Bouwverslag/Montageverslag Extra 60" EXP

hallo,

Dit is een montageverslag van de nieuwe Extreme Flight Extra 60 inch.
De 60 inch extra is de vervanger van de oude 58,er.
Er zijn wel verschillen tussen de oude en de nieuwe extra, die verschillen laat ik later wel zien op foto,s.
ik heb deze kist gekocht bij www.aerobertics.be
Het voordeel is dat bert veel op voorraad heeft en snel levert.

EXTR209.jpg


Zo zal de extra dus gaan worden.
Ik ga de standaard setup gebruiken:Torque 4016 + Airboss 80A
4xHS-225MG
15x8 prop
5s 4900 mah en 5s 3700 mah

Specifications :
Wing Span60 inches (1,52m)Lenght58,5 inches (1,49m)Wing area760 sq. in. (45qdm)Weight less batt.5 -6lbs (2,27 - 2,72kg)
 
Laatst bewerkt:
zo trof ik de extra aan in de doos.

BILD0002-2.jpg



Alles is netjes verpakt en onbeschadigd.
De doos is compleet elk moertje en boutje is aanwezig dit is echt super van extreme flight.

BILD0003-3.jpg




Dit is de extra wat ruwweg in elkaar gezet, alles sluit mooi aan.

BILD0004-1.jpg




De koolstofstaven die helemaal door de romp lopen zijn nieuw.

BILD0005-2.jpg




de motor + regelaar
BILD0006.jpg



De motor en de regelaar heb ik op de kist geschroefd, daarna ben ik volgens het boekje gaan monteren.
 
Laatst bewerkt:
Als eerst ben ik maar de hevels en schanieren gaan vastlijmen.
ik heb de hevels gelijmd met 24-uursepoxy en de schanieren met secondelijm.

BILD0007-2.jpg



Het achterste stukje even verwijderen met een mesje om het hoogteroer er in te krijgen.

BILD0008.jpg




Het hoogteroer uitlijnen en vastlijmen. De tape is er om te voor zorgen dat het geen lijm aan de buitenkant komt.

BILD1325.jpg



Het hoogteroer er in vastlijmen.

BILD1326.jpg




Het achterste stukje er weer in lijmen.

BILD1327.jpg
 
Hierbij even een foto van wat de verschillen zijn. Het hoogteroer en richtingsroer zijn nogal wat groter geworden vergeleken met de 58,er.
het binnenwerk in de romp is ook anders. de koolstofbuizen die van achter naar voor lopen maken de 60,er enorm sterk.

BILD1331.jpg




Ik had de moterkap er op gemaakt toen bleek dat de cocpitkap verwisselbaar is met de oude:D
BILD1336.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo, de servo,s monteren in de romp en vleugels. De hs-225MG passen mooi in de uitsparing. Ik lock elk moertje met een drupje secondelijm zodat ik ze niet daardoor verlies.. Ook heb ik hier het staartwieltje er op geschroeft.

BILD1334.jpg



Het landingsgestel gemonteerd met de kappen en wielen.

BILD1335.jpg




Alles er wat in vastzetten, nou ja alles:) zoveel is het niet.

BILD1337.jpg
 
Back
Top