Bouwverslag Kustwachtvaartuig Waker

@Strandjutter; allereerst een nogal 'vreemde' reactie en dat zit 'm met name in het tweede woord. Ten tweede, wat is er mis met schoolbordverf? Het is op terpetinebasis, droogt mat op en geeft de binnenschaal wat meer stevigheid. Daarnaast camoufleert deze verf het kleiwerk wat een afschuwelijk gezicht is. Ik zie graag uw tegenargumenten hieronder geformuleerd...

Ik zou wel een iets lichtere kleur aanraden, dan heb je wat meer "licht" in je boot, wat wel handig is als je later bijv. aan de bedrading moet knutselen.

@Strandjutter; allereerst een nogal 'vreemde' reactie en dat zit 'm met name in het tweede woord. Ten tweede, wat is er mis met schoolbordverf? Het is op terpetinebasis, droogt mat op en geeft de binnenschaal wat meer stevigheid. Daarnaast camoufleert deze verf het kleiwerk wat een afschuwelijk gezicht is. Ik zie graag uw tegenargumenten hieronder geformuleerd...
Inderdaad een beetje rare aanhef, maar wat is er goed aan schoolborden verf?? :rolleyes:
Zoals "indoorvlieger" al aangaf geeft een licht kleur veel meer licht in de romp.
Matte verven nemen veel makkelijk vuil op als een hooglans welk veel makkelijker schoon te houden zijn.
En een verf die "sterkte" geeft heb ik nog niet gevonden.
Ik smeer mijn binnenkanten altijd in een wit/grijze gelcoat.

@Adam; ik zal de zwarte schoolbordverf mengen met witte verf om zo een grijze kleur te verkrijgen. Uiteraard zijn beide verven op terpetinebasis.:rolleyes:

Back