Bouwverslag mod een easystar

In welke kleur moet de binnenkant van de cockpit?

• Total voters
    9
  • Poll closed .
Gisteravond mijn easystar gecrashed. Was aan het profielvliegen (laaghangende zon). Dacht dat het toestel naar links hing, stuurde bij, maar hij hing naar rechts.
In stress up gegeven en gas (dat moet je niet doen 7 meter boven de grond en in dikke bocht). ES lag in de kleine sloot aan de overkant van het veld.
Neus krom + naad los.
img3370f.jpg

Scheur in zijkant.
img3371s.jpg

Zijscheur ligt al gespalkt te drogen.
img3372za.jpg

Daarna nog de naad lijmen.
Tenslotte nog in de elaporsoup
[URL="
[/URL] (niet van mij)

Laatst bewerkt door een moderator:
vrijdagavond niet meer aan lijmen toegekomen.
Net het toestel uit de klem gehaald. De zijscheur is keurig geplakt. Vliegtuig is ook weer zo goed als recht.
De naad gaat dus vandaag. Net in de klem gezet.
img3376lc.jpg

Vanavond als het meezit de elaporsoup (indien nodig, want hij is nu rechter dan ik gehoopt had na het plakken)
Vandaag dus niet meer hoog.

Laatst bewerkt:
Verder gegaan met de elaporsoep.
De rest van de naad sloot niet goed aan (richting neus).
pan opgezet met water. Het net niet kokende water in een hoge vaas gegoten (voorverwarmd in verband met breken).
Easystar neus ondergedompeld (ongeveer 1 minuut). Je hoorde kleine knispergeluidjes, en zag de neus rechter worden, en de naad krimpen tot hij dicht was.
Daarna elaporlijm in de naad gesmeerd.
Weer in de klem.
En klaar.

Eindresultaat:
img3377kj.jpg

img3378jf.jpg

img3379r.jpg

Zelfs het kapje past weer.

Tijdje niet geknutseld en niet gevlogen.
Van de week mijn cockpit afgebouwd. Cartman zit erin. Servo in zijn hol (sorry voor taalgebruik, maar het is Southpark :).
Hevel via gat aan de onderkant van de cockpit vastgeschroefd. Servo aangesloten op rudderkanaal (easystar-rudder zit op aileron-kanaal). Als er ailerons op de easystar komen, programmeer ik hem wel op een ander kanaal.
Misschien programmeer ik hem nog wel samen met de rudder, zodat hij naar links kijkt als het vliegtuig een bocht neemt naar links.

file.php

file.php

filmpje van de cockpit: moving Cartman-cockpit on an Multiplex Easystar - YouTube

Laatst bewerkt:
doet hij dat als je met de richtingsroer stuurt

Op dit moment niet. Ik stuur Cartman met het vrije kanaal (easystar is 3-kanaals).
Overigens heb ik Cartman aangesloten op kanaal 8 van mijn ontvanger.

Ik zou het kunnen doen met een y-kabel met het richtingsroer, maar heb ervoor gekozen om het in de zender (Turnigy 9X) te programmeren.

Het mooie van het programmeren in je zender is dat je nooit het probleem hebt dat cartman de verkeerde kant opkijkt als je stuurt. Dit kun je met programeren van je zender verhelpen.

Laatst bewerkt:
Back