Bouwverslag modelbouw karton DSS Rotterdam

Goedendag allemaal,

Even voorstellen:
Ben Michael Janssen, 30 jaar en ga binnenkort starten met mijn modelbouw project. Ben me nog een beetje aan het inlezen en oriënteren, maar mijn verlangen ligt bij de DSS Rotterdam 1/250 met 3 lasersets.
Ik heb niet super veel ervaring met modelbouw, maar hoe groter de uitdaging hoe beter :)
Realiseer me dat dit een stevige klus gaat worden en dat het vele uurtjes in beslag gaat nemen, dus begin er niet als een kip zonder kop aan ;)

Als er leden zijn met nog tips en tricks of wellicht zelf ook met dit ontwerp bezig zijn, schiet maar raak!
Onderstaande zal ik regelmatig foto's en updates uploaden.

succes alvast,
als er tijdens de bouw vragen rijzen kan je de vraag best samen met een foto posten. Iemand zal je zeker wel verder kunnen helpen .

20220603_192802.jpg
20220603_192817.jpg
Vandaag een start gemaakt aan de waterlijn en de visgraat :banana:

Laatst bewerkt:
Zeker de moeite waard. Het is denk ik wel een stuk makkelijker dan met houtbewerking, maar tot nu toe is het een leuke bezigheid.

Verkijk je daar niet op Michael. Platte vlakken vallen wel mee, maar als je in de rondingen komt wordt het moeilijker. Probeer wat bouwverslagen uit te pluizen en uit te vinden hoe een ander, o.a. Erik Borgers het doet. Pas op dat je model niet krom trekt op de standaard. Zou het model liever op de bouwplank laten staan. Dan heb je meer controle op krom trekken. Succes en maak er iets moois van! Gr. Klaas.

Gisteren weer even kort bezig geweest met het schip.
Heb de huid rondom geplakt en start gemaakt voor het verven.
Merk dat er een paar kleine dingen zijn die ik anders had moeten doen, bijvoorbeeld andere karton en iets fijnere lijm. Maar tot dusver redelijk tevreden voor mijn eerste schip. Weer leermomenten voor mijn volgende project
icon_biggrin.gif

View media item 261007View media item 261006