Bouwverslag Mayflower 1620 Constructo

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door Wooden Shipbuilder, 3 mei 2017.

  1. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.117
    Locatie:
    Oostvoorne
    In sommige watersportwinkels is Marlow Whipping Twine te koop. Dat is 3 strengs gewaxt polyester garen. Is er in verschillende diktes. No 2 is 0,5 mm dik.
    • Waxed Polyester Whipping Twine.
    • Sizes No 2 (0.5mm) - No 4 (0.8mm) - No 8 (1.1mm) - No 16 (1.5mm)
    Gebruik het al jaren om mijn schepen te tuigen. Kleur het eventueel zwart met een markeer stift. Gr. Klaas.
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2018
  2. WalterG

    WalterG

    Lid geworden:
    6 jan 2019
    Berichten:
    1
    Locatie:
    EIndhoven
    Hallo Johan,

    Mooi gedaan dat bouwverslag van je.
    Weet jij toevallig waar ik een Nederlandse handleiding van dit schip kan vinden?
    Zou je mij het antwoord kunnen mailen: pinball_freak@hotmail.com

    Dank je wel.

    Groetjes, Walter
     
  3. Wooden Shipbuilder

    Wooden Shipbuilder

    Lid geworden:
    1 mei 2017
    Berichten:
    399
    Locatie:
    .
    Hoi Walter,

    Nee ik weet helaas niet waar de Nederlandse versie te downloaden is. Hij zat uiteraard wel in mijn gekochte model. Ik moet zeggen dat de handleiding voornamelijk bestond uit plaatjes met af en toe een kleine toelichting. Maar De Engelse vertaling volstaat op zich ook. Dit zijn enkele zinnen met waar iets gelijmd dient te worden. Verder zaten er grotere tekeningen bij met verschillende aanzichten. Vrijwel zonder geschreven teksten.

    Het komt er vooral op neer om zelf de tekeningen goed te bestuderen en vanuit hier te werk te gaan. Tenminste zo heb ik het gedaan.
     
  4. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.212
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Ik lees dit helaas nu pas, het is niet verstandig om je e-mail adres hier open en bloot te vermelden. Je kan dit beter doen in een persoonlijk bericht, door naar je profiel te gaan en een conversatie te starten dan word dit alleen gelezen door de gene voor wie het bedoeld is. Nu ziet iedereen het en misbruik is zo gebeurd! Dus ik raad U aan om het te verwijderen, als dit niet meer lukt, druk je op de meld knop onder het bericht en kun je het door een moderator laten verwijderen.
     
  5. victor van de walle

    victor van de walle

    Lid geworden:
    8 mrt 2024
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Deurne 2100 Belgie
    Hey beste
    ik ben totaal nieuw op deze site en zoek eigenlijk het montage boek en plannen voor de Mayflower 1/65 schaal.
    ik heb het bouwpakket een paar jaren geleden tweedehands gekocht en nu dat ik met pensioen ben is het moment aangekomen
    om te starten met dit project.
    nu blijkt er enkel alleen een paar plannen bij te zitten maar de montage handleiding zit er niet meer bij.
    dit is voor mij als leek dus ondoenbaar om dit in mekaar te knutselen.
    Nu is mijn vraag waar of bij wie kan ik eventueel het montage boek of kopij (mits betaling natuurlijk) bekomen.ik ben van regio antwerpen maar ben bereid mij te verplaatsen.
    u kan mij het snelst bereiken vie mail vdwvni@msn.com alvast bedankt voor de tijd en reactie.
    groetjes victor
     

Deel Deze Pagina