Bouwverslag krabbenkotter((tijdelijke bouwstop))

Hoi Laurens,

wat je kunt is de basis van het stuurhuis losmaken van het dek, er een binnenrand opbouwen waarover je dat basisdeel kunt schuiven.
Op de eerste foto is te zien dat het basisdeel vrij hoog is en als je dit licht klemmend maakt dan moet het voldoende zijn om alles goed vast te zetten, als extra kun je een soort pen maken die je door beide delen kunt steken.
Denk daarbij aan een pen waaraan je de reddingsringen kunt hangen.

André

Hoi Laurens,

daar zijn meerdere mogelijk heden:

1 boren: begin met een boor van 1 mm en laat het langzaam oplopen. Plak aan de onderzijde plakband, dit houdt het splinteren tegen.

2 Voor boren met 3 mm en met een steelvijl vijlen tot je 5 mm hebt.

3 Platenboor. Dit is een getrapte boor voor dunne platen.

Ik adviseer je optie 2 of 3 als je toevallig een platenboor hebt.

André

kweet echt nie of wij een platenboor hebben :oops: zal eens gaan navragen hier. Anders optie 2

Trouwens om ff bij het bouwverslag te blijven:
heb vandaag alleen de steun in elkaar gezet. En ben aan het kijken wat ik qua kleuren ga doen.

hello,

wat voor voorbereidingen moet ik doen om het model later rc te kunnen maken? Als ik kijk naar de schroef en het roer dan moeten die met een satéprikker achtig houtje aan de romp worden 'gehangen'. Ik neem aan dat ik dit niet kan gebruiken om aan te drijven aan het roer mee te besturen..

Nee ik denk dat die "sateprikkers" dat niet lang mee gaan.
Ik zou beginnen met een schroefasje te plaatsen en een messing buisje met een asje voor het roer.
Dan ben je al een eind opweg voor rc.

Hier een foto van mijn CD-motortjes (of misschien wel CD-lade-motortjes :lol: )
Na een kleine verbouwing draaien ze nu op 9,6 V en geven zo een lekkere schaalsnelheid aan m'n Schnellbootchen.
normal_forum02~0.jpg

En ja, ik weet het: de bedrading is een zootje. maar da's inherent aan het fenomeen budgetboot! Is momenteel veranderd; vorige week heb ik groot onderhoud gepleegd en haar meer vermogen gegeven en tevens bedrading vervangen. (Ik had nu meer budget :wink: )

misschien wel handig dat ik dit ff meld :oops:

voorlopig wordt dit een statisch model zodat ik me kan gaan verdiepen in de electronica.Deze zal waarschijnlijk niet deze zomer worden geplaatst. Wel maak ik alvast de voorbereidingen om van deze boot een RC model te maken(zoals ik nou bijvoorbeeld met het roer bezig ben, zie 2 posts hoger)

Back