Bouwverslag Logo 700 XXtreme

Zeker mooi gevlogen.. Al je oriëntaties zitten er al goed in ook. Met die oefeningen ben ik nu ook precies bezig..!

4
 
Laatst bewerkt door een moderator:
vind ik leuk ...

Heel mooi Joop,

alles 100% onder controle,
was niet voor niks dat Sim'men, ha ha

en natuurlijk een fantastische heli ook.

suc6 met jou plannen (wedstrijd enzv. ) , Uwe
 
Knap gevlogen ! Kan je ons de headspeed van deze vlucht meegeven ? +6 min flighttime is zeer aantrekkelijk !!!


- now Free
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beetje late reactie ;-)

Zo uit mijn hoofd vlieg ik 1600 toeren in normal, 1800 in idle 1 en 2050 in idle 2. Vliegtijd is sterk afhankelijk van de vliegstijl en op dit moment heb ik de timer op 5:30min staan.
 
Heel hartelijk dank voor de info...en niets te late reactie hoor :)
Ik ga de mijne in ook eens zo instellen, ik heb voor de rest dezelfde setup...maar mijn oriëntaties vloeien nog niet zo vlot in elkaar, ... wintertime wordt zeker simtime:p
Groeten,
Kurt
 
Met deze 3 headspeeds kan ik het prima vinden. Voor veel figuren hoeft +2000 echt niet. De extra airtime is mooi meegenomen.

Kurt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Spectaculaire meldingen heb ik alvast niet te melden, ik kan echter wel meegeven dat ik er heel graag mee vlieg. Het is een machine die vooral luistert naar de piloot. Hij is volgens sommige opinies aan de zware kant maar dit geeft ook voordelen bij het vliegen van figuren terwijl de wind van de partij is. Overigens heb ik geen last van het gewicht daar de power meer is dan wat 90% van de piloten aankan.

Figuren mooi en correct vliegen (bvb funnels) hoeft echt niet altijd aan 2050 rpm, maar als ik bvb oefen op TICTOC dan is dit wel een toerental die de 700 bevalt.

Ik heb nu een 30 tal vluchten en vooralsnog geen onderhoud of aanpassingen gedaan. Alles is zeer SOLID en mechanische toleranties zijn miniem.

Het enige wat ik voor deze heli mis zijn meer batterij packs om er meer mee te kunnen vliegen :). Ik haal met voldoende marge( 25%left), 5 minuten uit 2 packs van SLS XTRON 5000 Mah / 40C. Mijn vliegstijl is 3D. ( funnel, tictoc, powerlooping, rolls, flips,... )
 
Ik kan niks anders zeggen als Galensk. Ik vind het een prachtige machine, mooi om te zien, MACHTIG geluid! en vliegt nu echt heerlijk. Ik zeg nu, omdat ik door kleine bouwfouten nogal lang mee bezig ben geweest. Dus goed opletten wat je doet en welke servo's je gaat gebruiken ivm de bevestiging (mijn fout geweest!). Ik zit inderdaad aan de 4,30 en heb vaak 30% over in mijn Optipower Ultra 6S 5000mah 50c. En ook ik waag me aan 3D.;)
 
Ok mooi.
Is jullie vlieggewicht met 12s 5000mah ook 5500gram ?
Volgens mij is dat vlieggewicht sinds de allereerste versie omlaag gebracht, ik meen te herinneren dat het eerst op 6000gram zat.
Heeft mikado hiertoe oa het frame dunner gemaakt?

Gr
Bas
 
Aha, dus toch. Gaat het frame dan niet flexen tijdens 3d of is dat niet merkbaar?
Mijn 7hv's zitten ook op 5500gram, echter wel met dikkere frameplaten alleen een veel dunnere kop. Daardoor zal de logo700 wellicht zwaarder "misbruikt" kunnen worden.

Is het frame tijdens een crash kwetsbaarder?
En hoe zit het met de kleine riem die naar de torque tube loopt? Moet/kan die gespannen worden?
Gr bas
 
In de shop van Mikado zijn 1,5 en 1,0mm zijpanelen te verkrijgen. 0,5mm staat nergens vermeld. Met carbon win je niet zoveel als de rest van de heli overbemeten is ;-)
Seitenteil rechts 1,5mm, LOGO 700 XXtreme | Ersatzteile Chassis | LOGO 700 XXTREME
en:
Seitenteil links, 1mm, LOGO 700 XXtreme | Ersatzteile Chassis | LOGO 700 XXTREME

Wat kapot gaat na een crash hang helemaal van de crash af. Om daar een mening aan te hangen is gewoon moeilijk te onderbouwen.

De riem hoef je niet te spannen of af te stellen. Na ruim 150 vluchten is deze bij mij nog steeds prima in orde.
 
Ik heb begrepen van een Mikadopiloot dat dit toch 200 gram bespaart, en dat dit merkbaar is. Persoonlijk vind ik 200 gram best veel.
 
Dat is ongeveer 3,5% gewichtsbesparing. Ongetwijfeld zullen sommige piloten dit merken...... Maar ik voorlopig nog lang niet ;-) Tot op heden is voor mijn opa-vliegstijl het gewicht wel een positieve bijkomstigheid. Voor mij vliegt de Logo een stuk prettiger dan bijvoorbeeld de T-rex. Deze was toch veel wendbaarder en blijft ondanks de 200 gram veel lichter dan de Logo.

Wat ik dan wel weer opmerkelijk vind is het grote aanbod aan verstevigingsopties voor de Logo 700 zoals bijvoorbeeld:
Lower-frame-stiffener-1mm-LOGO-700-XXtreme-04773_b_0.JPG

ala 20,- euro ;-)
 
Back
Top