Bouwverslag Macchi C.202 Folgore

De groene meanderende lijnen zijn gedaan en het ziet er zeer goed uit. Misschien een klein beetje te veel groen, maar ik ben er toch tevreden over.

SIMG8625.jpg

SIMG8626.jpg

SIMG8627.jpg

SIMG8628.jpg

En zo moet hij er gaan uitzien

32_26.jpg

Tom

Laatst bewerkt:
Alles is geairbrushed met een Badger model 150.

De Dewoitine is volledig met een Badger model 200 gedaan.

Ik ben zo wat aan het testen voor ik zelf iets koop. Die 150 werkt wel leuk maar ik heb de 3 naalden sets al moeten gebruiken. Die 200 werkt ook wel tof, maar de mogelijkheden met dat model zijn iets beperkter omdat dat een single action is. Ik weet nog niet wat ik ga kopen. Het spreekt me allebij wel aan...

Tom

Jij bent echt wel goed bezig, mijn hoed af, en het is zeker niet te veel groen gelet op de foto van de"echte".

Stevo

Dank u Stevo :)

Het groen was handdroog dus heb ik de insignes op de vleugel ook al maar geschilderd. Eerst heb ik een papieren sjabloon gemaakt. Dan heb ik dit met witte schilderstape waar de meeste lijm al af was op de vleugel geplakt en alles met een potlood over getekend. Ik heb dit ook al op de onderkant gedaan.
Daarna heb ik op de bovenkant al de cocardes geschilderd. Allemaal met de hand, met een dun penseeltje. De eerste duurde een half uur. De 2e nog een dikke 20 minuten. Na die 2e ben ik maar gestopt. Het is al laat en mijn hand begon te bibberen. Morgen doe ik die aan de onderkant. En het wit.

SIMG8629.jpg

SIMG8631.jpg

SIMG8631.jpg

Tom

Laatst bewerkt:
Tom,

Klasse :thumbsup:

Je heb een strakke hand, ziet er zeer goed uit. :yes:

Gr. Teus

Er hangt weer wat extra verf op. De witte stukken op de romp en staart zijn gedaan. Het wit dekt wel nog niet mooi. Morgen zal er een 2e laagje over moeten.

SIMG8633.jpg

SIMG8634.jpg

SIMG8635.jpg

De cockpit vloer is ook zwart geverfd en het cockpitframe is op het venster geplakt. Het frame is ook geverfd en met een zwart stift zijn er een paar details op aangbracht.

SIMG8636.jpg

De cockardes onderaan zijn ook geschilderd.

SIMG8638.jpg

SIMG8639.jpg

SIMG8640.jpg

Grtz

Tom

Er is weeral verder gewerkt.

De verschillende emblemen hangen erop.
Eerst heb ik die prentjes op internet opgezocht. Daarna heb ik de fasces en de vogelverschrikker opgekuist met photoshop. Dit werd dan geprint met een laserprinter. Laserprints zijn waterbestendiger als inktjet prints, en het papier is ook wat beter. De prints heb ik dan uitgeknipt en met witte houtlijm op het toestel gekleefd. Straks ga ik er nog een laagje transparante vernis over zetten om ze echt waterbestendig te maken.

SIMG8642.jpg

SIMG8643.jpg

SIMG8644.jpg

SIMG8645.jpg

Tom

Ik ben geen fan van dit type, maar dit toch echt wel prachtig:):lol:

Bedankt P51d man

Ik heb daarnet de nummers op de romp geschilderd en de emblemen in de vernis gezet. De verkleuring van de emblemen waar ik eigenlijk een beetje schrik voor had is heel goed meegevallen.

Hier de fotojes

SIMG8648.jpg

SIMG8649.jpg

Tom

Back