daar ben ik later van af gestapt,hij is nu voorzien van een OS 32 SX met Weston minipijp en apc 8X9
    Intussen is het toestel bijna klaar voor zijn maiden maar ik wou dit klein verslag toch op de forum zetten
    SPECS /volgens fabrikant/ mijn waarde
    Wingspan 880 MM
    Length 1080 MM
    Wing Area 22 dm²
    Weight 1,350 KG / hier ga ik op 1,950 KG uitkomen
    Motor .25 IC ENGINE/ wordt 32SX
    De romp met de uitsparingen voor de eurokit mini retracts
    dit brengt het totaal van het toestel wel op + 200 gr maar dan hoef ik me straks geen zorgen te maken bij de start en "buik" landing :)

    [​IMG]
     
  2. tronn

    tronn

    Lid geworden:
    30 apr 2007
    Berichten:
    72
    Locatie:
    Lille Belgie
    De OS 32 SX motor met Weston minipijp

    De tank die bij de kit zat was slechts 110 cc ,vrij krap voor de 32SX deze heb ik vervangen door een 200 cc exemplaar

    [​IMG]

    Het neuswiel,de uitsparing moet nog wel verlengt worden

    [​IMG]

    romp achterste landingsgestel

    [​IMG]
     
  3. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.184
    Locatie:
    Brugge-België
    Ziet er een deftig toestel uit, met wat is het bespannen?

    Stevo
     
  4. tronn

    tronn

    Lid geworden:
    30 apr 2007
    Berichten:
    72
    Locatie:
    Lille Belgie
    De canopy heb ik vervangen door eentje dat ik nog had liggen

    origineel van de Cmpro quest

    [​IMG]

    Bovenaanzicht

    [​IMG]

    Onderaanzicht waar ik nog wel enkele fluo strip op ga aanbrengen

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zo dat was het voorlopig
    Deze avond ga ik de 28gr D300mg miniservo's voor gas neuswiel en aansturing retracts en rolroeren inbouwen

    Grtz
    Rudi
     
  5. tronn

    tronn

    Lid geworden:
    30 apr 2007
    Berichten:
    72
    Locatie:
    Lille Belgie
    Het toestel is bespannen met oracoven en echt prima gedaan
    grtz
     
  6. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.184
    Locatie:
    Brugge-België
    Denk wel dat ie ervan door zal gaan als een speer met jou setup.

    Stevo
     
  7. tronn

    tronn

    Lid geworden:
    30 apr 2007
    Berichten:
    72
    Locatie:
    Lille Belgie
    Ja aan snelheid zal het me wel niet ontbreken
    ben wel benieuwd naar het rpm met deze prop
    mogenlijk ga ik de prop nog inkorten om mijn rpm tot tegen de 18000 toeren te krijgen
    maar dat is voor later
    grtz
     
  8. tronn

    tronn

    Lid geworden:
    30 apr 2007
    Berichten:
    72
    Locatie:
    Lille Belgie
    elevator servo's en de batterij volledig achteraan in de staart

    [​IMG]

    Vandaag de overige miniservo's ingebouwd de batterij geplaatst ,op een paar details na klaar dus....
    tijd voor de cg test,omdat ik al enige informatie had gezocht en gevonden wist ik dat het zwaartepunt een probleem zou gaan vormen vandaar dat ik de batterij al samen met standaard servo's en geen mini's volledig achteraan ingebouwd heb , de achterste retracts
    plus de druktank zitten ook zo ver mogenlijk achter het cg ingebouwd ,het voorste neuswiel zit natuurlijk wel voor de cg maar dat zou met de druktank en het hoofdlandingsgestel achter het cg niet meer mogen bijdragen aan het wel erg ver naar voor liggen van het zwaartepunt
    De OS 32sx weegt ook maar 20 gr meer dan bv een 25FX Alles bij elkaar moet ik zo maar even 260gr lood in de staart proppen om de cg correct te krijgen wat het gewicht van het toestel op 2.310kg brengt :( wel benieuwt hoe hij gaat vliegen,veel zweefvermogen gaat het ding alvast niet hebben :)
    met volle tank kom ik op een vleugelbelasting van 115 gr/dm²
    Grtz
    Rudi
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2008
  9. tronn

    tronn

    Lid geworden:
    30 apr 2007
    Berichten:
    72
    Locatie:
    Lille Belgie
    Vooreerst de beste wensen voor iedereen hier op de forum
    vandaag nog de ontvanger geplaatst Graupner smc16scan nu nog even wachten op mijn servoarmen die spijtig genoeg niet meegeleverd waren.... hopelijk heb ik ze deze week nog
    en kan ik dit weekend het toestel in de lucht zetten :)
    Hieronder nog een foto van setup in de romp

    [​IMG]

    Grtz.............
    Rudi
     
  10. RC-mike

    RC-mike

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Ljouwert
    het kan aan mij liggen maar ik zie geen foto.....

    mike
     
  11. tip

    tip

    Lid geworden:
    9 mrt 2007
    Berichten:
    636
    Locatie:
    Denekamp
    ik zie ook geen foto
     
  12. tronn

    tronn

    Lid geworden:
    30 apr 2007
    Berichten:
    72
    Locatie:
    Lille Belgie
    Blijkbaar is er iets verkeerd gegaan met de upload van de foto....
    Nog een keer... :)

    [​IMG]

    Grtz
    Rudi
     
  13. tip

    tip

    Lid geworden:
    9 mrt 2007
    Berichten:
    636
    Locatie:
    Denekamp
    nu lukt ie wel :wink:
     

Deel Deze Pagina