bouwverslag MIMI 2

goedeavond

ik ga als 2 de winterproject mijn 2de MIMI maken omdat ik de eerste gechrasht heb en geen zin had om hem te maken heb ik besloten om een nieuwe te maken maar deze ga ik lichter proberen te maken en fijner aftewerken

het bouwverslag ga ik bij houden in stappen

STAP 1

ik heb zonet het plan afgeprint en al de maten nagekeken en ze kloppen

STAP 2

de plannen aan elkaar lijmen en de kader uitsnijden
daar mee ga ik morgen beginnen

ik heb het plan zo net afgewerkt ik heb ook nog een carbon buis gevonden die ik kan gebruiken als ik morgen tijd heb begin ik met de staartboom te maken

help ik heb een probleem met de besturing

bij mijn eerste mimi heb ik gewoon een ijzeren staafje gebruikt maar deze keer ge ik de vislijn gebruiken maar ik snap niet goed hoe dat werkt moet ik gewoon een stukje binnenbuis steken waar de vislijn uit de romp komt of door heel de carbon buis

op de bouwtekening van de mimi staat als het goed is waar je in de pook moet boren.
Als je dat gedaan hebt doe je er van dat witte buis van 2 of 3 cm deels erin en deels vast lijmen aan de buitenkant cvan de pook. Dan doe je je vislijn erin en komt die in het romje eruit als het goed is, snap je?

grt jasper

ok bedankt ik dacht wel dat het zo moest maar ik wou het zeker weten moet nu nog even leren maar dan ga ik beginnen met de staartboom

@Jasperdlg: "...Als je dat gedaan hebt doe je er van dat witte buis van 2 of 3 cm deels erin en deels vast lijmen aan de buitenkant cvan de pook" ...

Welke witte buis is bestand tegen snijdend vislijn, type dyneema? ;)

Groeten,

Oswald

Die witte buis is gewoon een stukje van een standaard "binnenstuurkabel"
De draad zal niet insnijden, de trekkracht van het veertje is hier gewoon te laag voor.

S73.JPG

S75.JPG

@Jasperdlg: "...Als je dat gedaan hebt doe je er van dat witte buis van 2 of 3 cm deels erin en deels vast lijmen aan de buitenkant cvan de pook" ...

Welke witte buis is bestand tegen snijdend vislijn, type dyneema? ;)

Groeten,

Oswald

Geweldig, deze specifieke vislijn dat kruipgevoelig (blijfende door elestische vervorming bij constante trekkracht) blijkt te zijn volgens wikipedia..

Aan de kant van het roer kun je knopen (wel een paar knopen op elkaar en vastzetten met secondenlijm, of een 'bloedknoop' gebruiken uit de visserij)
En bij de servo...eh
bij het buitenste oog van de servohevel beginnen-> op-en-neer door de andere gaatjes naar het midden-> een paar keer om de borgschroef wikkelen en de schroef vastdraaien.
Op deze manier is het makkelijk op maat te maken en evt. nog aan de passen.

p.s. in eerste instantie las ik 'mimi 2' als een nieuw model mimi; nog beter, nog hoger en nog makkelijker.

Back