bouwverslag moerasboot

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo allemaal

na een tijdje nagedacht wat ik voor een boot ik wou gaan bouwen, op het idee gekomen om een moerasboot te gaan bouwen. aangezien ik eerst een speedboot wou gaan bouwen met een lucht gekoelt nitroblokje.. dit maar niet gedaan, zou het blokje te weinig koeling krijgen.

maandje geleden een moter gekocht een hpi nitrostar fe15 dit is eigenlijk een auto blokje, maar ach daar is wel wat van te make ( bedoeling is om er een propellor op te monteren )

Foto-KFFUENCZ.jpg

Foto-GAJKO88V.jpg

vandaag ook de trekstarter binne gekregen, alleen zonder one way bearing. maar die word nog besteld ;)

gister maar is begonnen met geraamte van de boot. hij word niet precies het zelfde als een moerasboot

hij word 28cm breed bij 45cm lang

Foto-Y6AED8XP.jpg

erna alles mooi uitgetekend hoe het komt te zitten

Foto-FVE7PIMS.jpg

en deels in mekaar gezet met houtlijm, en vast gezet :)

Foto-6YV7LVVR.jpg

Foto-PPJMJPZJ.jpg

nu alles 1 a 2 dagen laten drogen

Laatst bewerkt:
lol, ik ben benieuwd ;)
altijd leuk als iemand wat spul bij elkaar pakt en er wat moois van maakt..

Wel even opletten.
Dat autoblokje draait een hoop toeren
De tip van je prop mag niet over de geluidssnelheid, en vaak geeft de fabrikant van een prop ook een maximum toerental mee.
ik vraag me af of je een geschikte prop kunt vinden...

Als ik het goed lees draait 't blokje ~29k rpm, en levert ie dan iets meer als .5 pk.
een 5" prop zou theoretisch 30k rpm kunnen draaien voordat de tipspeed te snel wordt. Of het materiaal het kan is wat anders.
volgend nadeel is dat als je bv een 5x propje pakt, je weinig vliegwiel effect hebt, en de luchtsnelheid die gegenereerd wordt is erg hoog (5x4@29000rpm ~ 175km/u).
De stuwkracht zal blijven hangen op iets van 750 gram.
Niet helemaal wat je nodig hebt denk ik :S

Leuk project! Je gebruikt wel heel erg dikke spanten. Zo wordt de romp te zwaar en dat zal de prestaties niet ten goede komen. Spanten van 3mm triplex en het geheel met 1mm berkentriplex beplaten. Eventueel met een laagje glasvezel erover. Succes!

klopt heb je gelijk in. Maar inmiddels ben ik opnieuw begonnen ( niet te moeilijk zoals de vorige ;) ) het hout word uiteindelijk alleen de mal voor het glasvezel omheen te leggen. naderhand wou ik beginne met benodigde steunen te gaan montere !?

Foto-7W6KFETW.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back