Bouwverslag :Lancia Delta Integrale (TT-02 Chassis)

motorsports

Forum veteraan

Binnenkort een bouwverslag van de Tamiya TT-02 chassis
Deze wil ik gaan rijden in de Rally-cup , en zal met de een carson cup machine motor worden uitgerust en evt lagers .

intro :
The 1992 Champion 】 This is a 1/10 R/C model assembly kit of the Lancia Delta Integrale, winner of the 1992 World Rally Championship. The polycarbonate body recreates the look of the angular 4-door hatchback, complete with front/rear blister fenders and down to details such as the bulge on the front bonnet and the numerous air intakes in the front bumper. The kit also includes separate parts to depict the side mirrors and roof spoiler. Stickers recreate the markings, including the famous Martini Racing stripes. The model runs on the shaft driven 4WD TT-02 chassis, and comes complete with rally block tires to allow it to drive on road or flat dirt.

【 Adaptable TT-02 Chassis offers balanced shaft driven 4WD 】 The shaft driven 4WD TT-02 chassis employs a longitudinal layout with the battery on the left and the motor on the right, to offer excellent stability. In addition, it features identical left and right suspension arms and uprights for ease of assembly, plus easy-to-maintain gearboxes. It is a highly adaptable chassis, as it offers 2 different wheelbases, 2 ground clearance settings (the higher position is used with the Lancia Delta Integrale) and 2 tread set-ups in addition to a range of 10 possible gear ratios. It is not short on looks either, with brake disc-shaped wheel hubs and stylish front bumper supports.

【 Specifications 】 ●Length: 407mm, Width: 186mm, Height: 159mm ●Wheelbase: 257mm ●Tire Width/Diameter (Front and Rear): 27/69mm ●Bathtub-type Frame ●Shaft Driven 4WD ●Front/Rear 4-Bevel Resin Differentials
●3-Piece Steering Tie-Rod ●4-Wheel Double Wishbone Suspension ●Front/Rear Friction Dampers ●Gear Ratio = 9.58:1 (10 further ratios from 11.38:1 to 7.28:1 possible with use of separately-sold pinion) ●Type 540 Motor ●Electronic Speed Controller is sold separately.
bron:tamiya.com

rally block banden :

gear :

Laatst bewerkt:
Dat vindt ik nu ook, beetje old skool , en een ander voordeel is dat er al rally block banden opzitten die voor de rallycup verplicht zijn.
Zat al wat langer er naar te kijken , het was of dit model of de Subaru WRC 2001 of de Peugeot 306 Maxi WRC.

Nu kan ik altijd nog één van de kappen erbij kopen , maar hou het voorlopig op de Lancia.
Nu alleen nog een iets afwijkende kleur bij het wit bedenken, omdat anders misschien de auto's moeilijk uit elkaar te houden zijn , als er meerdere rijders zijn met dit model en kleur.

Zeker

ik zat ook aan knal geel te denken ,zonder racing stripes , maar tis natuurlijk Martini Racing , dus de racing stripes horen er wel bij .:yes:

:cool:

Gooi er meteen kogellagers in....
als je met die nylon glijlagers gaat rijden, slijten ook je assen.
Mocht je later dan toch naar kogellagers willen overstappen dan moet je ook weer je assen vervangen....

Kogellagers zijn al aanwezig , netzoals een aluminium middenas.

Ik weet nog niet of ik overal lagers ga toepassen , omdat de kans zeer groot is dat de auto in " nat " weer wordt gereden.Maar dat zal tijdens de bouw wel duidelijk worden .
Vandaar ook een beetje de keuze om voor brushed te gaan en niet brushless qwa motor.

Als je de standaard 105 regelaar wil gebruiken in natte omstandigheden, is het welicht goed te weten dat deze in het meegeleverde (ontvanger)doosje past als je de regelaar op zijn kop daarin plaatst. Alleen nog even wat grotere gaten maken voor de stroomdraden. Omdat je de doos toch vast plakt, is het geen probleem om dat op zijn kop te doen. Wel moet je in dat geval het uitsteeksel voor de ontvangertube even wegsnijden.

Hai ErikJan,

IK ben inderdaad van plan om de meegeleverde ESC te gaan gebruiken , en had al gezien dat die mooi in de radiobox past , goede tip van de montage ervan .;)

Misschien dat her en der een druppeltje "hot-glue" ook goed is om het vocht " buiten " te houden .

Als je een opvallende kleur wilt, en de standaard stickers gebruiken, is geel een mooie optie. Of zilver misschien? Wil je iets heel anders, dan misschien oranje met donkerblauw.

Dat is ook een mogelijkheid .
Gewoon fel geel en dan bv met zilver op de achterspoiler en neus, en her en der een kleine zwarte decal en dan de velgen zwart ....

Tijd om photoshop eens te gaan uit proberen :mrgreen:

Ik denk dat geel al prima zou passen met de standaard decals, maar geel, zilver en zwart zijn ook kleuren die goed bij elkaar passen. De rode achterlichten komen ook goed uit bij een gele body.

Dat is ook een mogelijkheid .
Gewoon fel geel en dan bv met zilver op de achterspoiler en neus, en her en der een kleine zwarte decal en dan de velgen zwart ....

Tijd om photoshop eens te gaan uit proberen :mrgreen:

Wrc Rally velgen horen wit natuurlijk. . Tenminste in de wrc en groep B waar de lancia reed. De oz racing superturismo velgen waren er alleen in wit of blank.
Hoewel je ziet nu bij de rallycross steeds meer anders gekleurde velgen zoals de auto van ken block (eerst groen nu blauw), tanner faust (zwart of geel) en travis pastrana (fluor geel) en dat neigt weer meer naar de rally cup waar je in gaat rijden.
Keuzes.. keuzes :D doe je mee morgen met een ander model?

Morgen komt voor mij te " vroeg" ik heb geen ander model om mee te doen in de cup.

Zal eerder volgend jaar worden en dan de laatste 2 wedstrijden .

Keuze's , keuze's....denk dat ik gewoon voor wit ga en dan her en der wat fluor kleur om me te onderscheiden ....

Wit is zoals het eigenlijk hoort, rood kan hij ook prima hebben..
Front.jpg

Vandaag de doos mogen ontvangen , dus beginnen maar:

de doos:

de cup machine motor, veren, motorplaat, en tussen as :

de doos geopend:

de Banden en velgen :

de esc, motor , schroefjes e.d:

de kap :

decals en masking tape:

en de handleiding :

:D:D

nee dat redt ik niet , tussendoor nog een foto verslagje maken en nog ff pitstop voor de inwendige mens , maar gaat wel hard !

begonnen

de plastic glijlagers worden vervangen door stalen lagers met een rubber seal :

tussen as en spur , verschil van de plastic tussen as en de aluminium as :

gemonteerd :

verwijzing naar het korte chassis :

de vraag is welk chassis is de Lancia , dat wordt beantwoord voorin het boekje :standaard 257mm, kort is 251mm. Duidelijke verwijzing naar de documentatie van de bijgeleverde kap .

verschil in de plastic motorsteun en de aluminium, als je de alumnium versie omdraait kan met kleinere pinion monteren , in dit geval 19T

toch een kleine fout, in de handleiding spreekt men van de standaard 22T , maar ik heb toch de 19 T

ik ga de stock motor monteren , later komt daar de cupmachine motor in :

schroeven aan de onderzijde van de motorsteun

Back