Bouwverslag ME109 Adolf Galland 1/4 Brian Taylor

Oke Jasper.

Brandstof dus :wink: right, dan zou ik toch met een scheef oogie naar de 90cc 4 cilinder lijn van brownbear kijken, past heel mooi in de kap en powerrrrrrr zat, maar ja, dat zou ik doen :wink: en dan dat geluidje erbij he :wink: kippenvel.

Ger.

Een zeer mooie optie,alleen voor mij veel te duur.
De motoren die dick maakt zijn het zeer zeker waard!!!
En ze lopen ook nog fantastisch.
Geluid is ook niet verkeerd.

Eerst maar is bouwen.

Wat kost dat?

Waarschijnlijk buiten Jas z'n berekende budjet maar niet ommogelijk, de penta 102 die ik van Dick heb is vond ik wat ik voor kwaliteit en vermogen heb niet duur, je hebt er nog geen 'India' Seidel negen cil voor :wink: en vuuul meer vermogen.
Maar info/mail Dick zelf even .................
Zo is toen bij mij ook het balletje gaan rollen en begonnen met sparen :mrgreen: ben tenslotte ook maar een gewone werkman.

Een goede betrouwbare en sterke multi cilinder bouwen is toch wel een stapje verder dan een turbine bouwen ben ik achter gekomen :wink:

Groet Ger.

Waarschijnlijk buiten Jas z'n berekende budjet maar niet ommogelijk, de penta 102 die ik van Dick heb is vond ik wat ik voor kwaliteit en vermogen heb niet duur, je hebt er nog geen 'India' Seidel 99cc negen cil voor :wink: en vuuul meer vermogen.
Maar info/mail Dick zelf even .................
Zo is toen bij mij ook het balletje gaan rollen en begonnen met sparen :mrgreen: ben tenslotte ook maar een gewone werkman.

Een goede betrouwbare en sterke multi cilinder bouwen is toch wel een stapje verder dan een turbine bouwen ben ik achter gekomen :wink:

Groet Ger.

Ik ga toch voor benzine ivp methanol.;)

Groet jasper

Dacht dat King 2cil lijn motoren heeft en Moki ook dacht ik.
Maar een Zenoah 62er met een Torkmaster gaat het ook prima doen op de 1/4 Me, kan er een dikke 3 blad 26X16 op, of nog groter.

Ger.

Als ik nog een tipje mag geven:
In Duitsland zag ik een Me 109 die een Zenoah 80 boxer rechtop in de kap had staan.
Geweldige oplossing, goedkoop en met een zelfgemaakte uitlaat was het een juweeltje van modelbouwers vernuft.
De koeling werd opgelost door het benutten van de vorm die de 109 neus biedt.

Back