bouwverslag mini zwevertje.

hallo,
ik ben eigelijk helemaal niet zo'n bouwer, maar omdat ik nu toch eens bezig ben met iets leek het me leuk er ook eens een verslagje van te maken.

er was eens de bleu wings, klein electrozwevertje vorig jaar gekocht op de beurs in duitsland van 1 of andere chinees. ding woog geen reet (nog geen 500 gram) en vloog vreselijk goed.
tot op een dag ik storing had en hem hier thuis vollop op de klinkers heb geknald.
romp total loss alleen vleugels nog volledig in takt.
na een jaar bij mij op de hobby kamer gelegen te hebben dacht ik laat ik er eens een nieuw rompje omheen bouwen.

en daar ben ik nu dus mee begonnen, nou ja ben al een heel eind eigelijk.
het word niet weer een elektrozwever maar nu gewoon zonder motor.
mijn streef gewicht is om weer onder de 500 gram te blijven.

hier de 1e 2 foto's voor hoe ver ik nu ben.

GroteFoto-DVW8KLK4.jpg

GroteFoto-H68D6AAQ.jpg

staart zit nog los maar heb em ff voor de foto overeind gezet en op zun plek gehouden met een hobbymes.
stabilotje zit al in de folie.. leek me verstandig om te doen voor het lijmen anders word het zo'n gepruts.

spanweidte is ong. 1,30 meter. romplengte heb ik met de natte vinger op ong 75 cm gelegd.

het is volledig uit me hoofd geouwd dus helemaal geen tekening of wat ook..
moet zeggen dat het me nog aardig goed afgaat.

er zal meer volgen.......

Laatst bewerkt:
ziet er netjes uit mischien is het verstandig om een sleep oog erop te monteren
zodat je met een hoogstart elastiek of een sleper de lucht in geholpen kunt worden

grtz lip

next step.

zo vanavond weer eens druk aan het bouwen geweest.

begonnen met het klaarmaken van de staart moet zeggen dat ik het resultaat hiervan erg mooi vind!!

Foto-WGONBPLJ.jpg

folien blijft toch niet mijn sterkste punt maar tis me toch strak gelukt!!!

toen maar eens een soort van cockpit kapje begonnen te maken..
denk denk denk hoe gaan we dit nou eens mooi oplossen.

gewoon een plankje balsa genomen en er een pennetje aan gezet om em mee vast te steken.. andere kant een schroefje erdoor en voila het was klaar.
toen mooi in vorm geschuurd...

Foto-LNATBIUR.jpg

Foto-3D3RGPJB.jpg

oke het is niet de mooiste oplossing en ik meot nog zien wat het gaat doen als er folie omheen komt, maar goed het voldoet denk ik wel.

en toen moest de vleugel er maar eens vast op komen. gelukkig is het een donor vleugel dus kon de manier van bevestigen gewoon overnemen van hoe het was ij het vorige kistje.

2 schroefjes erdoor en een plankje in de rom met 2 slagmoertjes waar het zaakje weer oppast.

Foto-LOI4HGJ4.jpg

zie ook het driekante stukje hout aan de voorkant van de vleugel bevestiging.
in de vleugel zit een hoekje waar deze precies invalt zodat hij zijdelings geen kant meer op kan.
werkte prima bij het vorige kistje waar ie op zat dus waarom nu niet haha.

en toen was het ook alweer 10 uur s'avonds dus zag mijn moeder me ook maar weer eens graag beneden verschijnen.
maar weer flink opgeschoten vanavond en het eind resultaat van vandaag mag er best zijn want het begint er nu echt op te lijken.

Foto-A6J78ZPU.jpg

Foto-TYCIQV63.jpg

ps let niet op de kleurstelling.. ik doe het met restjes folie.
dus de romp word PAARS!!:D zal ene mooi lappendeken worden.. ma goed als het maar vliegt:P

Gr jesse

en weer verder

vandaag begonnen met de staart af te maken!

er moesten nog roertjes aan en nadat ik die eraan had gezet vond ik toch wel dat het kielvlak erg groot is, ma goed so be it..
het richtingroer is daarom misschien wat klein uit gevallen, ma als dit niet gaat werken kan ik het altijd nog aanpassen na de 1e testvluchtjes.
hier een foto van hoe de staart is geworden

Foto-L646PL3C.jpg

toen het afdekkapje maar eens mooi laten meelopen met de vleugel en 2 blokjes gemaakt die ervoor moeten zorgen dat de vleugel er aan de voorkant niet uit kan wippen.
dit bleek best een leuk schuur klusje te zijn dus heb er de dremel maar bij gepakt haha..

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JLGDKQYA.jpg[img]

je kunt ze hier goed zien zitten op de plek waar de voorlijst van de vleugel invalt.
vleugel zit nu muurvast.

toen maar eens begonnen met folien en de staart er daarna op geplakt.

nu ben ik geen held met de strijkbout maar ik moet zeggen dat het mij knap gelukt is!!
hij zit er mooi strak in.
let niet op de kleuren, die zijn niet effectief dus daar kijk ik niet zo nauw naar, daarbij meot ik het doen met restjes die ik nog heb en daar kwamen deze kleuren uit haha!!

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-3IYFGUTL.jpg

Foto-ZB6ZVPBX.jpg

zla nu wel ff stil komen te staan, aangezien ik morgenavond geen tijd hbe, zaterdagavond en nacht ik moet werken, en zondag ik uitbrak en tijd aan mijn vriendin moet spenderen..

servo's heb ik inmiddels besteld, en dat zijn de 9 grams dingetjes van 6,50 euro bij rctechnics geworden.
verwacht ze morgen binnen.

jullie horen volgende week waarschijnlijk wel weer van me!
Gr Jesse

Back