bouwverslag marina 2

• Topicstarter Topicstarter bas33
  • Startdatum Startdatum
B

bas33

Guest
beste medebouwers,

Aangezien ik nieuw ben op het forum wil ik me als eerste even voorstellen.
Mijn naam is bas en ben 33 jaartjes jong.

Ik heb vandaag de marina 2 van artesania gekocht om deze te bouwen
Mijn ervaring is eigenlijk niet veel,vroeger veel plastic modelletjes gebouwd maar is niet te vergelijken met elkaar.

Ik hoop hier goede adviezen te krijgen om dit bootje tot iets mooi te maken.

groetjes
Bas

Ik heb vandaag de marina 2 van artesania gekocht om deze te bouwen

Welkom, Bas.
Leuk schip, maar onderschat haar niet. Een houten romp is om te beginnen best wel lastig, maar ook erg leuk en leerzaam.
Ik weet niet of je ooit van plan bent om "echt" te gaan varen, maar ook dan vind ik een start met een "statisch" model niet onverstandig. Dan kan je je helemaal op de bouw concentreren, en word je tijdens dat leerproces niet "gestoord" door ook nog eens allerlei zaken die komen kijken bij een varend model.
Veel succes,

Ad Bakker

PS
Vragen staat vrij hier. En vooral in het begin: bij twijfel eerst vragen en dan doen!!! Vooral bij een houten romp is de start van de bouw erg belangrijk, en zijn fouten moeilijk later meer te herstellen!!!

Laatst bewerkt:
onderschatten doen we het zeker niet,mijn opa bouwde ook modelboten en heb uren bij hem gezeten en gekeken.

het is niet de bedoeling om er mee te gaan varen,als het allemaal lukt dan komt die op een schap te staan

Kan hellaas nog geen foto`plaatsen want je moet eerst 7 dagen lid zijn dus deze laten nog even op zich wachten

Heb Inmiddels de spanten gelijmd en heb al redelijk wat schuurwerk om straks de latjes er netje op te kunnen krijgen.

Ook ben ik begonnen om het dek te beplanken

Als we straks de diversen dingen moeten schilderen welke verf is dan eigenlijk het beste of maakt dat niet zo veel uit?

zo dit zijn de eerste foto`s van mij bootje
full

het beplanken van het dek
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Het lukt nog niet met de foto's, Bas. Ik kan zo niet zien wat er fout gaat. Snelste manier:

foto in je album in een apart scherm op de voorgrond. Rechter muisknop indrukken en "copy image URL" kiezen.
Dan in je bericht op de plaats waar de foto moet komen het "bergje" pictogram aanklikken en in het menu dat dan verschijnt "paste" (Ctrl-V of Paste uit edit menu), en dan OK aanklikken.

Ik kan zien dat je zoiets hebt gedaan, maar zou het dan misschien kunnen dat die 7 dagen blokkade nog niet opgeheven is?

bas geef de link naar je foto eens, dan zal ik het er voor je inzetten, todat je het elf mag doen

Paul, als je "quote" geeft op zijn bericht, dan zie je dat hij de foto's wel geplaatst heeft. Ik heb de link die daar staat ook al eens doorgecopiëerd naar een andere boodschap, maar ook toen verscheen er niets. Of het aan de link ligt weet ik niet, want ik gebruik het fotoalbum van het forum niet. Zou dat toch nog zo'n "eerste week" blokkade kunnen zijn?

Groet,

Ad

Tja Ad, zou kunnen maar we zijn nu al op dag 8

hij zou het ook eens met een link van een ander plaatje kunnen proberen die bv bij PhotoBucket is opgeslagen

Daar plaats ik ze ook, kun je een gratis account aanmaken

Back