Bouwverslag: Miles Hawk Major

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Muxje, 17 aug 2004.

  1. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.445
    Locatie:
    groningen
    Petje af! :worship:

    Mooi werk. :)

    Vooral zo'n laminaat: prachtig.


    jan.
     
  2. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.287
    Locatie:
    Dordrecht
    Netjes, strak en eenvoudig.

    En met vliegen / landing zeker handig om te kunnen gebruiken.

    Waarom die grote zware servo's en geen mini's

    En waarom bij de ribben beplankt vind die ribben juist zo'n leuk gezicht.

    Ton
     
  3. Muxje

    Muxje Guest

    Ik heb nog een halve la vol van die dingen :) Bovendien zijn die kleinere vaak nogal duur :)

    Tja ik ook.... Maar in dit geval niet. De Hawk Major was juist een van de eerste beplankte vliegtuigen van z'n tijd. Voor de beplanking werd triplex toegepast, destijds een nieuw, high-tech materiaal.
     
  4. Arvid

    Arvid Guest

    Mooi simpele oplossing. Hoop voor je dat dit een oplossing zal bieden en wacht met spanning de re-maiden af :)
     
  5. WV

    WV verslagschrijvers

    Lid geworden:
    3 okt 2003
    Berichten:
    2.921
    Locatie:
    Vlaardingen
    Netjes!
    't is wel lekker simpel met twee servo's. Wat heb ik zitten prutsen om de boel met 1 servo aan te sturen.

    Maar voor wat de zichtbaarheid van de ribben betreft: Ik geloof nooit dat de ribben onder de flaps destijds ingedekt waren.
    Het bouwverslag van schaalguru Dick van Mourik van de Brian Taylor Sparrowhawk in Hobby-bulletin (1992?) laat dit ook zien.
     
  6. Muxje

    Muxje Guest

    Ik zal nog eens proberen uit te zoeken hoe dat bij de Hawk Major zit.
     
  7. Muxje

    Muxje Guest

    Zo, ze zitten er in:

    Een beetje rommelig met dat glimmende nieuwe stuk folie. Maar het zal snel ietsjes doffer worden net als de rest.

    [​IMG]

    [​IMG]

    In open stand. Uit luiheid heb ik de ribbetjes onbedekt gelaten :) Uiteraard wel alles gefuelproofd.

    [​IMG]

    Nu nog even opnieuw balanceren, wachten op mooi weer (nou ja, droog is al goed genoeg) en dan eens voorzichtig kijken wat hij op de flaps doet.
     
  8. pieteralje

    pieteralje

    Lid geworden:
    7 dec 2003
    Berichten:
    768
    Locatie:
    Zwolle
    :roll: mmmmm, ik denk remmen .... ;-)

    ik heb eens nog wat dingen nagekeken in dit draadje en je hebt strakke kist zo. gefeliciteerd!
     
  9. WV

    WV verslagschrijvers

    Lid geworden:
    3 okt 2003
    Berichten:
    2.921
    Locatie:
    Vlaardingen
    Ziet er netjes uit!
    Op de schaalmeeting van volgend jaar moesten we samen maar eens een rondje vliegen!
     
  10. Muxje

    Muxje Guest

    Goed plan! Het zijn tenslotte zusjes :)
     
  11. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.445
    Locatie:
    groningen
    Nu alleen de schroeven van die luikjes nog even verzinken! :evil:

    Desnoods plak je eerst een extra plaatje sperholz aan de binnenkant. :teacher:

    Verder ziet het er zeeeeeeeeeer fraai uit. :D


    jan.
     
  12. pieteralje

    pieteralje

    Lid geworden:
    7 dec 2003
    Berichten:
    768
    Locatie:
    Zwolle
    waar heb je de aansturing van de flaps van gemaakt? gewoon triplex? (heb je fotootje?)
     
  13. Muxje

    Muxje Guest

    De heveltjes op de flaps zijn van gewoon triplex, 1.5mm. Twee identieke stukjes met een ball-link ertussen, vastgezet met een 2mm boutje door het geheel heen. Ik heb er geen duidelijk fotootje van, maar als je even zoekt in Wouters draadje over zijn Sparrowhawk, dan zie je wat ik bedoel (en waar ik het idee gejat heb :) ).

    Over de luikjes... Nah. Is wel netter om te verzinken maar je ziet er niet zo gek veel van aan de onderkant van de vleugel. :p
     

Deel Deze Pagina