Bouwverslag: Mini Quad 21cm____ (25-03-2011 Veel veranderd, gebouwd en maiden flight + onboard filmp

ziet er goed uit emile!! wel jammer dat hij meteen weer de verkoop in gaat, jij bent meer quad bouwer dan vlieger;)

Ja bouwen vindt ik geweldig!
Het vliegen is maar bijzaak....
Het is ook altijd weer jammer wanneer het project af is.... Echt jammer, maar goed, doet me denken aan mijn grootste bouwproject me highlift.... Tot op de dag van daag ook geen spijt van gehad dat hij weggegaan is...

Dat is met deze net zo, en net zo als de vorige grotere 63cm quad...
Bouwen is me leven, de rest is bijzaak, mag graag netjes mooi, goed en minitieus bouwen. En dat kost wat tijd, en geld, maar dat is niet erg. De een heeft lol met het rijden vliegen varen, en ik met het bouwen....

Maar het was zeker een leuk project. Resultaat mag er ook zeker wezen, een strak mooi gebouwd quadje wat ditto vliegt.

Laatst bewerkt:
Ja strak gebouwd inderdaad. Prima idee om een oude printplaat te gebruiken voor versteviging. Zit ik te zoeken naar geschikte plaat op ebay, terwijl ik in de IT werk en dagelijks bordjes in de afvalbak gooi... Ga ik voortaan wel wat in 'recycleren' :-)

Hij vliegt goed ook zo te zien en een zeer mooi bouwverslag. Mooi werk emil !

Bedankt voor de reacties,en idee-en tot nog toe!

[update 26-03-2011]
Vanmorgen de postbode aan de deur, met een lang verwacht pakketje...
De 2 lipo's waren er. 2s 20c 1000mah.

Toch nog even de keychain onder de accu bevestigd. Even kijken of dat wat wil, landen was lastig, want je land op de keychain camera.

Goed, ding (scheef)met tape vastgezet, niet echt op het waartepunt gelet, maar goed , het vliegt prima.:wink:

Hier even een filmpje, bij mooi weer eens buiten een filmpje maken....
(als hij nog niet verkopcht is)

10 minuten vliegtijd met deze accu, en vermogen genoeg!
Leuk vliegen, zeer rustig en beheerst, en als je de knuppels even een zetje meer geeft word hij best snel, maar laat zich weer makkelijk afremmen......

Laatst bewerkt door een moderator:
Emil. die 63cm quad was dat van motor tot motor of is dat je arm lengte?? Heb het alu binnen en ik zat te denken aan +/- 50 cm arm maar ja dan wordt dat ding groter als een meter. Misschien is 40 cm of 30 cm wat beter?? ik 750kv motoren en 10x4,5 props.

63cm motor tot motor.
Zal hem ook niet veel groter maken met die props welke je nu hebt.... Of je moet al met het gewicht omlaag kunnen..

Oke 63 cm motor tot motor, dus een centimeter of 30 is dan wel voldoende armlengte. Krijg morgen 3,15 meter van dat spul aangeleverd dus een hexa zit er ook nog wel aan te komen!! hahahaha

Back