De laatste loodjes
Vandaag had ik een dagje vrij (om te studeren

).
Dat werd dus knutselen.
Ik ben erachter gekomen dat doordat de tekst in de manual echt minimaal is, je heel goed naar de plaatjes moet kijken terwijl je aan het bouwen bent.
Maar dat zal straks uit de foto's wel blijken.
Ik was bezig met de rear driveshafts.
Netjes dat aan de voorkant de cvd koppeling afgeschermd is met een plastic kapje.
Hier kun je goed zien dat "the car" heel veel mogelijkheden vwb het instellen van de ophanging heeft.
Ook de shocks achter mochten gemonteerd worden, achterkantje klaar.
Zakje I "Center diff"
Center diff betekend vrij vertaald natuurlijk: "hier begint het gelazer"
In de "the build tips" op de JQ website staat heel nadrukkelijk dat je hier rustig de tijd voor moet nemen om het in één keer goed te doen.
Met dit in mijn achterhoofd heb ik het natuurlijk eerst 3 keer fout gedaan.
na 5 minuten
Na 6 minuten.
Let op de "brake calipers" de puntjes die tegen je remvoering aandrukken.
er moet er 1 omhoog en 1 naar beneden.
Na 10 minuten
als je eenmaal de speling tussen de remschijf en voering hebt ingesteld zet je dit vast met schroevjes aan de zij- en onderkant
Na 15 minuten
Let op de inkeping daar waar de lagers van het middendiff komen.
Ik had ze in eerste instantie verkeerd om en daar kom je pas achter als je het laatste onderdeel wil installeren.
na 30 minuten
Ja, hij is nog een paar keer uit elkaar geweest :!:
Voordat we zakje J openmaken even de achterste chassisbrace installeren uit zakje K, dat is later handiger.
Het is trouwens
niet handig om de voorste brace nu ook al te installeren.
Zakje J "bodemplaat en stuurinrichting"
Grootste E-clip ooit!
de bodemplaat
pakkingen voor voor en achterdiff
Zo lijkt het al bijna een auto, de skidplates worden natuurlijk direct geinstalleerd. Want ik heb een hekel aan bekraste bodemplaten.
stukjes brandstofslang in de outdrives van het middendiff
Onderkant
Zakje L "radiotray"
Ook hier weer alle gaatjes te krap.
Een aantal ruimertjes of kleine boortjes is een must bij het bouwen van deze auto.
Er is niet nagedacht over het wegwerken van de kabels, klein minpuntje.
En precies op tijd: de postbode :zon:
aka crossbrace's en allu servohoorns. (en nog wat spullen voor de truggy)
elektronica geinstalleerd
Zakje M "clutch, motor en fueltank"
wat mist er op dit plaatje?
Nee? kleine hint dan
Inderdaad
de clutchbell, er moest toch iets missen haha. Gelukkig had ik er net 1 van de postbode gekregen voor mijn X2, dus die moet nog even wachten.
Motor geinstalleerd volgens het boekje, motor en middendiff in de voorste stand. maar volgens mij is de "mesh" niet helemaal goed.
Motorsteun omgedraaid en middendiff iets naar achteren en toen was het wel goed.
Zakje N "airfilter en uitlaatvastzetdingetje"
de uitlaat komt erg dicht op het tankje, dus toch maar even wat allu tape op de tank gemaakt.
bling
Het allerlaatste zakje; zakje O "linkage"
dit gaan we morgen afstellen
Brandstofslangetjes
TADAA
maar wacht, er komt nog meer. binnenkort